Üdvözlünk Kedves látogató! Szeretnénk, ha részt vennél a fórumban, és leírnád a saját hozzászólásodat a témák alatt vagy máshol. Ehhez csak annyit kell tenned, hogy bejelentkezel. Ha pedig nincs fiókod, akkor regisztrálj!
United States - Cambridge - Massachusetts
Ge:2024.11.22 Hi:1446.05.20
5:07 6:4311:32 1:59 4:22 5:52
A hozomány
Hatodik rész

 

A hozomány egy bizonyos összeg, ami szükséges a házassághoz. Ez a nőnek az egyik joga, aminek kifizetésétől nincs menekvés. Ezt előbb vagy utóbb ki kell fizetni. Nem mondhatjuk, hogy ez egy feltétel, ami nélkül nem érvényes a házasság tehát, a hozomány szükséges dolog. Allah azt mondta ebben a kegyes Ájában: "Adjátok meg nekik a [1]fizetségüket illendő módon" (Korán, An-Nisza, 4:25 ájából). Adjátok nekik hozományukat (az előlegest és az utólagost), mulasztás, halogatás és jogtalanság nélkül. Ez a dolog szükséges a házassághoz, ahogyan szól a kegyes Ája is a Koránban: "Adjátok oda az asszonyoknak hozományukat (Nihla) kötelező hozomány gyanánt! Ha pedig úgy tetszik nekik, hogy önként átengednek nektek abból egy részt, akkor használjátok azt tetszésetekre és hasznotokra!" (Korán, An-Nisza, 4:4).Azt mondta Ibn Kathir a Korán magyarázatában a „Nihla" kifejezésről: „Aisha szerint „Nihla" kifejezés azt jelenti: „Kötelező". Mukatil, Katada és Ibn Dzsarih szerint is azt jelenti, hogy kötelező. Ibn Zaid szerint az arabok értelmezésében azt jelenti, hogy szükséges. Ő így közölte: „csak házassághoz szükséges összeggel vedd feleségül". A magasztos Allah azt mondta: "nem lehet vétketekül felróni nektek azt, ha feleségül veszitek őket, ha odaadtátok nekik a fizetségüket"  (Korán, Al-Mumtahina, 60:10 ájából). Azt mondta a Próféta (Allah dicsérte, és üdvözítette): „a legjogosabb feltételek közé tartozik az, ha kifizetitek azt az összeget, amellyel megengedetté lett a számotokra az intim kapcsolat". (Muttafak Alayh) Azt is mondta: „adj hozományt, akkor is, ha egy vasból készült gyűrű lenne".( Muttafak Alayh) Ez azt bizonyítja, hogy a hozomány szükséges. Azt is mondta a Próféta: [2]„Bármelyik férfi, aki feleségül vesz egy nőt, miközben megállapodtak egy kevés vagy nagy értékű hozományban és szándékában az áll, hogy nem akarja kifizetni neki a jogát, akkor ezzel becsapja őt. Ha úgy hal meg, hogy mégsem fizette ki neki, akkor úgy találkozik Allahhal az ítélet napján, hogy paráznaságot követett el". Ebben a Prófétai beszédben figyelmeztetés van azoknak a férfiaknak, akik halogatják az hozomány kifizetését az elválás utáni időszakra. Ha nem válik el tőle, akkor nem fizet semmit. Ez a dolog szigorúan tilos. Azt mondta a Próféta (Allah dicsérte és üdvözítette): [3]„a legrosszabb bűn Allahnál az a férfi, aki feleségül vett egy nőt és amikor megkapta amit akart, akkor elvált tőle anélkül, hogy kifizette volna neki a hozományát"

Megkérdezték Ibn Maszudot annak az asszonynak az ügyében, akiknek a férje úgy vette el őt feleségül, hogy nem szabott meg semmilyen hozományt és nem gyakorolt vele intim kapcsolatot, amíg nem halt meg. Erre azt felelte Ibn Maszud, hogy ugyanúgy jár neki (a férje halála után) hozomány, ahogy jár a többi feleségének is és annyit kap, amennyit a többiek kapnak. 'Iddá-t is kell végeznie a férje halála miatt és örököl is a hagyatékából. Erre azt mondta neki Mu'ki Bin Szinan Al-Asdzsa'i: „ó Ibn Maszud, ugyanúgy ítélkeztél, ahogy ítélkezett a Próféta (Allah dicsérte és üdvözítette) Raua'a Bint Wasik ügyében, aki hozzánk tartozik". [4]Ennek, Ibn Maszud nagyon örült. Ezek szerint, attól hogy az asszony férje nem szabott ki neki semmilyen hozományt, érvényes volt a házassága. Ez azt jelenti, hogy a hozomány, a házasságnak nem olyan feltétele, hogy nélküle érvénytelen, mivel Ibn Maszud (Követve a Próféta Szunnáját) úgy is megírta neki a hozományt, mert úgy gondolta, hogy ez alanyi jogon jár.

Csak magas értékű hozományok  megszabásának elterjedése

Az Iszlámtörvény nem határozza meg a maximális értékét a hozománynak. A házaspár megbeszélheti egymással a hozomány értékét. Azt mondta a Magasztos Allah: "Ha egy új feleséget egy másik helyére akartok cserélni, és közülük bármelyiküknek is egy Kintar értékű hozományt adtatok korábban - ne vegyetek vissza belőle semmit! Vajon visszavennétek azt gyalázatra és nyilvánvaló vétekre?" (Korán, An-Nisza, 4:20) ([5]Kintar). Tehát az iszlám Sharia szerint nem muszáj magas hozományt kérni, ha az illető anyagi helyzete nem engedi meg. A Sharia arra hív, hogy könnyítsük meg a helyzetet és ne akadályozzuk meg a házasság megkötését úgy, hogy magas értékű hozományt szabunk egy olyan vőlegénynek, aki nem tud sokat kifizetni. Tehát nem szabad, hogy a hozomány akadály legyen a házasság előtt. Azt mondta a Próféta (Allah dicsérte és üdvözítette): „könnyítsetek és ne nehezítsetek!". (Muttafak Alayh.) Ez a Prófétai beszéd általános és magában foglal mindent, amit könnyíteni kell. Azt mondta a Próféta (Allah dicsérte és üdvözítette): [6]„Aki megkönnyíti a dolgát egy olyan embernek, akinek nehezítve van, annak a magasztos Allah megkönnyíti az evilágon és a túl világon". Ez csak azokra érvényes, akiknek nehezítve van olyan téren, hogy érdemes nekik megkönnyíteni a helyzetüket. Például megkönnyíteni a dolgát annak, aki szegény és meg akar nősülni. Azt mondta Aisha (Allahnak kedvezett), hogy azt mondta a Próféta (Allah dicsérte és üdvözítette): [7]„annak a házasságnak a legnagyobb az áldása, amely anyagilag meg lett könnyítve". Azt is mondta: „a legjobb házasság az, amely könnyítve lett".

Nem lehet a hozomány értékét megállapítani a nő értéke szerint

A hozomány egy Szunna a házasság többi Szunnái közül. Nem szabad meghatározni vele a menyasszony értékét úgy, hogy minél magasabb hozományt fizetünk, annál magasabb értékű menyasszonyról van szó, mint ahogy sok ember elképzeli. Emiatt azt veszed észre, hogy ezek az emberek arra vigyáznak, hogy magasabb legyen a hozomány értéke. Emiatt dicsekednek és versenyeznek abban, hogy ki tud magasabb értékű hozományt fizetni, mintha a megbízójuk vagy a lányuk egy darab áru lenne, amelyet eladhatnak és vásárolhatnak. Eladásra van ajánlva és nem házasságra. Ez a cselekedet hamis és visszautasítandó, mert ebben lenézés és leértékelés van a nő felé. A muszlim nő az anyagi értékekhez képest a világ minden arany kincséért sem eladható, értéke pénzben felbecsülhetetlen. Azonban más mértékek szerint felbecsülhető, mint az erkölcs, a vallás és az, hogy mennyire kötelezi magát ezekhez. Ha a hozomány szerint kellene mérni a nő értékét, akkor a Próféta (Allah dicsérte és üdvözítette) feleségeinek és lányainak az egész világ legdrágább hozománya járna. Ellenben, ahogy szerepel Ibn Abbasztól származó Prófétai beszédben, amiben így szólt :[8]„Amikor Ali Bin Abi Talib (Allahnak kedvezett) feleségül vette Fatimát a Próféta lányát (Allah legyen elégedett vele), akkor azt mondta neki a Próféta (Allah dicsérte üdvözítette): „adj neki valamit hozományként". Erre azt felelte Ali (Allahnak kedvezett): „nincs nekem semmi, amit adni tudnék". Erre a Próféta azt kérdezte tőle: „hol van (Hatamiyyád) a kardokat romboló pajzsod?". „Itt van" -felelte Ali. Erre azt mondta neki: „Add oda neki"". Tehát, ti hívők, itt van Fatima, aki a muszlim hívő nők példaképe, Allah küldöttének Mohamed Prófétának (Allah dicsérte és üdvözítette) a lánya és a hozománya nem több, mint egy kardokat romboló pajzs. Úgy ment férjhez (Alihoz), hogy nem volt neki más, amit adhatott volna neki, csak ez a pajzs. Azt mondta Omar Bin Al-Khattab: [9]„Ne emeljétek fel a nők hozományának az értékét! Ha a hozomány magas értéke valami kegy lenne az evilágon vagy valami istenfélelem lenne Allahnál, akkor a Próféta lett volna az első, aki élt volna ezzel a lehetőséggel. A Próféta pedig nem fizetett hozományként többet, mint tizenkét [10]Aukiya. Egyébként is, ha a férfinak ilyen sok pénzt kellene fizetnie a feleségének, akkor valami ellenségeskedés keletkezne a szívében a felesége ellen". Azt mondta At-Tirmizi „As-Szunan" című könyvében, hogy ez a prófétai beszéd jó és igaz.

A hozományok értékének az emelése és ennek nyomai a társadalomra nézve

A hozományok értékének az emelése sok káros nyomot hagy a házasság előtt és után.

A házasság előtti nyomok

Mindkét nemnél akadályozza a fiatalkori házasságot. Szétterjed az [11]Al-'Auanisz jelensége a társadalmakban. Ez okozza a tiltott, a gyalázatos és az elvetendő dolgokhoz fordulást és az ilyen dolgokba való beleesést.

Tudniillik, a magasztos Allah olyan fajta büntetéssel büntet, mint amilyen Parancsát elmulasztják az emberek. Erre példa, ha csak magas értékű hozományt kérnek az emberek, ezért Allah úgy bünteti őket, hogy a lánygyermekeik olcsó pénzért fordulnak a tilos paráznasághoz, esetleg néha ingyenesen is. Sok ilyen történetről hallunk és több kutatás eredménye bizonyította már ezt.

At-Taghut jelenség és ennek pártja:

Mint tudjuk, hogy az Iszlámvallás, a Béke vallása. "Ti hívők! Lépjetek be mindannyian a Békességbe (szilm)! És ne kövessétek a sátán lépéseit! Ő nyilvánvaló ellenségetek." (Korán, Al-Bakara, 2:208). Tehát, a magasztos Allah hív minket, mint hívőket arra, hogy mindannyian lépjünk be a békességbe. Ebben a kegyes Ájában a magasztos Allah két dolgot említ a békével kapcsolatban. Az egyik, hogy az Iszlám hív a békére, a másik pedig, hogyha azt szeretnénk, hogy béke legyen a földön, akkor ne kövessük a sátán lépéseit! Mivel ő a mi ellenségünk és nem akar békét nekünk. Ebből az következik, hogy Allah két csoportot említ. Az egyik a Hívők csoportja, akik a békére törekszenek,a másik pedig a sátán követőinek csoportja, akik arra törekszenek, hogy az iszlám hívők között ne legyen béke.

  1. A hívő muszlimok csoportja, akik a békére törekszenek.
  2. A sátán pártja (At-Taghut), akik bajt kavarnak a muszlimok ellen.
" ha valaki a béke üdvözletével köszönt benneteket, ne mondjátok neki: "Te nem vagy hívő!"" (Korán, An-Nisza, 4:94 ájából). Ez a kegyes Ája arra mutat, hogy az Iszlám az abszolút békére hívja a muszlimokat. Olyan békére, amely nem csak a muszlimok között kell legyen, hanem mindenkinél. "Ezzel vezérli Allah a béke útjaira azokat, akik az Ő tetszésére törekedtek, és - az Ő engedelmével - kihozza őket a sötétségből a fénybe, s az egyenes útra vezérli őket." (Korán, Al-Ma-ida, 5:16). "Ha békére hajlanak, akkor te is légy hajlandó arra és hagyatkozz Allahra! Ő az, aki Halló és Tudó." (Korán, Al-Anfal, 8:61). Ez a kegyes Ája arramutat, hogyha az a csoport, aki eddig bajt kavart ellenünk most már békére hajlik, akkor mi is legyünk hajlandók a békére. "Allah hívja az embereket a béke hajlékába. Ő azt vezeti az egyenes útra, akit akar." (Korán, Yunus, 10:25).Mi muszlimok nem tartunk senkit ellenségünknek. Szeretünk mindenkit és nem szeretnénk rosszat senkinek. Tehát, a muszlimok nem ellenségeskednek senkivel szemben. Hiszünk az összes igaz kinyilatkoztatásban és vallásban. "Mondjátok: "Hiszünk Allahban és abban, ami kinyilatkoztatás gyanánt leküldetett hozzánk és ami leküldetett Ábrahámhoz, Ismáelhez, Izsákhoz, Jákobhoz és Al-Aszbathoz és hiszünk abban, amit Mózes, Jézus és a Próféták kaptak az Uruktól. Nem teszünk különbséget egyikük javára sem közülük. Mi Allahnak vetjük alá magunkat (Mi muszlimok vagyunk)"" (Korán, Al-Bakara, 2:136). Az Iszlámvallás az egyedüli vallás, amely hisz minden igaz Prófétában, amelyet a Magasztos elküldött Mohamed eljövetele előtt is. Ennek ellenére vannak olyan emberek, akik rosszat szeretnének az Iszlámnak. Senki nem tagadhatja meg azt, hogy az Iszlámnak vannak ellenségei. Allah megparancsolta nekünk, hogy mindenkivel jól bánjunk, még azokkal is, akik nem szimpatizálnak az Iszlámmal. "Urunk, ne tégy ki minket a tagadók kísértésének, és bocsáss meg nekünk! Urunk, Te vagy a Büszke és a Bölcs!" (Korán, Al-Mumtahina, 60:5). Kérjük Allahot, hogy ne tegyen minket kísértésként azoknak, akik nem hisznek. Tehát ne mi muszlimok legyünk azok, akik miatt a hitetlenek jobban eltávolodhatnak az Iszlámtól. Ezért kell nekünk példát mutatnunk, hogy vonzzuk a népeket és ne taszítsuk el őket az Iszlámtól!

Vannak olyan emberek, akik ennek ellenére nem csak nem szimpatizálnak, hanem tettben mindent megtesznek, hogy megakadályozzák az Iszlámot és a muszlimokat. Előre tervezett módszereket alkalmaznak és csapdákat állítanak, hogy a muszlimokat eltereljék a vallásuktól. Összeálltak a sátánnal az Iszlám ellen és türelmesen, lassan, huzamosan és kitartóan végig visznek egy csapdát, amibe sajnos több muszlim bele is esik, különösen azok, akik nem kötelezik magukat az Iszlám utasításaihoz. Ők az At-Taghut pártja. Tehát, az At-Taghut az Iszlámnak az ellentéte.

  1. Az Iszlámnak vannak követői, akik szeretik, támogatják és alá vetik magukat az utasításai alá, ezek a muszlimok.
  2. Ellenben vannak, akik nem követik az Iszlámot, gyűlölik, nem támogatják, ellenszegülnek a parancsainak és tesznek ellene, ezek a Taghut követői.
At-Taghut és Pártja, ennek köze az Al-'Auanisz jelenség terjedéséhez:

Az erre hajló férfit nem érdekli ez a jelenség, sőt nagyon is boldoggá teszi. Hogyne, amikor nem is érdeki a nő sorsa. Őt csak az érdekli, hogy csábíthassa, megszerezhesse és ezzel a módszerrel kézben tarthassa őt. Ezt a módszert használja (At-Taghút), hogy elterelje az embereket a vágyaikon keresztül, az igaz törvénykezéstől és ennek rendszerétől. A legfontosabb és a legnagyobb szükséglet, ami hajtja az embereket az evés, ivás és a szex élvezete.

 Az At-Taghut-nak az egyik módszere, hogy az ember tilosba vezesse le a szükségletét, szükség legyen arra (bármilyen ok miatt), hogy a férfiak és a nők ne tudjanak korán összeházasodni és az emberek későbbre halogassák ezt. Ennek az lehet az eredménye, hogy házasságon kívül tarthatnak intim kapcsolatot. Napjainkban az Al-'Auanisz jelenségnek köszönhetően nagy lehetőség van arra, hogy kísértés, romlás és az összevissza nemi kapcsolatok szétterjedjenek.

Ha a nő rendesen összeházasodik, nyugalmas életet él és nem szenved lelki problémáktól, akkor az At-Taghút már nem tudja őt kísértésbe vinni. A kísértés akkor történik, ha még mindig házasság nélkül marad. Ugyanez mondható a férfiakra is. Ezért azt látjuk, hogy ez a csoport (mindennapi és hagyományos törvény szerinti is) akadályokat állít a fiatalok elé, hogy ne házasodjanak össze korán. Ebből kifolyólag jelentősen kihasználják ezt és hasznot húznak a romlás és a rontás elterjedéséből.

A romlás elterjedésének a hasznossága az At-Taghut számára:

Ha elterjed romlás a társadalomban, - beleértve az előző esetünket is (az A-'Auanisz jelenség)-, akkor rengeteg fiatal nő lesz a társadalomban, akik tele vágyakkal férj nélkül élnek.. Az At-Taghut-nak lesz, akikből válogasson és, akiket csábítson, hogy az élvezetét olcsó áron vagy ár nélkül is le tudja vezetni egy-egy nővel. Figyelmen kívül hagyva a nő lelkét, egészségét, jövőjét és nemzedékét. A jelenség miatt a férfiban és a nőben egyre nagyobb hiányérzet keletkezik, ezért nagyobb a valószínűség is arra, hogy házasságon kívüli kapcsolatokhoz forduljanak. Ez a kapcsolat a legtöbb esetben rövid ideig tart. Társ keresés címén vagy cím nélkül is fordulhatnak a diszkókba, a kocsmákba, és a szórakozó helyekre. Így rá szoknak a kábítószerre, az alkoholra a zenehallgatásra. Ezzel nő a kábítószer, az alkohol, a cigaretta és a zeneipari kereskedelem bevétele és tágul az alvilág közönsége. Ez egy kihagyhatatlan pénzforrás, amiből rengeteg és megszámolhatatlan összegek folynak be az At-Taghut rendszerének kincstáraiba.

 

A házasság utáni nyomok

A házasság késése a magas hozomány miatt és ennek a hátránya

A magas hozomány kérésének a veszélye, hogy a férfi feje felett egyre jobban elszáll az idő, tehetetlennek érzi magát, aztán ha mégis sikerül neki összeházasodnia úgy érezheti, hogy a nő el lett adva neki és a magas hozomány kérése miatt történt meg a késés. Ezek után, ha Allah ad nekik gyermeket és mire a gyermeke elérné a kamaszkort, addigra az apja megöregedett.  Ha a házasságkötés korábban történik, kevesebb hozomány megállapítással, akkor nagyobb az esély arra, hogy Allah engedelmével könnyebb legyen neki, idősebb korára pedig a learatott gyümölcsét élvezze annak, amit fiatalabb korában előteremtett a családja számára tisztességben. Ellenkező esetben, idősebb korában még mindig azon fáradozik, hogy a megélhetésért küzdjön, kevesebbet törődve a családjával, miközben már elgyengültek a csontjai.

Kétség nélkül, mindezek a dolgok összességében elgyengítik a kapcsolatot a házaspár között és eltávolíthatja a szívüket egymástól. Ahogy már említettem fent Omar beszédében: „ha a férfinak ilyen sok pénzt kellene fizetnie a feleségének, akkor valami ellenségeskedés keletkezne a szívében a felesége ellen". Milyen boldogság van egy magas értékű hozományban, amely szomorú, tragikus dologgal végződhet?

Egyéb megoldások azoknak, akik szegénység miatt nem tudnak hozományt fizetni

Azt mondta a Próféta (Allah dicsérte, és üdvözítette) egy férfinak, aki feleségül akart venni egy nőt: [12]„Van-e neked valami, amit adsz a menyasszonynak?". „Ó Allah küldötte, esküszöm Allahra, nincs nekem semmi" -felelte a vőlegény. Erre azt mondta neki: „menj haza a szüleidhez, hátha találsz ott valamit!". Elment és visszajött. „esküszöm Allahra nem találtam semmit" -mondta az. Erre azt mondta a Próféta: „menj, és keress akár egy vasból készült gyűrűt is". Elment és visszajött: „Ó Próféta, esküszöm Allahra, hogy vasgyűrű sincs, de van nekem ez a kendőm, ami rajtam van. A felét neki adom -mondta a vőlegény. Erre azt felelte a Próféta (Allah dicsérte, és üdvözítette): „Ha a menyasszonyod felveszi a felét, akkor nem takar vele semmit és te sem tudnád takarni a felével a fejedet". Sokáig ott maradt a férfi elmerengve. Amikor felállt, akkor a Próféta (Allah dicsérte, és üdvözítette) látta elmenni. Hívta magához és azt mondta neki: „Mit tudsz a Koránból?". Azt felelte: „tudom a Koránból ezt és amazt az Szúrát". Azt kérdezte: „fejből tudod?". „igen" -felelte a vőlegény. Erre azt mondta a Próféta: „menj, mert összeadlak vele, a Korán tudásodért cserébe". Tehát a Korán tudás helyettesítheti a hozomány értékét abban az esetben, ha nincs a vőlegénynek mit adni.

A hozományt helyettesítheti az Iszlámba való belépés. Azt mondta Anasz, hogy Abu Talha feleségül vette Ummu Szulaimot. Az Iszlám volt a hozomány. [13]Ummu szulaim hamarabb vette fel az Iszlámvallást, mint Abu Talha. Erre azt mondta Abu Talhának: „én beléptem az Iszlámba. Ha te is felveszed az Iszlámot, akkor ez lenne az én hozományom és elfogadnálak férjemnek". Belépett az Iszlámba és ez volt a hozomány. Más verzió szerint. Azt mondta Ummu Szulaim: „esküszöm Allahra, hogy nem lehet visszautasítani az olyan férfit, mint te vagy, de csak egy bajod van, hogy hitetlen vagy, miközben én muszlim nő vagyok. Ezért nem mehetek hozzád feleségül. Ha belépsz az Iszlámba, akkor ez lesz az én hozományom. Nem kérek tőled többet". Belépett az Iszlámba és ez volt a nő hozománya.

Azt mondta Thabit, aki közölte ezt a beszédet Anasztól: „nem hallottam soha kegyesebb hozományról, mint Ummu Szulaiméről". Szült neki gyermeket.[14]

Mivel Ummu Szulaim azt mondta Abu Talhának: „esküszöm Allahra, hogy nem lehet visszautasítani az olyan férfit, mint te vagy", ebből az következik, hogy Abu Talha igazmondó és becsületes ember volt, aki nem tesz olyan dolgot, amiben nem hisz. Emiatt Ummu Szulaim bátran ajánlotta neki az Iszlámot, mert tudta, hogy nem lépne be, ha nem szeretne és nem hinne benne. Egyébként is abban az időben az emberek nem léptek be könnyen az Iszlámba, mert tudták, hogy mivel jár. Csak akkor léptek be, ha tényleg hittek benne. Ennek ellenére vannak kivételes esetek, mint a képmutatók, de ezekről mi nem ítélkezhetünk. Ezeket csak a magasztos Allah tudja.

Írta: Nidal Mohamed Amin Abiad.

Lektorálta: Aisha Bint Kovács.

 


[1] Hozományukat

[2] Közölte At-Tabarani a "AS-Szaghir, az Al-Awszat és a Szahih At-Targhib" című könyvében: [1807].

[3] Kiadta Al-Hakim az „Asszulszula Sz-Szahiha" című könyvében: [999]

[4] Közölte At-Tirmizi, Abu Daud és, An-Nisza-I és Ad-Darimi a "Mashakat Al-Maszabih" címú könyvében: [32067] . Szahih Szunan Abi Daud: [1858]

[5] Kintar szó jelentése: A sok pénz.

[6] Kiadta Ibn Madzsa és mások. "Szahíh Al-Dzsami" című könyvében: [6614]

[7] Közölte Al-Buhayki "Sa'ab Al-Iman " című könyvében. Seik Naszir beszélt róla az "Al-Maskat" című könyvében: [3096]

[8] Közölte Abu Daud, Nisza-I, és mások "Szahih Szunan Abu Daud" gyujteményében: [1865]

[9] Szahih Szunan An-Nisza-i: [3141]

[10] A tudósok szerint az "Al-Wakiya" egyenlő negyven Dirhammal. Tizenkét Aukiya négyszáznyolcvan Dihammal egyenlő. Al-Wakiyya többesszámban Aukiya.

[11] Auanis az, amikor a férfi vagy a nő eléri a házasság korát, aztán sokáig  nem házasodik meg.

[12] Gyűjtötte Al-Bukhari

[13] Közölte Anasz

[14] Szahih Szunan An-Nisza-i: [3132][3133]

https://eihit.com
Létrehozta: Nidal

Nidal




Ebben a témában nagyon fontos dolgok vannak, amelyeket érdemes mindenkinek olvasni és tudni. Kedves olvasó, neked mennyire tetszett és mennyire volt hasznos a számodra?


Előre is köszönjük a fontos válaszodat!


Az Egyistenhit Csapata!