Üdvözlünk Kedves látogató! Szeretnénk, ha részt vennél a fórumban, és leírnád a saját hozzászólásodat a témák alatt vagy máshol. Ehhez csak annyit kell tenned, hogy bejelentkezel. Ha pedig nincs fiókod, akkor regisztrálj!
A hit könyve

Szahih Al-Bukhari

 

Írta Abi Abdullah Mohamed Bin Ismael Al-Bukhari

1- :

A hit nemcsak beszéd hanem tett is. A hit gyarapodik és lecsökken. A kinyilatkoztatás témájával Kezdtem ezt a könyvet, mert amikor a sugalló a prófétához jött. Akkor átadta a jót az Iszlám népnek, és a prófétának Mohamed (Allah dicsérte és üdvözítette). A sugalló kinyilatkoztatás gyanánt közölte a prófétával és Allah elküldte a népéhez, mint a próféták pecsétjének. Eáltal törvényt szabott nekünk.

A hit az alapja a tetteknek, tehát nincs tett szándék nélkül, és nincs munkálkodás hit nélkül, tehát a hit az az alap, amire ráépítik a munkálkodást. Ezért Bukhari Imám írta a Hit könyvét a Kinyilatkoztatás könyve után. A legnagyobb dolog, amit elhozott a sugalló: „a hit Allahban, és a prófétájában".

    A szívünkben való beismerés:Amely a szándékkal,  az őszinteséggel, a szeretettel, a belső igazmondással és a hagyatkozással mutatkozik.
    A nyelvünk mondása: Mint a két tanúságtétel, Allah magasztalása, Korán olvasása, a helyénvaló megparancsolása, az elvetendő megtiltása és a hitterjesztés.
    A tagok munkálkodása: Mint az imádság, a Zakát, a Böjt, a Zarándoklat és a rokonsággal való szilárd kapcsolat betartása.

Ezért mondta a Bukhari Imám, hogy a hit mondás és munkálkodás. Tehát a mondással és a munkálkodással együtt teljesül a hit. Azt mondta Allah:

"Ő az, aki leküldte a békeáradást (Szekínete) a hívők szívébe, hogy hittel gyarapodjanak az ő hitükben. Allahé az egek és a föld seregei. Allah Tudó és Bölcs," (Korán, Al-Fat-h, 48:4). "Mi meséljük neked a történetüket az igazságnak megfelelően. Legények voltak ők, akik hittek az Urukban és Mi még gyarapítottunk őket az útmutatásban," (Korán, Al-Kahf, 18:13). "Akik az igaz úton vezettetnek, azokat Allah még gyarapítja útmutatásban. Amik maradandóak: a jó cselekedetek a te Uradnál gazdagabb jutalomra és jobb viszonzásra lelnek." (Korán, Mariyam, 19:76). "akik az igaz úton vezettetnek, azokat Allah még gyarapítja útmutatásban, és Allahtól való óvakodással tölti el őket" (Korán, Muhammad, 47:17). "akik hisznek, gyarapodjanak hitükben" (Korán, Al-Muddethir, 74:31 ájából). "Melyikőtöket gyarapította ez hitében?" Ami a hívőket illeti, őket gyarapította hitükben, és ők örvendeznek ezen." (Korán, At-Tawba, 9:124 ájából). "Ám ez csak gyarapította őket hitükben" (Korán, El-'Imran, 3:173 ájából). "ez csak gyarapította őket hitükben" (Korán, Al-Ahzab, 33:22 ájából). Ezek az Áják nagy bizonyítékok arra, hogy a hit gyarapodik és lecsökken.

Az Allahért való szeretet, és az Allahért való gyűlölet a hitre mutat.

Omar Bin Abdul Aziz írt Udaj Bin Udajnak: "A hitnek vannak Kötelességei, törvényei, határai és útjai. Aki beteljesíti ezeket, az beteljesítette a Hit követelményeit.

Azt mondta Ábrahám Próféta (Béke legyen vele): "És emlékezzetek arra, amikor Ábrahám azt mondta: "Mutasd meg nekem, hogyan támasztod föl a holtakat!" Allah pedig mondta: "Talán nem hiszed el?" "De igen" - mondta: "ám hadd nyugodjon meg a lelkem!"". (Korán, Al-Bakara, 2:260 ájából).

Azt mondta Muáz (Allahnak kedvezett): „Üljünk le hinni egy órányit". Maszud pedig azt mondta: "A bizonyosság az egész hitet foglalja magában"

Azt mondta Omar (Allahnak kedvezett): "A szolga mindaddig nem éri el az óvakodás szintjét, amíg nem hagyja abba ami beszél a szívében."

Azt idézte Mudzsáhid a Koránánból: "Azt a törvényt szabta nektek a vallásban (Sara'a lekum mineddini), amit Noénak parancsolt meg, s amit néked sugalltunk, s amit Ábrahámnak, Mózesnek és Jézusnak parancsoltunk meg, mondván: "Tartsátok be a vallás előírásait és ne szakadjatok szét szakadár felekezetekre!" Keserves dolog a társítók számára az, amire szólítasz. Ám Allah kiválasztja arra, akit akar és odavezeti azt, aki megbánással fordul hozzá." (Korán, Ash-Shura, 42:13).

Ibn Abbas (Allahnak kedvezett) azt olvasta a Koránból: "Leküldtük hozzád az írást az Igazsággal, hogy bizonyítsa azt, ami az írásból előtte volt és hitelességét tanúsítsa. Ítélkezz hát közöttük aszerint, amit Allah leküldött. Ne kövesd az ő kényüket, eltérve attól, ami az igazságból eljött hozzád! Mindenki számára kijelöltük a cselekvés egy meghatározott zsinórmértékét és egy meghatározott utat. Ha Allah úgy akarta volna, akkor egyetlen néppé tett volna benneteket, de különböző népekre osztott szét, hogy eképpen tegyen próbára titeket, abban, amit a kinyilatkoztatásból adott nektek. Versengjetek hát a jócselekedetekben! Mindannyian Allahhoz fogtok visszatérni. És akkor majd Ő közölni fogja veletek, hogy min különböztetek össze az evilágon." (Korán, Al-Ma-ida, 5:48).

2-

"Mondd: "Az én Uram nem veheti hasznotokat, ha nem vagytok hívők (ha nem fohászkodtok hozzá). Hazugsággal vádoltatok és úgy fogom majd, hogy ehhez köteleztétek magatokat!"" (Korán, Al-Furqan, 25:77).

8) Közölte Ubajdullah Bin Musa, Hantala Bin Abi Szufian, Akrama Bin Khalid, Ibn Amr (Allahnak kedveztek), hogy azt mondta a Próféta (Allah dicsérte és üdvözítette): "Ötön épült az Iszlám: "A két tanúság tétel mondása: "Nincs más isten Allahon kívül és Mohamed az Ő szolgálja és Prófétája", az imádság betartása, a Zakát megadása, a Zarándoklat beteljesítése és Ramadan böjtölése""

3-

Azt mondta a Magasztos Allah:  "Az üdvösség nem az, hogyha arcotokat Napkelet, vagy Napnyugat felé irányítjátok. Az üdvösség az, ha valaki hisz Allahban, a Végső Napban, az Angyalokban, a könyvben és a Prófétákban, és aki pénzét (bármennyire is szereti) odaadja a rokonainak, az árváknak, a szegényeknek, az úton járónak, a koldusoknak és a rabszolgák kiváltására, és aki elvégzi az Imádságot és megadja a Zakátot, és akik beteljesítik a megállapodásukat, ha megállapodtak, és akik állhatatosak a szükségben, a bajban és, amikor megpróbáltatás alatt vannak. Ezek azok, akik betartották a szavukat, és ők az óvakodók." (Korán, Al-Bakara, 2:177). "*Boldogok a hívők," (Korán, Al-Muminun, 23:1).

9) Azt mondta a Próféta (Allah dicsérte és üdvözítette): [1]„A hit hatvannyi részből áll és a szégyellőség egy része a hitnek"

4-

10) Azt mondta a Próféta (Allah dicsérte és üdvözítette): [2]„A muszlim az, akinek a nyelvétől, és a keze csapásától békében vannak a muszlimok. A vándorló pedig az, aki vándorol attól, amit Allah megtiltott."

5-

11) Said Bin Yahya Bin Said AlKarasi, Said AlKarasi, Apja, Abu Bardah Bin Abdullah Bin Abu Bardah, Abi Musa (Allah elégedett velük) megkérdezték: „Ó Próféta! Melyik a jobb muszlim?" A Próféta (Allah dicsérte és üdvözítette) így Válaszolt: „akinek a nyelvétől, és a keze csapásától békében vannak muszlimok."

6-

12) Valaki megkérdezte a prófétától (Allah dicsérte és üdvözítette): [3] „melyik muszlim jó?" A Próféta így Válaszolt: „Megeteted az ételt és köszönsz annak, akit ismersz és akit nem ismersz"

7- :

13) Azt mondta a Próféta (Allah dicsérte és üdvözítette): [4]„Nem hisz valamelyikőtök, amíg nem szeretné a testvérének, amit magának"

 8-

14) Azt mondta a Próféta, Allah dicsérte, és üdvözítette: [5]„Esküszöm abban, akinek a lelkem a kezében van, hogy nem hisz valamelyikőtök, amíg az irántam való szeretete nem nagyobb, mint az apja és a gyermeke iránt"

15) Azt mondta a Próféta (Allah dicsérte és üdvözítette): [6]„Nem hisz valamelyikőtök, amíg irántam való szeretete nem nagyobb, mint az édes apja, a gyermeke és mindenki iránt"

9-

16) Azt mondta a Próféta (Allah dicsérte és üdvözítette): [7]„Akiben létezik ez a három dolog, az megtalálja a hit szépségét: „Akinek Allah és a Prófétája iránti szeretete nagyobb, mint a többieknél. Ha szereti a másikat, ne szeresse csak Allahért. Utál visszatérni a hitetlenségbe, ahogy utálja, ha bedobják a tűzbe"

10-

17) Azt mondta a Próféta (Allah dicsérte és üdvözítette): [8]„A hitnek az egyik jele az [9]Anszar iránti szeretet és a képmutatásnak az egyik jele az Anszar iránti gyűlölet"

11-

18)  Azt mondta a Próféta (Allah dicsérte és üdvözítette) miközben körülötte volt egy csoport a Kortársai közül: [10]„Tegyetek le nekem egy hűségesküt, hogy Allah mellé nem társítotok semmit, nem loptok, nem paráználkodtok, nem ölitek meg a gyermekeiteket, nem álltok elő hazugsággal, amit a belsőtökben eszeltetek ki és nem lesztek engedetlenek olyan dologban, ami helyén való. Aki közületek betartja, annak a fizetsége Allahnál van. Ha valamelyikőtök nem tart be valamit ebből és aztán valahogy büntetve lett az evilágon, akkor ezzel a büntetéssel bűnhődött. Ha pedig Allah titokban tartotta neki a bűnét úgy, hogy nem tud róla senki csak Allah, akkor a büntetése Allahon múlik, vagy megbocsátja neki, vagy megbünteti. Azt felelték erre a hűségesküre: „Benne vagyunk"

12-

19) Az evilági élet végén, amikor eltűnik minden jó tulajdonság a földről és csak a rossz marad. A Próféta egy beszéddel közli velünk a muszlim életét és helyzetét az óra közeledtével. Azt mondta a Próféta (Allah dicsérte és üdvözítette): [11]„Az óra közeledtével jobb a muszlimnak, ha elmegy a városból és a faluból az erdőbe és a pénze helyett nyájat vezetni, a hegyekre, a völgyekre és azokra a helyekre ahol van eső, víz és patak. Ezzel menekülve a kísértésektől"

Addig jobb a városban vagy a faluban tartózkodni, amíg van ott mecset, napi őt ima és pénteki ima, és amíg vannak ott olyan emberek, akik megparancsolják a helyénvalót és megtiltják elvetendő dolgokat. Az evilági élet végén pedig el fognak tűnni ezek a vallási dolgok és csak a rossz fog létezni, ahol a muszlim eltávolodni a vallásától és nem tudja betartani az iszlám bölcs szabályokat.

13-  ában „Közületek én ismerem Allahot a legjobban" az „ismerés" a szívek munkálkodásai közé tartozik.

Azt mondta Allah: "Allah nem büntet meg benneteket az esküvéseitekben található üres fecsegésért. Azonban megbüntet azért, amire a szívetekkel tettetek szert. Allah Megbocsátó, Kegyes." (Korán, Al-Bakara, 2:225).

 20) A Próféta (Allah dicsérte és üdvözítette), amikor parancsot adott a népének, akkor olyan dolgokat szabott nekik, amit bírnak. Azt mondták a prófétának: [12]„Ó Próféta! Mi nem vagyunk olyanok, mint te. Neked Allah megbocsátott mindent, amit követtél és, amit fogsz". Dühös lett és ezt lehetett látni az orcáján és azt mondta: „Aki a legjobban elővigyázatos Allah parancsaival szemben, és aki a legjobban ismeri Allahot, az én vagyok"

14-  

21) Azt mondta a Próféta (Allah dicsérte és üdvözítette): [13]„Akiben létezik ez a három dolog, az megtalálja a hit szépségét. Akinek Allah és a Prófétája iránti szeretete nagyobb, mint a többiek iránt. Ha szereti a másikat, ne szeresse csak Allahért. Utál visszatérni a hitetlenségbe, ahogy utálja, ha bedobják a tűzbe"

15-

22) Azt mondta a Próféta (Allah dicsérte és üdvözítette): [14]„A túlvilágon a mennyország lakói belépnek a mennyországba és a pokol lakói a pokolba, aztán azt mondja a magasztos Allah: „Menjetek ki mindannyian a pokolból, akinek van a szívében egy magnyi hit" Erre ezek kimennek onnan. A tűztől már megfeketedtek, emiatt a magasztos Allah beteszi őket az életfolyóban. Ennek hatására, úgy nőnek ki, ahogy kinő a palánta a magjából a patak mellett. Ugye látod-e, hogy sárgán és görbén kinő"

23) Azt mondta a Próféta (Allah dicsérte és üdvözítette): [15]„Miközben aludtam, azt láttam, hogy a magasztos Allah elém tárta az embereket, akiken ing volt. Valakinek az inge a melléig ért és másoknak pedig annál rövidebb. Elém táródott Omar Bin Al-Khattab (Allahnak kedvezett), akin egy olyan ing volt, amelyet húz maga után". Azt kérdezték: Ó Próféta! Szerinted mi ennek az álomnak magyarázata? Erre azt felelte: „A vallás" Ez az álom azt jelentette, hogy minél rövidebb ing volt rajta, annál gyengébb volt az illetőnek vallása. Omar Bin Al-Khattab pedig húzta maga után az ingjét, ami azt jelenti, hogy ő nagyon vallásos ember volt. Nem hiába, hiszen ő volt a Próféta egyik Kortársa.

16-

24) A Próféta (Allah dicsérte és üdvözítette) átment egy ember mellé, aki oktatja a testvérét a szégyellőségről. Azt mondta neki a Próféta: [16]„Ne bántsd, mert a szégyellőség a hitből van!"

17-

25) Azt mondta a Próféta (Allah dicsérte és üdvözítette): [17]„Parancsot kaptam, hogy mindaddig harcoljak, amíg nem tanúsítják azt, hogy nincs más isten Allahon kívül és hogy Mohamed az Ő prófétája, betartják az imádságot és megadják a Zakátot. Ha megteszik ezt, akkor testi, és anyagi biztonságot kapnak, kivéve, ha az Iszlám Shari'a szerint jogos. Az elszámolásuk pedig Allahé"

18-

Azt mondta a magasztos Allah a Koránban: "Ez a Paradicsom, amit örökül kaptatok azért, amit cselekedtetek." (Korán, Az-Zukhruf, 43:72).

26) Azt kérdezték a Prófétától (Allah dicsérte és üdvözítette): [18]„Melyik munkálkodás a legjobb?". Azt felelt: „A hit Allahban és a prófétájában" Megkérdezték: „Aztán melyik?" Azt felelte: „Allah útján való dzsihád" Megkérdezték: „Aztán melyik?" Azt felelte: „Aztán egy jó zarándoklat"

19- "Az arabok egyik csoportja azt mondta: "Mi hívők vagyunk." Mondd: "Ti nem vagytok hívők! Inkább azt mondjátok: 'Fölvettük az Iszlámot.' A hit még nem költözött be a szívetekbe. Ha azonban engedelmeskedtek Allahnak és a küldöttének, akkor Ő semmiben nem csorbítja a ti tetteitek érdemét." Allah Megbocsátó és Könyörületes." (Korán, Al-Hujurat, 49:14). "A vallás Allahnál az Iszlám." (Korán, El-'Imran, 3:19 ájából).

 27) [19]A Próféta (Allah dicsérte és üdvözítette) pénzt osztott miközben Szaad ült. A Próféta kihagyott egy olyan embert, aki mindenki közülük ő volt a legrokonszenvesebb nekem. Mondtam: „Ó Próféta, miért hagytad ki őt? Esküszöm Allahra, hogy hívőnek nézem" Erre azt felelte: „vagy muszlim" Elhallgattam egy darabig, de akartam tudni, hogy most mi van. Ezért megkérdeztem még egyszer: „Ó Próféta, miért hagytad ki őt? Esküszöm Allahra, hogy hívőnek nézem!" Erre azt felelte: „vagy muszlim" Akartam tudni, hogy most mi van. Ezért megkérdeztem még egyszer: „Ó Próféta, miért hagytad ki őt? Esküszöm Allahra, hogy hívőnek nézem" Erre azt felelte: "Te Szaad! Amikor adok valakinek, akkor legszívesebben olyan valakinek adnék, aki jobban megérdemli , de azért adok bizonyos embereknek, mert attól félek, hogy Allah bedobja a tűzbe" A Próféta (Allah dicsérte és üdvözítette) a kishitűeknek adott, hogy bátorítsa őket, hátha emiatt jobban foglalkoznak az vallással és jobban megismerik az Iszlámot és erősebb lesz a hitük és így megkíméli őket a pokol kínzásától. Abban az emberben pedig (akit kihagyott) nem talált hitet, amit nevelni tudna. Ezért mondta róla: „vagy muszlim" Ezzel azt akarta kifejezni, hogy ő csak muszlim, aki belépett az iszlámban, de hit nem költözött be a szívében. Aki muszlim, de közben nem hisz benne, az csak névleges muszlimnak tekinthető Allahnál. A Próféta a kinyilatkoztatásból tudta a rejtett dolgok egy részét. Annak sem adott semmit, akinek nagy hite volt, Úgy gondolta, hogy a nagyhitű a túlvilágon, úgyis megjutalmazza Allah. Inkább megmenti, akinek kis hite van, nehogy lecsökkenjen a hite és elmenne, akkor Allah bedobná a tűzbe.

20-

28) Azt mondta Ammar: „Három dolog van. Aki felfogja, az felfogta a hitet: „Magaddal kezdd az egyenlőség és az igazság beteljesítését. Terjeszd szét a köszönés a világba. A kévés pénzedből adakozz, még ha keveset is""

21-

 29) Azt mondta a Próféta (Allah dicsérte és üdvözítette): [20]„A magasztos Allah megmutatta nekem a poklot. Azt láttam, hogy többen lakják nők, mint férfiak. Ezek a nők tagadnak. Megkérdezték: „Ó Próféta! Megtagadják Allahot?" Azt felelte: "megtagadják a férjüket" Minden jót megtagadnak, amit a férjük megtett velük szemben. Ha a férje egész életedben jó volt és jól viselkedett vele. Valamikor lát tőle valamit, ami nem tetszik neki. Emiatt megtagad minden jót és azt mondja a férjének: „Soha nem láttam tőled semmi jót"" Az ilyen fajta nőkből tele van a Pokol.

 22-

A Próféta azt mondta Abi Zarr-nak: „Van benned tudatlanság"

30)[21]Abe Tharr találkozott valakivel Rabadában, akin ugyanolyan ruha volt, mint a rabszolgáján. Ez arra mutatott, hogy jól bánik a rabszolgájával. Később találkozott a Prófétával és azt mondta neki: „Az előbb találkoztam egy rabszolgával és csúfoltam őt az anyja miatt" Azt mondta neki, hogy a fekete nő fia. Erre azt mondta neki a Próféta: „Csúfolod öt az anyja miatt? Te olyan ember vagy, akiben van tudatlanság. A rabszolgáitok azok testvéreitek. Allah rátok bízta őket. Tehát etessétek abból, amit esztek, öltöztessétek abból, amit öltöztök, ne adjatok nekik olyan munkát, amit nem bírnak. Ha mégis nehéz munkát adtok, akkor segítsetek nekik". "Allah nem bocsátja meg, hogy másokat társítsanak Mellé. Ezen kívül, minden más bűnt megbocsát annak, akinek akar. Aki másokat társít Allah Mellé, az hatalmas bűnt eszel ki." (Korán, An-Nisza, 4:48).
"Ha a hívők két csoportja egymással harcol, akkor szerezzetek békét közöttük! Ha az egyik továbbra is a másik romlására tör, akkor harcoljatok az ellen, amelyik romlásra tör, amíg csak vissza nem tér Allah parancsára. Ha azonban visszatér, akkor igazságosan szerezzetek békét közöttük és méltányosan járjatok el! Allah szereti azokat, akik méltányosan cselekszenek." (Korán, Al-Hujurat, 49:9).

31) Azt mondta Al-Ahnaf Bin Kaisz: [22]„Elmentem győzelemre vinni a barátomat". Közben találkoztam Abu Bakr-ral. Megkérdezte, hova mész. Azt feleltem: „Megyek győzelemre vinni a barátomat" Erre azt mondta: „Fordulj vissza! Nem hallottad, hogy a Próféta azt mondta: „Ha két muszlim egymás ellen harcol karddal, akkor a gyilkos és az áldozat mindkettő a pokolba megy" Megkérdeztem a prófétától: „Azt megértem, hogy a gyilkos a pokolba megy, de az áldozat miért?" Erre azt felelte a Próféta: „Az áldozat is meg akarta ölni a testvérét"".

23-

32) [23]Amikor lejött az Ája: "Akik hisznek és nem keverik kegyetlenséggel a hitüket, azoké a biztonság. Ők azok, akik az igaz úton vezéreltetnek." (Korán, Al-An'am, 6:82), akkor küldte le a Magasztos Allah válaszul: "És emlékezz arra, amikor Lukmán azt mondta a fiának, intvén őt: "Fiacskám! Ne társíts Allah mellé más isteneket! A társítás bizony óriási kegyetlenség!"" (Korán, Luqman, 31:13).

24-

33) Azt mondta a próféta: [24]„A képmutatónak három jellemzője van: „Ha beszél, akkor hazudik. Ha megígér, akkor nem teljesíti meg. Ha rábíznak valamit, akkor nem megbízható""

34- Azt mondta a Próféta: [25]„Az igazi képmutatónak négy jele van. Akiben az egyik található, akkor mindaddig található benne a képmutatásnak az egyik jele, amíg nem szokik le róla: „Ha rábíznak valamit, akkor nem megbízható. Ha beszél, akkor hazudik. Ha megállapodik, akkor megszegi. Ha veszekszik, akkor elviselhetetlenül üvöltözik""

25-

35) Azt mondta a Próféta: [26]„Aki felkel az alvásból tartani az Al-Kadr éjszakáját hitből, és számításból, annak Allah megbocsátja a bűneit, amelyeket eddig követett"

26-

36) Azt mondta a Próféta (Allah dicsérte, és üdvözítette): [27]„A magasztos Allah garantálta annak, aki kimegy az Ő útján harcolni, úgy hogy hisz Benne, és a Prófétáiban, akkor vagy teljes fizetséggel megy vissza haza, vagy Zsákmánnyal, vagy ha meghal, akkor beviszi a mennyországba Nem akartam nehezíteni a dolgot sem kortársaimra, sem a népemre. Különben nem maradtam volna el egyik portyáról sem és szerettem volna, ha Allah útján meghalnék, aztán Allah feltámasztana, aztán megint Allah útján meghalnék, aztán megint Allah feltámasztana, aztán megint Allahért meghalnék"

27-

37) Azt mondta a Próféta: [28]„Aki felkel Ramadánban hitből és számításból, annak Allah megbocsátja a bűneit, amelyeket eddig követett"

28-

38) Azt mondta a Próféta: [29]„Aki böjtöli Ramadánt hitből és számításból, annak Allah megbocsátja a bűneit, amelyeket eddig követett"

 29-

A legjobban, amit Allah szeret, az akadálymentes egyistenhit:

39) a Próféta azt mondta: [30]„A vallás könnyítve van. Aki eddig nehezítette magának a vallást, az nem boldogult. Tehát hajtsátok végre a középvonalú vallást, Allah vallását, vagy legalább közelítsetek a középvonalhoz! Közlöm veletek a jót, használjátok fel a nap elejét, a nap végét, és az éjszaka közepét"

30-

Azt mondta a magasztos Allah: "Középen álló néppé tettelek benneteket, hogy tanúk legyetek a többi emberrel szemben és a küldött tanú legyen veletek szemben. Az ima irányt, amely felé fordultál, csak azért rendeltük el, hogy megtudjuk, ki követi a küldöttet és ki tántorodik vissza. Bizony, súlyos próbatétel ez az emberek számára, kivéve azoknak, akiket Allah vezet a helyes úton. Allah nem olyan, aki hagyja veszni a hiteteket. Bizony, Allah Gyengéd és Könyörületes az emberek iránt." (Korán, Al-Bakara, 2:143). Itt a „hiteteket" az „imádságotokat" jelenti.

40) [31]Amikor a Próféta megérkezett Medinába a nagyszüleikhez, vagy az anya testvéreihez, akkor még Jeruzsálem fele imádkozott körül belül tizenhat vagy tizenhét hónapig. Az egyik délután, amikor legelőszőr imádkozott a Kába felé egy közösséggel volt a háta mögött és miután befejezték az imát, elment valamelyik közülük egy másik mecsetbe. Miközben imádkoztak ott, közölte velük: „Allahra, tanúsítom, hogy imádkoztam a Prófétával Mekka felé". Az imádkozók ima közben rögtön elfordultak Mekka felé. A zsidóknak és a keresztényeknek tetszett, hogy a Próféta Jeruzsálem felé imádkozott. Amikor pedig Allah parancsára átváltoztatta Mekka fele, akkor ellenezték.

Azt mondta Abu Iszhak és Al Baraa Zuhayr-nak, hogy: „Voltak, akik meghaltak mielőtt megváltozott a Kibla iránya Mekka fele és nem tudjuk, hogy mi van az imájukkal" Emiatt lejött ez az Ája: "Allah nem olyan, aki hagyja veszni a hiteteket": (Korán, Al-Bakara, 2:143 ájából). Itt is a Magasztos Allah az imát hitnek nevezte.

31-

41) Azt mondta a Próféta: [32]„Ha belép a szolga az Iszlámba, és jól tartja be az vallást, akkor Allah megbocsátja neki minden rossz cselekedetét, amit eddig követett. Aztán a jó cselekedetet megtízszerezi, sőt még hétszázszorosára is megduplázhatja. A rossz tettet pedig csak egyetlen egy rossz tettnek számítja, abban az esetben, ha nem engedi el"

42) Azt mondta a Próféta: [33]„Ha a muszlim jól tartja be az Iszlámot, akkor Allah a jó cselekedetét megtízszerezi, sőt még hétszázszorosára is megduplázhatja. A rossz tettet pedig csak egyetlen egy rossz tettnek számítja neki"

32- :

43) [34]Azt mondta Aisha, hogy a Próféta bement hozzá, miközben volt nála egy nő. Megkérdezte „Ki ő?" 'Aisha bemutatta neki és azt mondta, hogy ez a nő unja az imát. Erre azt mondta a Próféta: „ejnye-ejnye! Nem kell túlzásba vinni. Annyit imádkozzatok, amennyit kibírtok! Esküszöm Allahra, hogy Allah mindaddig nem szakítja a fizetséget, amíg ti meg nem unjátok a munkálkodást. A legjobb vallás Allahnál az, amit folyamatosan tartanak" Ez azt jelenti, hogy nem kell túlzásban vinni az istenszolgálatot. Annyit munkálkodj, amennyit kibírsz. Az a lényeg, hogy folyamatos legyen, még ha kevés is. Ha csak az öt kötelező imát kibírod, akkor ennyit imádkozz. Ne hogy a szorgalmi ima miatt elhagyd a kötelezőt! Ha három rakaás Witr imát nem bírsz imádkozni, akkor imádkozz egyet. A lényeg, hogy folyamatosan szolgáld Allahot és ne hagyd az imát!

33-

Azt mondta a Magasztos Allah: "Mi meséljük neked a történetüket az igazságnak megfelelően. Legények voltak ők, akik hittek az Urukban és Mi még gyarapítottunk őket az útmutatásban," (Korán, Al-Kahf, 18:13). "azok pedig, akik hisznek, gyarapodjanak hitükben" (Korán, Al-Muddethir, 74:31 ájából). "Ezen a napon kiteljesítettem nektek a vallásotokat, teljessé tettem számotokra a kegyelmemet és elfogadtam nektek vallásotok gyanánt az Iszlámot." (Korán, Al-Ma-ida, 5:3 ájából).
44) Azt mondta Anasz (Allahnak kedvezett), hogy azt mondta a Próféta: [35]„Kimegy a pokolból, aki azt mondja: „Nincs más isten Allahon kívül" és a szívében egy magnyi jóság van. Kimegy a pokolból, aki azt mondja: „Nincs más isten Allahon kívül" és a szívében egy hajszálnyi jóság van. Kimegy a pokolból, aki azt mondja: „Nincs más isten Allahon kívül" és a szívében egy atomnyi jóság van"

Más verzió szerint. Azt mondta Anasz (Allahnak kedvezett), hogy azt mondta a Próféta: [36]„Kimegy a pokolból az, aki azt mondja: „Nincs más isten Allahon kívül" és a szívében egy magnyi hit van. Kimegy a pokolból, aki azt mondja: „Nincs más isten Allahon kívül" és a szívében egy hajszálnyi hit van. Kimegy a pokolból, aki azt mondja: „Nincs más isten Allahon kívül" és a szívében egy atomnyi hit van"

45) Azt mondta Omar Bin Al-Khattab (Allahnak kedvezett), [37]hogy egy zsidó azt mondta neki: „Ó Hívők Emírje! Van egy Ája a Könyvetekben, amit mindig olvastok. Ha Allah nekünk zsidóknak küldte volna, akkor azt a napot, ünnepnapnak tartottuk volna. Megkérdezte: „Melyik Ája az". Azt felelte: "Ezen a napon kiteljesítettem nektek a vallásotokat, teljessé tettem számotokra a kegyelmemet és elfogadtam nektek vallásotok gyanánt az Iszlámot." (Korán, Al-Ma-ida, 5:3 ájából). Azt mondta Omar: "Tudjuk is, hogy melyik az a nap és a hely, ahol lejött ez az Ája: „Pénteken és Arafa napján"

34-

"Nem kaptak pedig más parancsot, csak azt, hogy őszinte hittel és Hanifok gyanánt szolgálják Allahot, végezzék el az imádságot és adják meg a Zakátot. Ez az értékes vallás." (Korán, Al-Baiyina, 98:5).

46) [38]Azt mondta Talhah Bin Ubaidillah (Allahnak kedvezett): „Dirrel-dúrral és hangoskodva jött egy férfi a prófétához Nadzsad városból. Addig nem lehetett érteni, amit mondott, amíg nem jött közelebb. Megkérdezte a Prófétától: „Mi az Iszlám?" Azt felelte: „Naponta öt imát kell imádkozni" Megkérdezte: „Ezen kívül kell-e mást imádkozni?" Azt felelte a Próféta: „Nem kell, hacsak nem szeretnél szorgalmi imát imádkozni" Aztán azt mondta a Próféta: „És Ramadánt kell böjtölni" Megkérdezte: „Ramadánon kívül, kell-e mást böjtölni?" Azt felelte a Próféta: „Nem kell, hacsak nem szeretnél szorgalmi böjtöt böjtölni" Aztán a Próféta megemlítette a Zakát megadását. Megkérdezte: „A Zakáton kívül, kell-e más Zakátot megadni?" Azt felelte a Próféta: „Nincsen, hacsak nem szeretnél önkéntesen többet adni" Erre elfordult a férfi és azt mondta: „Esküszöm Allahra, hogy nem teszek sem többet sem kevesebbet" Erre azt mondta neki a Próféta (Allah dicsérte, és üdvözítette): „Nagy diadalt arat, ha megteszi, amit mond""

35-

47) Azt mondta Abi Hurajrah (Allahnak kedvezett), hogy azt mondta a Próféta: [39]„Aki hitből és számításból követ egy muszlim halottat és mindaddig követi, amíg nem imádkozik rá és, amíg nem fejezik be a temetését. Ha így visszatér, akkor két fizetsége van. Mindegyik olyan nagy, mint Ohod hegy. De ha imádkozik rá, de nem várja meg, míg eltemetik, akkor csak egy fizetsége van"

36- :

Azt mondta Ibrahim At-Taymi: „Nem volt olyan, hogy amikor összehasonlítottam, amit mondok azzal, amit teszek, hogy ne féltem volna attól, hogy hazugságba esek" Azt mondta Ibn Abi Malakiyya: „Találkoztam a Prófétának harminc kortársával, mindegyik attól félt, hogy beleesik a képmutatásba. Egyikük sem mondta azt, hogy olyan hite van, mint Gábriel és Mikáel" Azt mondta Al-Haszan: „Nem félt valaki a képmutatástól csak a hívő. És nincsen biztonságban tőle senki csak a képmutató. A képmutatók nem óvakodnak attól, hogy átalkodnak a képmutatásban és az engedetlenségben, és nem fordulnak megbánásért Allahhoz" "És akik, ha elvetendő dolgot követnek (El Fehise), vagy saját maguk ellen vétkeztek, akkor megemlékeznek Allahról és bűneik megbocsátásáért esedeznek - Ki bocsátaná meg a bűnöket, ha nem Allah? -, és akik nem átalkodnak meg bűnös cselekedetükben tudván, hogy az bűn." (Korán, El-'Imran, 3:135).

48) Azt mondta  Zubaid: [40]„Megkérdeztem Aba Wa-il-tól a [41]Murzsiaról" Azt felelte, hogy közölte Abdullah, hogy azt mondta a Próféta: „A muszlim szidása hitványság és a harc ellene hitetlenség" és ez bizonyíték arra, hogy a hit gyarapodik és lecsökken.

49) Azt mondta Ibadah Bin Asszamit, [42]hogy a Próféta kiment közölni Al-Kadr éjszkájának az időpontját (Laylatul-Kadr) és közben két ember ott veszekedett egymással. Azt mondta a Próféta: „Jöttem közölni veletek Layletul-Kadr időpontját, de a két ember veszekedése miatt a magasztos Allah feledtette velem az időpontot, de talán ez így jóbb nektek. Várjátok Layletul-Kadr éjszakáját Ramadán utolsó tíz napjában.

37- A Próféta válaszolt Gábriel kérdéseire, aztán, azt mondta: „Jött Gábriel megtanítani nektek a vallásotokat" Ezzel vallásnak tekintette, amit hozott Gábriel. "Aki az Iszlámon kívül más vallás után vágyakozik, attól nem fogadtatik el, és a túl világon a kárvallottak közé fog tartozni." (Korán, El-'Imran, 3:85).

50) Azt mondta Abi Hurajra (Allahnak Kedvezett): [43]„Valamikor miközben ült a Próféta az emberek között,  jött hozzá egy férfi megkérdezte: „Mi a hit?" Azt felelte a Próféta: „Hiszel Allahban, az angyalaiban, az Allahhal való találkozással, Allah Prófétáiban és a feltámadásban" Aztán megkérdezte: „Mi az Iszlám?" Azt felelte a Próféta: „Szolgálod Allahot és nem társítasz mellé senkit, betartod az imádságot, megadod a kötelező Zakátot és böjtölöd Ramadánt" Aztán megkérdezte: „Mi a Jótétemény?" Azt felelte a Próféta: „Szolgálod Allahot, mintha látnád, és ha nem látod Őt, akkor Ő lát téged" Aztán megkérdezte: „Mikor lesz az óra?" Azt felelte a Próféta: „Akitől megkérdezted az óra időpontját, nem okosabb, mint, aki megkérdezte, de azért közlök veled néhány jelet: „Ha a rabszolganő megszüli az urát és ha a teve és az ebek pásztorai magasabbnál magasabb épületeket építenek"". Allah rendelkezik a Rejtett Dolgok Tudásával, amit csak Ő tud és aztán elolvasott a Koránból: (31/34) " Allahnál van az óra tudása. Ő bocsátja le a záporesőt és Ő tudja, hogy mi van az anyaméhekben, amíg senki sem tudja, hogy mire tesz szert holnap és senki sem tudja, hogy melyik földön fog meghalni. Allah tudó és szakértő" Aztán elment a férfi. Azt mondta a Próféta: „Ez Gábriel volt jött megtanítani nektek a vállasatokat" Azt mondta Abdullah: „Mindaz, amit a Próféta válaszolt Gábriel kérdéseire a  hithez tartozik."

38-  

51)[44]Azt mondta Abu Szufian, hogy [45]Hirakla mielőtt muszlim lett azt mondta neki: „Szerinted a Próféta követői többen lesznek-e, avagy kevesebben?" Azt felelted: „Többen lesznek és ugyanúgy a hit addig gyarapodik, amíg nem lesz teljes", és megkérdeztem tőled: „Elhagyja-e valaki a vallását bosszúból, miután már belépett az Iszlámba?" Azt felelted: „Nem! Ugyanúgy a hit szépsége, ha összekeveredik a szívben, akkor semmi nem tudja onnan eltávolítani"

39-

52) Azt mondta a Próféta: [46]"A megengedett és a tiltott dolgok közismertek. Ám a kettő kőzött gyanús dolgok vannak, amiket sokan nem tudnak. Aki megóvja magát a gyanús dolgoktól, az megóvta a vallását és a jó hírét, és aki belekeveredik a gyanús dolgokba az olyan, mint egy pásztor, aki magánterület határán terelgeti a nyáját, ahol éppen, hogy tilos ezt a magánterületet érinteni. Ugye minden királynak van magánterülete, ahol tilos garázdálkodni. Allahnak pedig a Föld bolygóján, a tiltott dolgok a magánterülete. Ugye az emberi szervezetben, van egy izom. Ha ez az izom jó, akkor a test, minden része jó, és ha ez rossz, akkor a szervezet, minden része rossz. Ugye ez a szív"

40-

53) Közölte Ali Bin Al-Zsaad és Subah, hogy Zsamrah azt mondta, hogy Ibn Abbasz azt mondta nekem: „Ha megszállsz nálam, akkor adok a pénzemből egy részét neked. Megszálltam nála két hónapig, aztán azt mondta: „Amikor Abdul Kaysz bizottsága eljött a Prófétához. Azt megkérdezte: „Kik vagytok?" Azt felelték, hogy Rabiaah" az mondta Próféta: „A köszönet a bizottságra, megbánás és szégyen nélkül" Azt felelték: „Ó Próféta! Mi csak [47]Al-Haram hónapokban találkozunk veled, mert közöttünk van a lakótelep, ahol laknak Mudarr ellenségei. Tehát adj nekünk határozott tanácsot, amit tudunk továbbadni, és vele be is léphetünk a mennyországba. És megkérdezték, hogy milyen italokat dicsér és ajánl? A Próféta parancsolt nekik négy dolgot és megtiltott tőlük négyet. Azt kérdezte a Próféta: „Tudjátok, mi a hit?" „Allah és a Prófétája jobban tudja" mondták ők. Azt mondta: „A tanúsítás abban, hogy nincs más isten Allahon kívül és Mohamed az Ő szolgája és Prófétája, az imádság betartása, a Zakát megadása, Ramadán böjtölése és a zsákmány ötödrészével való adakozása. Jegyezzétek meg és adjátok tovább a többieknek!" A Próféta megtiltotta nekik az alkohol fogyasztását, mivel érdeklődtek, hogy milyen italokat ihatnak. Ezen kívül mindent ihatnak, amíg nem gerjed. Megtiltott tőlük agyagból, tökből, faragott datolyafaágból készült és aszfalttal futtatott pohárból inni, mert az Iszlám kezdetekor az emberek sokat ittak és nem tudták, hogy a gyümölcslé meg van-e erjedve vagy sem. Ha kemény anyagból készült pohárból ittak volna, akkor a pohár kibírta volna az erjedt levet. Ajánlotta nekik azt, hogy bőrből készült pohárból igyanak, mert az erjedt gyümölcslétől szétmegy a bőrpohár és így nem isszák meg az alkoholt. De amikor már megerősödött az Iszlám és az emberek már felvilágosultak lettek, és tudtak különböztetni lé és az erjedt lé között, akkor már megengedett lett a kemény poharak használata.

41- , és mindenki az ő szándéka szerint ítéltetik. A hit, a Wudu, az ima, a Zarándoklat, a Böjt, mindezek a szándék szerint ítéltetnek meg. "Mondd: "Mindenki a maga módján cselekszik." (Korán, Al-Isra, 17:84 ájából), vagyis a szándéka szerint cselekszik. A férfi költekezik a családjára, és közben számít Allah fizetségére. Azt mondta a próféta: „Az élet csupa erőfejtés és szándék"

54) Azt mondta a Próféta: [48]„A tettek szándék szerint ítéltetnek meg, és mindenki megkapja az ő szándéka szerinti fizetségét. Tehát, ha valaki a vándorlását Allahért és a Prófétájáért teszi, akkor Allahért és a Prófétájáért való vándorlás fizetségét kapja, és akinek a vándorlását egy földi dologért, vagy nőért teszi, akivel össze akar házasodni, akkor azért kapja fizetségét, amiért utazott"

55) A Próféta azt mondta: [49]„Ha a férfi, úgy költekezik a családjára, hogy számít Allah fizetségére, akkor ez neki szadakah (adakozás)"

56) Azt mondta a Próféta: [50]„Nem költekezel valamit, amivel Allah Orcáját akarod, hogy ne kapnál érte fizetséget. Azért is kapsz fizetséget, amiért lefeküdtél a felességeddel"

42-

Korán: (9/91) „Nem lehet fölróni, a gyengéknek, sem a bete­geknek, sem azoknak, akiknek nincs miből adakozniuk, ha őszinte tanácsot adnak Allahért és a küldöttért. A jótétemény tevőkkel szemben nincs útja a szemre­hányásnak. Allah megbocsátó és bölcs"

57) Azt mondta Zsurajr Bin Abdulleh: [51]„Hűségesküt Tettem a Prófétának az imádság betartásáról, a Zakát megadásáról és arról, hogy őszinte tanácsot adjak minden muszlimnak"

58) [52]Azt mondta Zsurajr Bin Abdullah, hogy amikor meghalt Al-Maghirete Bin Su'bah Al Kúfah Emírje, ő felállt a szószékre és hálálkodott Allahnak, és magasztalta Őt és azt mondta: „Őszinte tanácsot adok nektek: „Óvakodjatok Allahtól az Egyedülitől, akinek nincs társa, várjatok, és legyetek türelmesek, amíg nem jön a következő Emír, aki most hamarosan fog jönni. Kérlek benneteket, hogy fohászkodjatok Allahnak, hogy legyen kegyes, és könyörületes az új Emírrel, mert az új Emír is szereti a kegyességet, és a könyörületséget"" Ugyanis elmentem a Prófétához és azt mondtam neki: „Hűségesküt Teszek neked az Iszlámról" Akkor a lelkemre kötötte, hogy őszinte tanácsot adjak minden muszlimnak, és Hűségesküt Tettem a Prófétának erről. Esküszöm ennek a mecsetnek az Urára, hogy bizony őszinte tanácsot mondtam nektek az előbb. Aztán bocsánatot kért Allahtól és leszállt a szószékről.

Fordította: Nidal Mohamed Amin Abiad.

[1] Közölte Abdullah Bin Mohamed, Abu Amir Al-Akadi, Szulaiman Bin Bilal, Abdullah Bin Dinar, Abi Szalih, Abi Hurajrate (Allah elégedett vele)

[2] Közölte Ádám Bin Abi Ayyasz, Saabah, Abdullah Bin Abi Assafar, és Iszmael, Assubi, Abdilleh Bin Amru (Allah elégedett vele)

[3] Közölte Amru Bin Khalid, Allayth, Yazid, Abi Al-Khair, Abdullah Bin Amru (Allahnak kedveztek).

[4] Közölte Musaddad, Yahya, Saaba, Katadah, Anasz (Allah elégedett vele)

[5] Közölte Abu Al-Yaman, Suaib, Abu Azzanad, Al-A'radzs, Abi Hurajrah (Allahnak kedveztek)

[6] Közölte Jakob Bin Ibrahim, Ibn Ilyata, Abdul Aziz Bin Szahib, Anasz (Allahnak kedvezett)

[7] Közülte Mohamed Bin Al-Muthanna, Abdulwahab Al-Thakafi, Ajjub, Abi Kalabah, Anasz.

[8] Közölte Abu Al-Walid, Subah, Abdullah Bin Abdullah Bin Jabr és Anasz.

[9] Akik hajdan győzelmet és szálláshelyet biztosítottak a prófétának.

 

https://eihit.com
Létrehozta: Nidal

Nidal




Írjon valamit!