Üdvözlünk Kedves látogató! Szeretnénk, ha részt vennél a fórumban, és leírnád a saját hozzászólásodat a témák alatt vagy máshol. Ehhez csak annyit kell tenned, hogy bejelentkezel. Ha pedig nincs fiókod, akkor regisztrálj!
United States - Cambridge - Massachusetts Ge:2024.12.03 Hi:1446.06.02
Kérdés: Kérdezni szeretnék tőled még valamit. Mivel , ha valaki egy másik ember életére tör, és abban mindketten életüket vesztik, akkor miért kerülnek együttesen a Pokolba, hiszen az egyik csak védekezett, s nem provokált?
Válasz: Első eset:
Korán (49/9): „Ha a hívők két csoportja egymással harcol, akkor szerezzetek békét közöttük! Ám ha az egyik továbbra is a másik romlására tör, akkor harcoljatok az ellen, amelyik romlásra tör, amíg csak vissza nem tér Allah parancsára. Ha azonban visszatér, akkor igazságosan szerezzetek békét közöttük és méltányosan járjatok el! Allah szereti azokat, akik méltányosan cselekszenek" Tehát ebből a kegyes Ájából azt vesszük ki, hogy ha két muszlim csoport egymás ellen harcol, akkor a legelső lépés, amit tenni kell, hogy békét kell teremteni közöttük, mert az iszlám vallás a békére törekszik. De ha az egyik fél nem akar engedelmeskedni Allah parancsának, és továbbá háborút akar, akkor a többi muszlimnak segíteni kell annak a félnek, amelyik harcol az ellen, aki romlást akar. Itt a rossz csoport úgy találja magát, hogy a többi muszlim harcol ellene. Akkor elgyengül, és feladja, vagyis vissza tér Allah parancsára, vagyis a békére.
Másik eset:
31) Közölte Abdurrahman Bin AlMubarak, Hamad Bin Zaid, Ajjub, Yunusz, AlHaszan, AlAhnaf Bin Kaisz, azt mondta: „Elmentem győzelemre vinni a barátomat". Közben találkoztam Abu Bakrral. Megkérdezte, hova mész. Feleltem: „Megyek győzelemre vinni a barátomat". Erre azt mondta: „fordulj vissza! nem hallottad, hogy a Próféta azt mondta: „Ha két muszlim egymás ellen harcol karddal, akkor a gyilkos és az áldozat mindkettő a pokolba megy", Megkérdeztem a prófétától: „Azt megértem, hogy a gyilkos a pokolba megy, de az áldozat miért?" Erre azt felelte a Próféta: „Az áldozat is meg akarta ölni a testvérét"". Tehát a másik eset arról szól, hogy ha két muszlim fogja a kardot és mindegyik meg akarja ölni a másikat, akkor ebben az esetben nem szabad segíteni egyiküknek sem a párbajban a másik ellen. Mert azt mondta a Próféta (Allah dicsérte és üdvözítette): „Nem csak a gyilkos, hanem az áldozat is a pokolban van, mert ő is meg akarta ölni a másikat" Harmadik eset:
Közölte Abu Al-Walid Al-Tajeszili, Abu 'Auanah, hogy Ibn Szamura Azt mondta egy nap mentem 'Omarral Medina valamelyik utcáján és azt mondta, hogy hallottam, hogy a Próféta (Allah dicsérte, és üdvözítette) azt mondja: „Ha egy ember elmegy megölni egy másik embert a népem közül és meg is ölte, akkor a gyilkos a Pokolban van és az áldozat a Paradicsomban van". Tehát a harmadik eset arról szól, hogy van egy muszlim, aki szándékosan megölt egy másik muszlimot, miközben a másik nem akarta megölni. Ebben az esetben a Magasztos és a Kegyes Allah utánpótlásul megjutalmazza az áldozatot a Paradicsommal.
Azért mondom, hogy nem szabad félre érteni az Iszlámot. Most ha egy nem muszlim hallana az egyik esetről, akkor félre magyarázná, ezért kell szakemberektől megkérdezni.https://eihit.com