Üdvözlünk Kedves látogató! Szeretnénk, ha részt vennél a fórumban, és leírnád a saját hozzászólásodat a témák alatt vagy máshol. Ehhez csak annyit kell tenned, hogy bejelentkezel. Ha pedig nincs fiókod, akkor regisztrálj!
United States - Fairfield - Connecticut
Ge:2024.11.21 Hi:1446.05.19
5:13 6:4711:41 2:12 4:34 6:03
Divatos hidzsáb

Ez a jegyzet legyen jóravaló útmutatás és lámpás mindazoknak a nőknek, akik szeretnék kötelezni magukat ahhoz, amit a magasztos Allah szeretne nekik és nem a divathoz, amely szeretné eltávolítani őket az isteni parancstól és az igaz úttól.
Ne hordd úgy a Hídzsábot, hogy:

1. Szűk a ruha.

2. Nadrág és díszített kendő kombináció.

3. Díszes abaya és vékony kendő.

4. A két karod és a két lábad nincs eltakarva.

5. Jobbra-balra mozgatod a testedet járás közben.

6. Jobbra-balra nézelődsz, csábító hangon beszélsz és hangosan kacagsz.

7. Illatosítod magad és kopogó cipőt hordasz.

8. Sminkeled az arcodat.

A Hidzsáb egy kötelező dolog, amelyet a magasztos Allah kötelezővé tett a nőknek, azoknak, akik Mohamed Próféta (Allah dicsérje és üdvözítse) népéhez tartoznak, akik elérték a felnőtt kort.

Azt mondta a magasztos Allah "És nem lehet hívő férfinak és hívő nőnek választása valamely dolgukban, ha Allah és a küldötte döntött abban. Aki nem engedelmeskedik Allahnak és a küldöttének, az nyilvánvaló tévelygéssel tévelyeg." (Korán, Al-Ahzab, 33:36). Azt mondta a hívők anyja Aisha (Allahnak kedvezett), hogy azt mondta a Próféta (Allah dicsérje és üdvözítse): „Ó Aszma-a, ha a nő elérte a menstruációs kort, akkor nem szabad látni belőle semmit, kivéve ezt meg azt. Közben rá mutatott az arcára és a tenyerére" Nil Al-Atwar könyv: (6/98 - Al-Bebi-L-Halabi).

"ne mutassák a díszeiket, csupán azt, ami látható" (Korán, An-Nur, 24:31 ájából). "ami látható", a két tenyeret és az arcot jelenti. Ez a kegyes Ája ugyanazokat engedte meg, mint az előző Prófétai beszéd. Tehát a nőnek a két tenyere és az arca kivételével, mindene tilos. Igazat mondott Allah, aki azt mondta "Nyilvánvaló bizonyítékokkal és Írásokkal küldtük el őket. És leküldtük hozzád az Intést, hogy megmagyarázd az embereknek azt, ami leküldetett nekik. Talán elgondolkodnak." (Korán, An-Nahl, 16:44). A Próféta kortársai így magyarázták ezt a kegyes Áját: az „ami látható" a két tenyeret és az arcot jelenti.
Az Iszlámtörvény szerinti Hidzsábnak a tulajdonságai és feltételei, amelyekkel érvényes a hidzsáb és, amelyek törvényessé teszik

Az iszlám törvény szerinti Hidzsábnak a tulajdonságai:

1. A test minden részét takarja!

2. A Hidzsáb önmagában ne legyen dísz!

3. Vastag legyen, és ne legyen szűk!

4. Bő legyen, és ne legyen szűk!

5. Ne legyen illatosítva!

6. Ne hasonlítson a hitetlen nők ruháihoz!

7. Ne hasonlítson a férfi ruhájához!

8. Ne tegye a nőt híressé (Sihrah) az emberek közt!

Muszlim nővérem, tudod-e mennyire veszélyes dolog az, ha nem tudod a Hidzsábodnak a tulajdonságait? Milyen legyen és mik a feltételei? Vajon azért veszed fel a Hidzsábot. hogy megmentsen téged vagy azért, hogy utánozd a körülötted lévő nőket, akik nem megfelelően hordják és nekik kedvezz? Nem mélyedtél el abban, hogy ki az, aki kötelezővé tette a számodra, miért és hogy nézzen ki?

Ó Khadidzsa és Khaula követője, mi vezetett téged félre? Ennyire hatnak rád és befolyásolnak téged azok a nők, akik a kényüket és a kedvüket követik, és azok a kereskedők, akik a romboló divatos ruhákkal kereskednek? Eladják neked a holmijaikat, hogy ilyen módon profitáljanak belőle. Sajnálatos dolog ez.

Egyre több olyan abayat lehet látni, ami hímzett, csillogó, előröl, hátulról kivágott és sokan azt mondják rá, hogy ez Hidzsáb.

Ez nem Hidzsáb! Ennek a Hidzsábnak nevezett ruhának szüksége van egy másik Hidzsábra, amelyet erre ráveszel azért, hogy halványítsa a díszét, a csillogását, eltakarja a vágásokat és eltakarja az alatta levő blúz színét.

Azt mondta a Próféta (Allah dicsérte és üdvözítette): [1]„a legjobb feleségeitek azok, akik gyengédek, termékenyek, igent mondóak, engedelmesek, a legkisebb ok miatt nem vitatkoznak a férjükkel és nem ellenkeznek vele és óvakodnak Allahtól. A legrosszabb asszonyaitok azok, akik az utcán és idegenek előtt sminkeltek és jobbra-balra hajlítják a testüket, ezek a képmutatók. Közülük annyian lépnek be a mennyországba ahány [2]A'szam varjú létezik".

Hogy áll az Iszlám a nők szűk ruhájához?

A szűk ruhának a felvétele, amelyen át látszanak a csábító testrészek, tilos, mert azt mondta a Próféta (Allah dicsérje és üdvözítse): „a pokol lakói közül két fajtát nem fogok látni. Az egyik: „Emberek, akiknél vannak olyan botok, amelyek hasonlítanak a tehén farkához. Vele verik a népet." A másik pedig olyan nők, akik fel vannak öltözve, közben meztelenek, jobbra és balra hajlítják a testüket. A fejükön olyan van, mint a ferde tevepúp. Ezek nem lépnek be a mennyországba, még az illatát sem érzik". Azok „akik fel vannak öltözve, de közben meztelenek" kifejezést úgy magyarázták, hogy olyan ruhát hordanak, amely rövid és nem takarja azt, amit kellene. Megmagyarázták úgyis, hogy olyan vékony ruhát vesznek fel, hogy átlátszik a csábító testrész, ami alatta van. Továbbá, hogy olyan szűk ruhát vesznek fel, amelyen át nem látszik a testrész, de teljesen megmutatja a testrész csábító alakját. Mindezek szerint nem szabad a nőknek szűk, átlátszó és rövid ruhát hordani, kivéve a férjük előtt. "és akik szemérmükkel önmegtartóztatók, kivéve feleségeikkel vagy, akiket jobbjuk birtokol, emiatt nem számolnak el." (Korán, Al-Muminun, 23:5-6). Tehát, ha azt a ruhát hordod az utcán az idegen férfiak előtt, amelyet csak a férjed előtt szabad, akkor ezzel nem csak a férjedet csábítod, hanem bármelyik idegen férfit, aki véletlenül rád néz. Egy istenfélő és hívő muszlim nő nem viselkedik így. Azt mondta az Iszlám Seikhje Ibn Taymiyya a fatwa gyűjteményében [22/146]: „Azok „akik fel vannak öltözve, de közben meztelenek" kifejezésnek a jelentése az, hogy olyan ruhát vesznek fel, amely nem takarja el a testüket. Tehát, a nő fel van öltözve, de valójában meztelenül van, mint ahogy felveszi a vékony ruhát, amely elárulja a csábító testrészének a szépségét vagy a szűk ruhát, amely elárulja a vonalait. A jó ruha pedig, amely tényleg eltakarja a testet, a testrészek nagyságát és alakját az, amely vastag és bő". Befejezte a beszédét.

A Hidzsáb soha nem volt eszköz arra, hogy megmutassa a csábító testrészeit a nőnek, ahogy napjainkban felveszik az úgynevezett „Divatos Hidzsábot". A Hidzsáb mindig is a magasztos Allahnak való alávetettség és engedelmesség szimbóluma volt és mindig is ez legyen. A Sharia szerinti Hidzsábbal (nem a divatos Hidzsábbal) megtartja a muszlim nő az erényességét, a tisztaságát, a büszkeségét és a tisztességét.

Muszlim nővérem, mivel elfogadtad (hála Allahnak) azt, hogy a Hidzsábot hordó nők közé tartozz és azok közé, akik Allah és a prófétája kedvezését keresik, ezért úgy kell hordanod a Hidzsábot, ahogy megparancsolta az, aki, törvénybe hozta (Magasztaltassék Allah) és nem úgy, ahogy a divat vagy a kényed-kedve kívánja. Ezek a szavak, amelyeket olvasol most csupán emlékeztetésül szolgálnak és figyelemfelhívás arra, amire talán ügyet sem vetettél és felvilágosítás az Iszlám szerinti Hidzsáb milyenségére, amellyel a magasztos Allah és a Prófétája elégedett lenne.

Nidal Mohamed Amin Abiad

 

http://akhawat.islamway.com/forum/index.php?showtopic=249155

 

 

[1] Kiadta Al-Buhayki a Szunna gyűjteményeiben "Asszulszila-Sz-Szahíha" cím alatt: [1849]

[2] A1szam varjú: Egy ritka varjú, aminek a csőre és a lába vörös színű.

 

 

https://eihit.com
Létrehozta: Nidal

Nidal




Szóljon hozzá!