Üdvözlünk Kedves látogató! Szeretnénk, ha részt vennél a fórumban, és leírnád a saját hozzászólásodat a témák alatt vagy máshol. Ehhez csak annyit kell tenned, hogy bejelentkezel. Ha pedig nincs fiókod, akkor regisztrálj!
United States - Fairfield - Connecticut
Ge:2024.11.28 Hi:1446.05.26
5:20 6:5511:43 2:09 4:31 6:00

Nidal




Wa Alaikomusszalam kedves Muszlima!


Majd fogok különíteni kis időt és insallah részletesen fogok írni az Ad-Dadzsalról.


A hajnali, a naplemeneti és az esti imának az első két Rákáját hangosan kell mondani akár férfi legyen az avagy nő, kivéve ha idegen férfi vendég van a házban. Az a lényeg, hogy idegen férfi ne hallja meg a nő hangját.


Allah Áldása és Békéje legyen veled.

Muszlima


Assalamou Aleykum wa Rahmatullahi wa Barakatuh Kedves Fórumozók!Két dolog miatt írok,az egyik kérdés a másik pedig kérés lenne.A kérdésem az lenne hogy ha valaki mondjuk egyedül imádkozik és muszlima,akkor mi a helyzet a Fajr,a Maghreb és az Isha imákkal,hangosan kell vagy némán,mondjuk ha még a közelben sincsen férfi?Ez nekem nagyon fontos lenne,mert azt tudom ha valaki a férjével imádkozza akkor ezek mind hangosan végzi a férj.Mi van akkor ha ezeket az imákat mondjuk csak lányok csinálják,és ugyanúgy még a közelben sincsen férfi?A kérésem az lenne hogy majd ha persze időtök engedi a Daddzsal-lal lehetne foglalkozni?Hogy hol van,kinézete,miket fog csinálni,ami nagyon foglalkoztat engem hogy minden lakásba be fogja magát erőszakoskodni?Az nem lehet megoldás ha valaki a lakásába van és nem engedi be?Azt tudom a Próféta ALLAH dicsérje és üdvözítse azt tanácsolta mindenkinek ha hall felőle akkor meneküljön... Jazak ALLAHU Khayr Assalamou Aleykum wa Rahmatullahi wa Barakatuh

Muszlima


Assalamou Aleykum wa Rahmatullahi wa Barakatuh!Kedves Testvéreim!Igen az embernek küzdenie kell az alsó éne ellen(dzsihad).El kell fogadnom hogy nem szabad használni a férj nevét,hisz ha nem fogadnék el egyetlen egy betüt a KEGYES KORÁNBÓL,akkor nem is mondhatnám magam muszlimnak,Eudhubillah!Ezzel kapcsoltba pedig két Korán idézetet másolnék be nektek,amit Ti fordítottatok: ,,És ki vétkesebb, mint az, aki hazugságot kohol Allah ellen és meghazudtolja jeleinket?,,Korán 6:21 másik pedig:,,Akik elfordulnak a mi jeleinktől/verseinktől, azoknak szörnyű büntetéssel fogunk megfizetni a túlvilágon az ő elfordulásukért.,, 6:157 ALLAH erősítsen meg engem is és Minden muszlimot a hitében.Jazak ALLAHU Khayr a válaszért

Nidal




Kedves Szoel!


Itt van ennek a Prófétai beszédnek a
magyarázata. Lent fogok sorolni erről több esetet, amiből majd
eldönthetjük, hogy az ártalom tilalma vonatkozik-e a testi-lelki
egészség megkárosítására vagy sem?


Abi Sza'id
Al-Khuduri-tól származó prófétai beszéd, hogy azt mondta a Próféta (Allah
dicsérte, és üdvözítette): [1]"Nem megengedett sem az ártalom, sem a kölcsönös
megkárosítás"


A Próféta
(Allah dicsérte, és üdvözítette) megtiltott mindenféle jogtalan ártalmat és
megkárosítást. Tehát ártalmat okozni valakinek, aki megérdemli, mert áthágta a
magasztos Allah határait vagy gyilkosságot követett el, akkor ugyanannyi
büntetést kap, mint amennyi bűnt követett el. Ez az ártalom, amit okozunk a
gyilkosnak, vagy annak, aki áthágta Allah határait jogos. Tehát ez a prófétai
beszéd nem erről szól.


Tehát, a jogtalan ártalom és megkárosítás tilalmáról szól ez a kegyes prófétai beszéd.



Az ártalomban, csak megkárosítás van a többiekkel szemben: Ez természetesen
és kétség nélkül szigorúan tilos. A Korán sok helyen szól erről és figyelmeztet
minket erre.
A többieknek ártani a személyes dolgaikban több esetben tilos,
mint például:

A végrendelet
megkárosítása


A végrendelet megkárosítása
szigorúan tilos. Azt mondta a magasztos Allah (4/12): „Mindez az
örökhagyótól meghagyott egyéb hagyatkozás, vagy valami őt terhelő adósság
kifizetése után". Abi Hurayrától származó prófétai beszéd, hogy azt mondta
a Próféta (Allah dicsérte, és üdvözítette): „A szolga hatvan évnyi jó
munkálkodást és istenszolgálatot végez aztán, amikor eljön a halál. akkor a
végrendeletével megkárosít valakit és emiatt bemegy a pokolba" aztán
olvasta ezt az két kegyes Áját (4/13,14): „Ezek Allah előírásai. Aki pedig
engedelmeskedik Allahnak és az Ő küldöttének, azokat a túlvilágon kertekbe
fogja bevinni, amelyek alatt patakok folynak, s örökkön ott fognak időzni. Nagy
diadal lesz ez! Aki pedig fellázad Allah és az Ő küldötte ellen és áthágja az
előírásait, azt a Pokol tüzébe fogja bevinni, s örökkön ott fog időzni.
Megalázó büntetés lesz az ő osztályrésze". Ilyen jellegű prófétai beszédet is
kiadott At-Tirmizi és mások. Azt mondta Ibn Abbasz: „A megkárosítás a
végrendeletben a nagy bűnök közé tartozik" aztán olvasta ugyanezt a fenti Áját.


A végrendelet megkárosítása úgy
történik, hogy a végrendelkező valamelyik öröklőnek többet ír a végrendeletben,
mint amennyit az iszlám Sharia szabott. Így megkárosítja a többieket, mert
emiatt kevesebbet kapnak. Emiatt azt mondta a Próféta (Allah dicsérte, és
üdvözítette): „Allah mindenkinek megszabta a részét az öröklésből. Tehát
nincs végrendelkezés annak, aki úgyis örököl". Ha örökbe szeretne adni
olyan valakinek, aki nem örököl, akkor nem szabad egyharmadnál többet adni,
mert azt mondta a Próféta (Allah dicsérte, és üdvözítette): „Adja örökbe az
egyharmadát! Az egyharmad is sok". Ha annak ellenére, egyharmadnál többet írt
egy idegennek vagy egy öröklőnek többet adott, mint amennyit Allah szánt neki,
akkor ezt nem szabad végrehajtani, csak a többi öröklő beleegyezésével. Ha szándékosan
többet ad az örökségből egy idegennek, hogy a többieknek kevesebb jusson, akkor
ezzel bűnt követ el. Tehát szabad örökbe adni egy idegennek a vagyon
egyharmadáig. többet tilos. Ha a halott halála után kiderül, hogy
megkárosításból örökbeadott a vagyonából, akkor Ibn Atiyya szerint, aki
Maliktól hallotta, hogy nem végrehajtható. Ez Ahmed Imám szerint van így.


A megkárosítás a
válásban


Azt mondta a magasztos Allah
(2/231): „Ha elváltatok asszonyaitoktól és ők kiszabott várakozási idejüket
elérték, akkor vagy tartsátok meg őket tisztességes módon, vagy bocsássátok
el őket tisztességesen! Ne tartsátok vissza őket kényszerrel, hogy
bántalmazzátok!". Tehát ez a kegyes Ája bebizonyítja azt, hogy nem szabad
kényszerből megtartani a feleséget. Sok férfi van, aki nem akar elválni a
feleségétől, nem azért mert szereti, hanem ezzel bántani akarja és lelki
terrorral tarja magánál. Tisztába van vele, hogyha elválik tőle, akkor jól
menne a sora esetleg más férfival. Ez valami fajta lelki megkárosítás a
feleséggel szemben. Azt mondta Allah (2/228): „A férjeiket illeti meg a
leginkább az, hogy ekkor visszafogadják őket, ha ők ki akarnak békülni". Ez
a kegyes Ája arról szól, hogy a férjének. akitől elvált elsőbbsége van visszaszereznie
az elvált feleségét, abban az esetben, ha békét akar és nem akarja ezzel megint
bántalmazni. Tehát, a fent említett Ája arra mutat, hogy nem szabad a
feleséget megkárosítani azzal, hogy az elválás után megint visszaszerzi, azért
hogy bántalmazhassa. Az Al-Dzsahiliyyában az volt, hogy a férj elvált a
feleségétől aztán várakozási ideje lejárta alatt visszaszerezte aztán megint
elvált tőle és megint visszaszerezte. Ez végig így ment és soha nem hagyta,
hogy megpróbálja a szerencséjét más férfival. Jött az Iszlám és lefékezte ezt a
fajta megkárosítást. Csak háromszor engedte meg az elválást. Azt monda Malik,
hogy aki visszaszerzi a feleségét úgy hogy utána nem közeledik hozzá az rossz
szándékból szerezte vissza. Ezzel hosszabbítani akarja a várakozási időt.


A megkárosítás az [2]Íla-a-ban
(الإيلاء)


Ha valaki Allahra esküszik, hogy nem közeledik a feleségéhez
az ágyban.  A magasztos Allah négy
hónapot szabott, hogy ha ez alatt az idő alatt a férje megszegi az esküjét és
visszatér a feleségéhez (lefekszik vele), akkor továbbá is a felesége marad. Ha
pedig továbbá is betartja az esküjét, akkor a hajdani tudósoknak két megoldást
kínáltak.



Ha letelik négy hónap úgy,
hogy elkerülte az ágyban, akkor a férje akarata ellenére elválasztják tőle.
Előállítják és
megparancsolják neki, hogy váljon el a feleségétől.

Vannak olyan férjek, akik eskü
nélkül és ok nélkül bosszúból elkerülik a feleségüket az ágyban. Ezzel az a
szándéka a férjének, hogy kárt okozzon neki. Ennek az ítélete olyan, mint az
előzőé (Íla-a). Ez Ahmed Imám iskolája szerint van.


Ha a férfi elutazott és ok nélkül
sokáig távol marad a feleségétől. Ha a felesége visszahívja és ennek ellenére
nem megy hozzá. akkor Malik, Ahmed és Iszhak szerint  elválasszák egymástól. Ahmed szerint fél év
múlva és Iszhak szerint két év múlva


A
megkárosítás a szoptatásban


Azt mondta a magasztos Allah (2/233): „Nem szabad
kényszert alkalmazni egy anyával szemben a gyermeke miatt, s egy apával szemben
sem gyermeke miatt". Azt mondta Ad-Dahhak: „Ha a férj elválik a feleségétől
és van közös babájuk, akkor az apának kell költekeznie az elvált feleségére és
felruháznia őt jó bánásmóddal". Azt mondta a magasztos Allah (65/5): „A
tehetős tehetsége szerint fizessen! Akinek pedig pontosan kiméretett az
ellátása, az annak megfelelően fizessen, ahogyan Allah adott neki! Allah nem
követel többet senkitől, mint amennyit adott neki. Allah könnyebbséget fog adni
a nehézség után". A fenti Ája: „Nem szabad kényszert alkalmazni egy
anyával szemben a gyermeke miatt, s egy apával szemben sem gyermeke miatt"
azt jelenti, hogy az anyának nem szabad bosszúból eltávolítania a gyermeket
magától mondván, hogy nem szoptatja az elvált férjének a gyermekét. Hiszen ez a
baba az ő gyermeke és szüksége van az anyai táplálásra. Szoptassa meg két évig
aztán eltávolíthatja magától! Ha pedig azért nem szoptatja a gyermekét, mert
kárt akar okozni (megkárosítani őt) az apjának, akkor ez elvetendő dolog.
Bosszúból az apa sem szakíthatja a gyermekét az anyjától. Ezért mondta a
magasztos Allah: „Nem szabad kényszert alkalmazni egy anyával szemben a
gyermeke miatt".


Az anya
megkárosítása a gyermekével


A tudósok megegyeztek abban, hogy nem szabad elválasztani az
anyát a gyermekétől. Ez a véleménye Maliknak Medina lakóival kapcsolatban, az
Al-Awza'i-nak a „Sám" országok lakóival kapcsolatban és az Al-Laisz Egyiptom
lakóival kapcsolatban. Ugyanezt mondta As-Shafi'i és Abi Szawr.


Azt mondta abu Ajjub, hogy hallotta a Prófétát (Allah
dicsérte, és üdvözítette) mondani: „Aki szétválasztja az anyát a gyermekétől,
Allah az utolsó ítélet napján szétválasztja őt a szeretteitől". Gyűjtötte
At-Tirmizi. Azt mondta a Próféta (Allah dicsérte, és üdvözítette): „a
gyermek nem választható szét az anyától, akkor sem, ha az anya beleegyezett". Tehát
ha anya akarja, akkor sem szabad őket elválasztani egymástól. Mert az anya, aki
lemond a gyermekéről, jelen pillanatban nem tudja mit csinál. A jövőben
megváltozhat a véleménye és a szíve érzése a gyermeke iránt és megbánhatja ezt
a döntést. Azt mondta Ibadata Bni sszamit, hogy azt mondta a Próféta (Allah
dicsérte, és üdvözítette): „nem lehet szétválasztani az anyát a gyermekétől.
megkérdezték: „meddig?". Azt felelte: „amíg a fiú nem éri el a felnőtt kort és
a lány nem menstruál"". Tehát vigyázzon az az apa, aki szétválasztotta a
gyermekét az anyától, mert ezzel megkárosította a gyermeke anyát és
elszakította az anyával a szülői köteléket, amit a magasztos Allah összekötött.
Ha valaki elszakítja a kapcsolatot az anyával vagy az apával, ez a nagy bűnök
közé tartozik. Akkor az az apa, aki okozza ezt, úgy hogy kiskorától
szétszakítja a gyermeket az anyától nagy bűnt követ el Allahhal szemben.


A megkárosítás az
eladásban


A Próféta (Allah dicsérte, és üdvözítette) megtiltotta az [3]Al-Mudtarr
féle adásvételt. Közölte Al-Iszmaili. Azt mondta a Próféta (Allah dicsérte, és
üdvözítette): „ha van neked jó dolog, amit tudsz biztosítani a muszlim
testvérednek, akkor ne kérjél érte az értékénél többet. Ne tedd őt tönkre
jobban, mint ahogy tönkre van téve". Közölte Huzayfa. Megkérdezték Ahmedet
az Al-Mudtarr eladásról. Nem tetszett neki. Azt kérdezték: „hogy zajlik ez az
eladás?". Azt felelte: „jön hozzád valaki, akinek szüksége van az árura, ami nálad
van. erre te a tíz helyett húszat kérsz". Ha a vevő nem tudja az áru értékét vagy
nem tud alkudni, akkor nem szabad becsapni őt és drágán eladni az árut. Nem szabad
eladni öt dirhamért azt, ami egyet ér. Malik és Ahmed szerint ilyenkor a
vevőnek jogában áll visszaadnia az árút és visszakövetelnie a pénzét.


Kedves Szoel, ennek a Prófétai beszédnek ez a magyarázata.
Tehát az ártalom tilalma vonatkozik a testi-lelki egészség megkárosítására is,
mert a fentiekben volt a lelki megkárosításról szó.


 



[1] Közölte: Ibn Madzsa, Ad-Darkutni és mások. Közölte: Melik az „Al-Muti-e" című
könyvében, Omar Bin Yahya és ennek az apja Yahya.


[2] Amikor a férfi megesküszik arra, hogy nem gyakorol a feleségével intim
kapcsolatot.


[3] Az, amikor jön hozzád valaki, akinek szüksége van arra az árúra, ami nálad van.
Erre az eladó emiatt felemeli az árúnak az árát.

szoel


Asszalamu aleykum w'rahmatullahi w'barakato!

Kedves Nidal, koszonom a valaszt, varom a cikket.
Allah legyen elegedett veled!

Itt van a ket aja, ami osszetartozik ertelmezes szempontbol, Muszlima altal felvetett kerdessel kapcsolatban:

33.4. Allah nem helyezett egy ember belsejében sem két szívet, es azokat a feleségeiteket sem tette anyáitokká, akiktől ezekkel a szavakkal váltatok el, hogy: "Olyan legyél nekem, mint az anyám háta!", es fogadott fiaitokat sem tette vérszerinti fiaitokká. Ezek csupán a ti szavaitok a szátokban. Ám Allah mondja ki az Igazságot és Ő vezérel az igaz útra.

33.5. Nevezzétek őket apáik szerint! Ez méltányosabb Allah szemében. Ha azonban nem tudjátok, ki az apjuk, akkor ők testvéreitek, és szövetségeseitek nektek a vallásban. És nem róható föl vétketekül az, ha ebben hibáztok - ha csak nem a szívetek szándéka szerint. Allah megbocsátó és könyörületes.

A "Nevezzetek oket..." felszolito mod tobbes szam a 4-es ajaban emlitett nokre is vonatkozik?
Nem lehet, hogy csak a "...fogadott fiaitokat"-ra? Hiszen a verszerinti szarmazast csak a fogadott fiaknal emliti meg?
Koszonom a valaszt.

Salam,
szoel


Nidal




Wa Alaikomusszalam kedves Szoel!


Köszönöm a kérdéseidet!


A válasz folyamatban van


Salam!

szoel


Asszalamu aleykum w'rahmatullahi w'barakato!

Ez a Forum nagy segitseg mindannyiunknak, mert a feltett kerdeseinkre valaszt ill. utmutatast kaphatunk egymastol es az Egyistenhit csapattol, koszonet erte.
Allah jutalmazzon minden jotanacsadot!

A Nawawi 40 hadisz egyikerol szeretnek kerdezni ujra.

32."Nem megengedett sem az artalom, sem a kolcsonos megkarositas."

Az ARTALOM tilalma vonatkozik-e a testi-lelki egeszseg megkarositasara is, mint pl. sokkolo hangnemben eloadott orvosi diagnozis, melynek legtobb esetben PANIK a kovetkezmenye?
(A panik egy sor rendellenes szervi mukodesnek lehet indito oka, egyszoval megbetegit.)
Koszonom a valaszt.

Szalam,
szoel

Nidal






Wa Alaikomusszalam Wa Rahmatullahi Wa Barakatuh!


Kedves Muszlima! A saját véleményed ellentmond ennek a kegyes Ájának(33/5): „Nevezzétek őket apáik szerint! Ez
méltányosabb Allah szemében”, tehát nem szabad egy nőnek felvennie a férje családi
nevét.


Allah Áldása, és Békéje legyen veled!

Muszlima


Assalamou Aleykum wa Rahmatullahi wa Barakatuh Kedves Egyistenhit!
ALLAH jutalmazzon Titeket a ma shaa ALLAH gyors válaszért.
ALLAH adjon Nektek sok erőt és kitartást a további munkálatotokhoz,ALLAH ÁLDJON TITEKET.
,,FA TUBA LIL GHURABAA,,
Assalamou Aleykum wa Rahmatullahi wa Barakatuh

Nidal




Kedves Muszlima Dzsazaki-L-llahu Khairan (Alla jóval jutalmazzon) emiatt a kérdés miatt!


Abi Hurayrától származó prófétai beszéd, hogy azt mondta a
Próféta (Allah dicsérte, és üdvözítette): „Ne köszönjön Allahnak az, aki nem
köszön az embereknek". Gyűjtötte Ahmed, Abu Dawud és At-Tirmizi az
„An-Nihaya" című könyvében. Ez a kegyes prófétai beszéd arra mutat, hogyha
valaki nem köszöni meg az embertársainak a jó dolgokat és a szívességeket,
amelyeket tettek vele szemben, ettől az embertől Allah nem fogadja el a
hálálkodását Vele szemben. Inkább ne köszönjön Allahnak, mert a köszönése
hiábavaló lenne, mivel nem köszön az embertársainak. Tehát az Allah felé való
hálálkodásnak vannak feltételei és az egyik feltétele az, hogy legyen hálás az
embertársainak. Tehát, ha valakinek az a szokása, hogy nem hálás az embereknek,
akkor Allahnak sem lehet hálás, akkor sem, ha éjjel-nappal hálálkodik Neki.
Allah nem fogadja el tőle.


Abi Hurajrától származó prófétai beszéd, hogy azt mondta a
Próféta (Allah dicsérte, és üdvözítette): „Azok az emberek a legjobban hálásak
Allahnak, akik a legjobban hálásak az embereknek". Közölte Ahmed Al-As'sz
Bin Kaysz beszédéből. Aishától származó Prófétai beszéd, hogy azt mondta a
Próféta (Allah dicsérte, és üdvözítette): „Ha valaki szívességet tesz valakinek,
akkor jutalmazza meg érte. Ha nem tudja megjutalmazni, akkor említse ezt Allahnál
(fohászkodjon érte). Aki megemlíti az megköszönte". Gyűjtötte Ahmed. Más
verzió szerint: „Ha nem tudja megjutalmazni, akkor fohászkodjon érte". Közölte
Abu Dawud. Uszamától származó prófétai beszéd: „Akinek a számára szívességet
tesznek, aztán azt mondja neki: „Dzsazaka-L-llahu Khairan. Allah jóval
jutalmazzon téged, az nagyon jó fohásszal fohászkodott érte"".  Közölte At-Tirmizi. An-Na'man tól származó
prófétai beszéd, hogy azt mondta a Próféta (Allah dicsérte, és üdvözítette):
„Aki nem köszöni meg a keveset, az nem köszöni meg a sokat. Aki nem köszön az
embereknek, az nem köszön Allahnak. Aki elbeszéli a magasztos Allah kegyét, az
megköszönte Allahnak, aki pedig nem az hálátlan. A közösséggel való együttlét,
nagy kegy. a szétoszlás pedig kínt jelent". Gyűjtötte Ahmed. Abi Sza'idtól
származó prófétai beszéd, hogy azt mondta a Próféta (Allah dicsérte, és
üdvözítette): „Aki nem köszön az embereknek, az nem köszön a magasztos
Allahnak". Közölte Ahmed és jóváírta At-Tirmizi. Anasztól származó prófétai
beszéd, hogy azt mondta ő: „A Muhadzsirín azt mondták: „ó Próféta
Al-Anszarnak jár minden Allahtól való fizetség". Erre azt felelte: „Nem! Ha ti
fohászkodtok értük Allahnál és dicsértétek őket Allahnál, akkor nektek is nagy
fizetség jár"". Közölte Abu Dawud és at-Tirmizi. Muaz Bin Anasztól származó
prófétai beszéd, hogy azt mondta a Próféta (Allah dicsérte, és üdvözítette): „Vannak
szolgák, akikkel a magasztos Allah az utolsó ítélet napján nem beszél, nem
tisztítja meg őket és nem néz rájuk. Azt kérdezték: „kik azok?". Azt felelte:
„aki megtagadta a szüleit és megszakította velük a köteléket. Aki megtagadta a
gyermekét. Aki felé jó szívességet tettek. Erre ő hálátlankodott velük szemben,
és megtagadta őket"". Tehát mindez azt bizonyítja, hogy az embertársainknak
való hálálkodás és az értük gyakorolt fohász Allahnál nagyon fontos dolog.


Allah Áladáda és Békéje legyen veled és minden hálákodó muszlimmal!