Üdvözlünk Kedves látogató! Szeretnénk, ha részt vennél a fórumban, és leírnád a saját hozzászólásodat a témák alatt vagy máshol. Ehhez csak annyit kell tenned, hogy bejelentkezel. Ha pedig nincs fiókod, akkor regisztrálj!
United States - Cambridge - Massachusetts Ge:2024.11.23 Hi:1446.05.21
Assalamaleykum wa rahmatullah! Muszlimáknak szeretném mondani, hogy nem muszáj drága abayara pénzt kiadni, ha csak nem kifejezetten abban szeretnétek járni, ugyanis a Kegyes Koránban nincs meghatározva hogy mivel fedd el a szépségedet, csak az hogy fedd el. A Niqab pedig nem Fard, azaz nem kötelező ellentétben a hijabbal. Inkább csak az arabterületek társadalmi szokása. És úgy tudom, hogy nem muszlim országokban nem is ajánlott a Niqab viselete. Salamaleykum wa rahmatullah
Válasz:
A muszlim nő Hidzsábja
Ezt a jegyzetet azért írom, hogy az a nő, aki nincs tisztában a Hidzsáb követelményeivel, az legyen tisztában vele és ne befolyásolják azok a nők, akik rosszul tudják a dolgot, vagy azok a nők, akik ködösíteni akarnak a vallásban.
Milyen a muszlim nő Hidzsábja
1- Eltakarja az egész testet.
2- A hidzsáb ne legyen díszes.
3- Ne legyen parfümözött.
4- Bő legyen, és ne legyen szűk, ami megmutatja a test formáját.
5- Vastag anyagból legyen, és ne legyen átlátszó.
6- Ne hasonlítson a férfiak ruhájához.
7- Ne legyen divatos.
8- Ne legyen hasonló a hitetlenek ruhájához.
Ezek a feltételei a muszlim nő hidzsábjának és ruhájának, ha a házon kívül van, vagy idegen emberek vannak otthon.
Az utolsó öt feltétel a férfiakra is érvényes.
1- Eltakarja az egész testet:
Bizonyíték a Koránból (24/31): ”És mondd a hívő nőknek, hogy süssék le a tekintetüket és ügyeljenek a szemérmükre és ne mutassák a díszeiket, csupán azt, ami látható és Khimarjaikkal takarják el a látszódó testrészeiket (Uel-Jedribne Bi-Khumurihinne Ale Dzsujubihine) és ne mutassák a díszeiket„ Ez a kegyes Ája azt is bizonyítja, hogy Khimart (Uel-Jedribne Bi-Khimarihinne)kell hordani. Az Ájában azért szerepel a Khimar (Khumurihinne) többes számban, mert két része van. Az egyik az, amit rá húz a fejére, hogy eltakarja a homlokán a haját, a másik rész pedig az, amit felvesz a fejére és (az ája szerint: "takarják el a látszódó testrészeiket") eltakarja a fejét, a nyakát, a vállát, a mellét, a két karját!
Láttam már olyan Khimart, amelyik csak vállig ér. A divat elérte a Khimart is. Az a Khimar nem jó, amelyik nem bő és nem husszú. Ha csak vállig ér, akkor látszik a mell, és a két kar. Ez ellent mond az alőző Ájának.
Másik bizonyíték. A Magasztos Allah szól a Prófétának (Allah dicsérte, és üdvözítette) (33,59): "Próféta! Mondd a feleségeidnek, a leányaidnak és a hívők feleségeinek, hogy borítsák az arcukra dzsilbábjaik egy részét (Judnine alajhinne min dzselebíbihinne)! Így érhető el leginkább az, hogy elismertessenek és ne zaklattassanak. Allah Megbocsátó és Könyörületes" Ez a kegyes Ája a Dzsilbábról beszél (Judnine alajhinne min dzselebíbihinne). Dzselebíbihinne szó Dzsilbábot jelent, de ragozva van, mint Dzsilbábjuk. Ez az Ája nem feltétlenül a Nikábról szól, hanem azt magyarázza, hogy ha a nő megy az utcán, akkor a Dzsilbábja egy részével takarhatja el az arcát, vagyis fogja meg a kezével a Dzsilbábja egy részét és borítsa az arcára.
2- A hidzsáb ne legyen díszes:
Bizonyíték a Koránból (24/31): ” ...ne mutassák a díszeiket...„ Itt minden féle díszítésről van szó különösen, ha olyan dísz van rajta, ami felhívja a férfiak figyelmét. A hidzsábon ne legyenek semmilyen díszes varrások vagy színes kis gömbök, mert ez mind az At-Tabarrudzshoz (cifrálkodáshoz) tartozik. Azt mondta Allah a Koránban: (33,33): ”És maradjatok a házaitokban és ne cifrálkodjatok úgy, ahogyan a hajdani, tudatlanság korában tették! „ At-Tabarrudzs (A cifrálkodás) az amikor a nő kimutatja díszét és szépségét, ami felizgatja a férfiak fantáziáját. Az Al-Zahabi Imám az Al-Kebe-ir című könyvéből: „A nagy bűnök csoportjához (Al-Kabairhoz) tartózik az, amikor a nő nagyon cifrálkodik, úgy hogy ha ki akar menni otthonról, akkor felöltözik a legszebb ruhájába és kisminkeli magát, hogy a legszebb alakban legyen. És aztán kimegy az utcára, hogy kísértésbe vigye a férfiakat. Ha ő békében megúszta, akkor a férfiak biztosan nem úszták meg békében.” Az Al-Kabair című könyvben a 131-dik oldalon: „Azért is megátkozódik a nő ha megmutatja a díszeit, mint az aranyat, a drága köveket.
Tilos a parfüm használata mielőtt kimegy az utcára. Mindez az At-tabarrudzshoz tartozik, ami jellemző a legtöbb nőre.” Ezekről a nőkről mondta a próféta (Allah dicsérte, és üdvözítette): „Megnéztem a poklot és azt láttam, hogy a legtöbb lakója nő”
Az At-Tabarrudzs a nagy bűnök csoportjához (Al-Kabairhoz) tartozik, amiről a próféta (Allah dicsérte, és üdvözítette) figyelmeztetett: „Hárommal ne foglalkozz, (de csak az egyiket említem meg, ami ezzel a témával kapcsolatos): „egy nő, akinek a férje távol van, így megelégedett a sorsával és a Földi életével és az At-Tabarruzsot gyakorolta a férje távollétében”. Ne foglalkozz vele, mert ez a nő a pokol lakóihoz tartozik.
Az Iszlám nagymértékben megerősítette a figyelmeztetést az At-Tabarrudzsról, hiszen Allah (Magasztaltassék) a Koránban a társítással, a paráználkodással, és a lopással együtt említette, amelyek mind a nagy bűnök csoportjához tartoznak. A próféta (Allah dicsérte, és üdvözítette) azokkal a feltételekkel fogadta azokat a nőket, akik szeretnék felvenni az Iszlámvallást:: „Ne társíts Allahhal, ne lopj, ne paráználkodj, ne öld meg a gyermekedet, ne Szüljél a férjednek idegen gyermekeket és ne gyakorold az At-Tabarrudzsot úgy, ahogyan a hajdani tudatlan korban tették”
3- Ne legyen parfümözött:
Nagyon sok prófétai beszéd van, ami erről szól. Néhányat említek. Azt mondta a próféta: (Allah dicsérte, és üdvözítette) „Ha egy nő beillatosította magát és kiment otthonról. Ha átmegy egy társaságon, hogy érezzék az illatát, akkor paráználkodott”. Azt is mondta a próféta: (Allah dicsérte, és üdvözítette): „Ha egy nő beillatosította magát és elment a mecsetbe, Allah nem fogadja el az imáját, amíg nem végzi a Guszlot (a nagy mosakodást)”
A parfümözés tilos a muszlim nőnek a házon kívül, akár a ruhájára akár a testére. Ha egy parfümözött nő átmegy egy férfi mellett, felhívja magára a férfinak a figyelmét, és megmozgatja a fantáziáját, és felizgatja.
Ha a parfümözés tilos annak a nőnek, aki megy a mecsetbe, akkor annak a nőnek még pláne tilos, aki parfümözve megy a piacra vagy az utcára. Ha a nő a házából illatosan megy ki, ez a nagy bűnök csoportjához (az Al-Kabairhoz) tartozik, akkor is ha a férje engedélyével teszi.
4- Bő legyen és ne legyen szűk, ami elárulja a teste egy részét:
A hidzsáb célja az, hogy a nő ne hívja fel magára a figyelmet, amikor kimegy otthonról. Ezt csak a bő Dzsilbábbal lehet elérni. Igaz, hogy a szűk Dzsilbábtól nem látszik a test színe, de elárulja a teste alakját, vagy a teste egy részének az alakját.
Sok nő figyelmet fordít a felső része eltakarására, mint az arc, a fej, a has, a mell... de olyan ruhát vesz fel, amely nem takarja el a két bokáját és ezzel látszik a teste egy része menés közben vagy, amikor lépcsőre felszáll vagy ha fuj a szél, ami nem lenne szabad. Ezt a dolgot meg lehet oldani, ha egy zoknit vesz fel, ami eltakarja a lába alsó részét.
Tehát kérem szépen azokat a nőket, akik szűk ruhát vesznek fel az utcán, amely elárulja a mellüket, vagy a hasukat, vagy a kezüket, vagy a lábukat... kérjenek bocsánatot Allahtól és tanúsítsanak megbánást Allahnál és hagyják abba ezt a rossz féle öltözködést. És emlékezzenek a próféta (Allah dicsérte, és üdvözítette) mondására: „A szégyellőség és a hit egyben van, ha elmegy az egyik, a másik is elmegy”
5- Vastag anyagból legyen, és ne legyen átlátszó:
Azt mondta a próféta: (Allah dicsérte, és üdvözítette) „A pokol lakói közül két fajtát nem fogok látni. Az egyik: „Emberek, akiknél vannak olyan botok, amelyek hasonlítanak a tehén farkához. Vele verik a népet.” A másik pedig: „Olyan nők, akik fel vannak öltözve, de mégsem, jobbra és balra hajlítják a testüket. A fejükön olyan van, mint a ferde tevepúp. Ezek nem lépnek be a mennyországba, még az illatát sem érzik.”"
Tehát a muszlim nő ruhája ne legyen vékony. A vékony ruha szebbé, díszesebbé, és vonzóbbá teszi a nőt.
6- Ne legyen benne hasonlóság a férfiruhával szemben:
Azt mondta a próféta: (Allah dicsérte, és üdvözítette): „Allah megátkozta azokat a férfiakat, akik hasonlítják magukat a nőkhöz és megátkozta azokat a nőket, akik hasonlítják magukat a férfiakhoz”
Azt mondta a próféta: (Allah dicsérte, és üdvözítette): „Hárman nem lépnek be a mennyországba és Allah nem néz rájuk az ítélet napján: „Aki engedetlen a szüleivel, a férfias nő, aki hasonlítja magát a férfiakhoz, és az a férfi, aki nem féltékeny a felességére”
Ezek a prófétai beszédek világos bizonyítékok arra, hogy mennyire tilos a férfinak hasonlítania magát a nőhöz, és tilos a nőnek hasonlítania magát a férfihoz a házon belül vagy kívül egyaránt.
7- Ne legyen divatos:
Azt mondta a próféta: (Allah dicsérte, és üdvözítette): „Aki divatos ruhát vesz fel, a túlvilágon Allah rá adja ugyanezt a ruhát és utána felgyújtja”
Ez férfiakra és a nőkre is érvényes egyaránt.
8- Ne legyen hasonló a hitetlenek ruhájához:
Azt mondta a próféta: (Allah dicsérte, és üdvözítette): „Aki hasonlítja magát egy társasághoz, az közülük való”
Korán: (57,16) „Vajon nem jött-e el az idő azok számára, akik hisznek, hogy meghittséget érezzen az ő szívük Allah intése és az Igazság előtt, ami lejött, és hogy ne legyenek olyanok, mint azok, akiknek korábban Írás adatott, ám hosszúnak bizonyult nekik az idő, s megkeményedett az ő szívük és számosan közülük gonoszak lettek?”
Ezért Allah megtiltotta, hogy hasonlítsuk magunkat a hitetlenekhez, akár a viselkedésben, akár az öltözködésben. „Meséli Abdullah Bin Umru Bni-l-asz (Allah legyen kegyes vele): 'Volt rajtam két ruhadarab, és látott engem a próféta (Allah dicsérte, és üdvözítette), és azt mondta nekem, hogy ez a két ruhadarab a hitetlenek öltözéke, ne vegyem fel többé'"
Nikab - Niqab - Nikáb
Írta: Nidal Mohamed Amin Abiad
https://eihit.com