Üdvözlünk Kedves látogató! Szeretnénk, ha részt vennél a fórumban, és leírnád a saját hozzászólásodat a témák alatt vagy máshol. Ehhez csak annyit kell tenned, hogy bejelentkezel. Ha pedig nincs fiókod, akkor regisztrálj!
A házassági szerződés idézete

Hetedik rész

 

A házassági szerződésnek az egyik feltétele, hogy mindkét fél beleegyezzen a házasságba. Azonnal végrehajtható legyen úgy, hogy a házasság megkötésének ne álljon az útjába olyan korlát, amely ezt megakadályozná. A házassági szerződésnek az idézete nem korlátozható le csak egy bizonyos nyelvre. Bármilyen nyelven írható, ha az adott nyelven a szerződéskötők kommunikálni tudnak.[1]

A házasságkötésnek két variációja van:

  1. A lány gyámjának azt kell mondania a vőlegénynek: „feleségül adom neked a megbízómat". A vőlegénynek azonnal azt kell mondania: „elfogadom"
  2. A vőlegény megkéri a lányt a gyámjától: „add nekem feleségül a megbízódat". Erre azt mondja a gyám (szintén azonnal): „elfogadom és hozzád adom feleségül a megbízómat"

Tehát, ilyen idézetekkel történik a házasságkötés és ezután a felek házaspárnak számítanak.

Helytelen házasságkötési idézetek

Ha azt mondja: „Egy nap vagy egy óra múlva fogom feleségül adni neked", vagy: „elfogadom és egy óra múlva (vagy bármilyen idő múltán) hozzád adom feleségül a megbízómat". Ha az idézet a jövőre mutat, akkor a szerződést nem szabad megkötni, mert ismeretlen dologhoz van hozzá kötve, ami jelen pillanatban nem létezik.

Ebből származik az a rossz felfogás az apáknál, hogy gyermekkorban hozzáadják a lányukat valamelyik szintén még gyermek fiúhoz. Az apák azt szokták mondani a fiúnak: „ha nagy leszel, akkor adom neked a lányomat feleségül". Az ehhez hasonló idézetekkel nem lehet házasságot kötni. Ennek következtében, amikor felnőnek a gyerekek és elérik a felnőtt kort, szükség van egy újabb házassági szerződéskötésre, ami megfelelne a feltételeknek.

A házasságkötés előtti prédikáció (Khutba)

A házasságkötés előtt Szunna azt mondani, hogy: [2]„a hála Allahot illeti. Az Ő segítségét és bocsánatát kérjük. Oltalmat kérünk Allahtól a lelkünk rossza ellen. Akit Allah vezérel jó útra, azt nincs, aki tévelygésbe viszi. Aki pedig tévelyeg, annak nincs, aki mutatja a jó utat. Tanúsítom, hogy nincs más isten Allahon kívül és Mohamed az Ő szolgája és küldötte. Ti emberek! Óvakodjatok Uratoktól, aki egyetlen személyből teremtett benneteket, akiből megteremtette a párját s kettőjükből számos férfit és nőt sokasított. Óvakodjatok Allahtól, akinek a nevében szoktátok egymást megkérni, és ne szakítsátok a vérrokonság kötelékét! Allah a ti őrzőtök. Ti hívők! Óvakodjatok Allahtól igaz óvakodással és ne haljatok meg, csak úgy, hogy muszlimok vagytok! Ti hívők! Óvakodjatok Allahtól és helyénvaló szót szóljatok - áldásossá teszi akkor a cselekedeteiteket és megbocsátja a bűneiteket. Aki engedelmeskedik Allahnak és küldöttének, az óriási diadalt arat"

Feltételek a szerződésben

Két részre oszlik: Igaz vagy hamis feltétel:

  1. Az Igaz feltétel: Minden feltételt bele szabad írni a szerződésbe, ami nem mond ellent a Shariának. Például a nő vagy a gyámja (a megbízója megbízásával) bele tehet olyan feltételeket hogy: a férje jól viselkedjen vele, ne ellenkezzen Allah parancsaival a feleségével való bánásmóddal kapcsolatban, ne kényszerítse, hogy engedetlenséget kövessen el Allahhal szemben, ne kényszerítse, hogy dolgozzon azért, hogy költekezzen rá és a gyerekeire, ne szakíttassa meg vele a rokoni köteléket, ne tiltsa el őt attól, hogy meglátogassa a szüleit, ne tiltsa meg neki, hogy elmenjen a mecsetbe vagy a pénteki imára, ne tiltsa el őt a vallási közösségtől és az iszlám tudás mecsetben való megszerzésétől. Továbbá olyan feltételeket is bele lehet írni, hogy iszlám Shariát szeretne tanulni és a férj segítsen neki ebben, támogassa őt. Feltétel lehet még, hogy a leendő férj ne vegyen feleségül más nőt rajta kívül (a férfi lemondhat erről az Allah engedélyezte jogáról). Amennyiben a férj megszegi bármelyik feltételt, akkor a feleségnek jogában áll azonnal felbontani a házassági szerződést, ha akarja. Ezen feltételek felsorolása után, természetesen bármelyik pont megszegésével járó következményt (házassági szerződés felbontása) is fel kell tüntetni a szerződésben.  Mindezek igaz feltételek, nem mondanak ellen a Shariának. Bizonyítékul azt mondta Allah: "Ti hívők! Tartsátok be a megállapodásokat!" (Korán, Al-Ma-ida, 5:1 ájából). "teljesítsétek a megállapodást! A megállapodásról majdan számot kell adni!" (Korán, Al-Isra, 17:34 ájából). "akik beteljesítik a megállapodásukat, ha megállapodtak" (Korán, Al-Bakara, 2:177 ájából). Azt mondta a Próféta (Allah dicsérte, és üdvözítette): „a legjogosabb feltételek azok, amelyekkel szabaddá vált a házasság". (Muttafak Alaih) Azt is mondta: [3]„a muszlimok akkor legyenek azok, amikor a megállapodott feltételek beteljesítésére kerül sor". Más verzió szerint: [4]„a muszlimok betartják a megállapodott feltételeket". Tehát, a muszlimok beteljesítik a megállapodásukat és ehhez őszintén és szigorúan kötelezik magukat. Azt mondta a Próféta (Allah dicsérte és üdvözítette): „Az igazi képmutatónak négy jele van. Akiben az egyik található, akkor mindaddig megtalálható benne a képmutatásnak az egyik jele, amíg nem szokik le róla: „Ha rábíznak valamit, akkor nem megbízható. Ha beszél, akkor hazudik. Ha megállapodik, akkor megszegi. Ha veszekszik, akkor elviselhetetlenül üvöltözik"". (Muttafak 'Alayh)
  2. A hamis feltételek: Azok a feltételek hamisak és nem érvényesek, amelyek ellent mondanak a Shariának és Allahhal szembeni engedetlenséget tartalmaznak. Ilyen lehet  például, hogy a leendő férj olyat ír a szerződésben, hogy a felesége nem köteles hordani a [5]Hidzsábot vagy nincs ellenére, ha idegen férfiakat enged a házba az ő távol léte alatt. Nem írhatja bele továbbá, hogy nem költekezik a családjára, hetente vagy havonta egyszer alszik a feleségével vagy csak nappal marad nála, az éjszakát pedig máshol szeretné tölteni. Engedetlenségnek minősül, ha azt akarja, hogy a feleség dolgozzon, és a fizetéséből lássa el magát és a gyerekeket. A leendő feleség sem kérhet olyat, hogy szeretné gyakorolni a koedukációt és ne okozzon gondot a férje számára, ha ő idegen férfiakkal együtt ül, illetve feltétlenül szükséges módokon kívül érintkezik. Nem kérheti a férjétől, hogy ne menjen Allah útján vagy váljon el valamelyik feleségétől, ne látogassa az szüleit és a rokonait, ne költekezzen rájuk csak az ő beleegyezésével. Egyik fél sem kérheti, hogy halála után nem szabad nősülni vagy férjhez menni. Mindezekhez a hamis feltételekhez nem szabad hűnek lenni, mert ellent mondanak az Iszlám törvénynek és ellent mondanak a házassági élet tisztességes útjának. Az ilyen feltételekhez nem kell kötelezni magukat a házasulandó feleknek. Ha az egyikük megszegi, attól a házassági szerződés érvényes marad, csak a beleírt hamis feltétel érvénytelennek minősül. Azt mondta a Próféta (Allah dicsérte, és üdvözítette): [6]„a muszlimok betartják a megállapodott feltételeiket, amennyiben megfelelnek az igazságnak". Azt is mondta: [7]„a muszlimok betartják a megállapodott feltételeiket, amennyiben az Iszlám szerint megengedettek". Azt is mondta: [8]„a muszlimok betartják a megállapodott feltételeiket kivéve, ha a feltétel megenged egy tiltott dolgot, vagy megtilt egy megengedettet. Nem szabad sem aláírni, sem hűségesnek lenni hozzá". Azt is mondta: [9]„ha egy feltétel nem szerepel Allah könyvében, az hamis, akkor is, ha száz feltételről van szó. Allah ítélete jogosabb és Allah feltétele megbízhatóbb". Azt is mondta: [10]„hogy gondolják azok, akik olyan feltételeket szabnak, amelyek nem szerepelnek Allah könyvében? Aki olyan feltételt szab, ami nincs Allah Könyvében, azt nem követelheti akkor sem, ha száz feltétel lenne".

Meghatalmazás a házasságkötéshez

Megengedett meghatalmazni valakit, hogy összeadja a házasulandó feleket. [11]Azt mondta Próféta (Allah dicsérte, és üdvözítette) egy férfinak: „elfogadod, ha hozzád adom XY-t feleségül?". Azt felelte: „igen". Azt mondta a nőnek: „elfogadod XY-t férjnek". Azt felelte „Igen". Aztán összeadta őket. Tehát, megbízták Allah küldöttét a házasság kötésüket illetően. Emiatt a tudósok megengedik a megbízást a házasság kötésre.

Mut'a Házasság

Olyan házasság, amelynek az ideje határozott mindkét fél beleegyezésével. Ali Bin Abi Talibtól (Allahnak kedvezett) származó prófétai beszéd, hogy a Próféta (Allah dicsérte és üdvözítette) [12]megtiltotta a Mut'a házasságot „Khaibar" napján. (Muttafak Alayh).

Szabrate Al-Dzsuhanni a Prófétával együtt volt, amikor azt mondta: [13]„ó emberek, én valamikor megengedtem nektek a Mut'a házasságot, de Allah megtiltotta ezt az utolsó ítélet napjáig. Tehát, ha valamelyikőtöknél van ilyen asszony, akkor engedje el úgy, hogy ne kérje vissza tőle azt, amit oda adott neki".

[14]Mohamed Al-Bakir Bin Ali Bin Al-Huseintól származó prófétai beszéd, hogy Ali Bin Abi Talibhoz jött egy ember, aki azt hitte, hogy a Mut'a megengedett. Erre azt mondta neki: „tévedésben vagy, mert a Próféta „Khubair" napján megtiltotta a Mut'át és a szamár hús evését is".

Ibn Omartól származó prófétai beszéd, hogy amikor Omar Bni-l-Khattabot kiválasztották Kalifának, akkor felállt és beszédet mondott az emberek között: [15]„a Próféta (Allah dicsérte és üdvözítette) háromszor megengedte nekünk a Mut'át, azután véglegesen megtiltotta. Esküszöm Allahra, hogyha egy házas ember Mut'a szerint házasodik meg, akkor kővel fogom dobálni. Hacsak nem hoz nekem bizonyítékot négy tanúval arról, hogy a Próféta (Allah dicsérte és üdvözítette) megint megengedte, miután tiltva lett". Ezt a beszédet a nyilvánosság előtt és a Próféta (Allah dicsérte és üdvözítette) kortársainak a füle hallatára mondta úgy, hogy senki nem tagadta meg ezt. Ez arra mutat, hogy a Próféta kortársai (Allah legyen velük megelégedve) megegyeztek abban, hogy a Mut'a házasság tilos. Abdullah Bni-Z-Zubayr Mekkában felállt és azt mondta: [16]„Vannak emberek, akiknek Allah ugyanúgy megvakította a szívüket, ahogy a látásukat. A Mut'a kísértésbe viszi őket. Ezzel egy férfira célzott, aki ott volt közöttük. Erre azt felelte: „Te durva és komor férfi vagy. Esküszöm, hogy gyakorolták a Mut'át az [17]óvakodók Imámja idejében is". Erre azt felelte Ibnu-Z-Zubayr: „Akkor Próbáld meg, esküszöm Allahra, ha megteszed, akkor a saját köveiddel foglak dobálni"".

[43]Al-Mu-akkat  házasság

Olyan házasság, amelyet a férfi olyan szándékkal köt, hogy bizonyos idő elteltével el fog válni a nőtől, anélkül hogy a menyasszony tudna erről. Ezt teszi néhány egyetemi hallgató, kereskedő és turista, aki külföldre megy. Ilyen házasságot nem szabad kötni és érvénytelennek számít, mert olyan, mint a Mut'a házasság, aminek az alapja az idő meghatározása. Sőt- még rosszabb nála, mert ezzel becsapja a nőt és hazudik neki. Nő iránti kár és bántalmazás következhet ebből, mert ha tudott volna erről, akkor másképp cselekedett volna és nem ment volna hozzá feleségül. A Mut'a házasságban a nő tudja és tisztában van azzal, hogy a társa el fogja hagyni. Ebben az esetben pedig nem tudja és nincs tisztában vele. Ha tudta volna, akkor nem ment volna bele. Ebből az következik, hogy az időleges házasság károsabb és veszélyesebb mint a Mut'a, ami eleve tilos.

Ez a fajta házasság bizalmatlanná teszi a férfi és a női muszlimokat egymással szemben. Az ilyen felfogás megengedetté teszi minden férfinak, hogy elválási szándékokkal rendelkezzen a házasság után. Ez a dolog kétség nélkül ellenségeskedést, gyűlölséget, kétséget és bizalmatlanságot okoz a felek között. Mindez ellentmond a házasság szándékainak és céljainak.

'Urfi házasság

Az ilyen fajta házasság napjainkban elterjedt a fiatalok között, különösen az egyetemisták között. A 'Urfi házasság egy titkos házasság, amiben egy nő gyám nélkül és titokban ír egy papírt, aminek az a tartalma, hogy egy XY férfi beismeri, hogy összeházasodott egy XY nővel. Néha két tanú is van. Az efféle házasságot úgy kötik, hogy a szülők sem tudnak róla és nem híresztelik az emberek között. Az ilyen házasság nem érvényes mert nem felel meg az Iszlám szerint kötött házassági feltételeknek.

Al-Miszyar Házasság

 

Al-Miszyar házasság olyan, mint a rendes házasság. Van gyám, két tanú és minden, csak olyan feltételekkel kötik, mint:

A férj nem költekezik rá vagy nem biztosít neki szállás helyet. Nem tart egyenlőséget közötte és az első felesége között, csak nappal találkozik vele, nem fizet neki hozományt, vagy nem örököl tőle semmit a halála után és egyéb ilyen jellegű feltételek.

Ezt hívják Al-Miszyar vagy Asz-Szayyar házasságnak. A lényege ennek a házasságnak, hogy a férfi minden felelősséget levegyen magáról és csak az élvezettel foglalkozzon. Az élvezet a célja ennek a házasságnak. Sajnálatos dolog az, hogy emberek napjainkban a tv-ből és a közösségi oldalakról próbálnak tájékozódni. Azt mondja az egyik a másiknak: "Hallottad a tv-ben? Azt mondták, hogy a Miszyar házasság megengedett". Így elterjed egy olyan hír, ami által az emberek cselekednek, közben az Iszlám szerint nem tiszta. Amennyiben tudással rendelkező emberekhez fordultak volna, akkor jól jártak volna és nem követték volna a hamis információkat. Tehát, ez a fajta tájékozódás a tiltott dolgok közé tartozik. "Mondd: "Az én Uram a hitvány cselekedeteket tiltotta meg, legyenek azok láthatóak, vagy rejtettek, továbbá a bűnt, a jogtalanul elkövetett erőszakot és hogy más isteneket társítsatok mellé, amire nézve nem nyilatkoztatott ki semmiféle bizonyítékot, és hogy olyasmit állítsatok Allah terhére, amiről nem tudtok semmit!"" (Korán, Al-A'raf, 7:33). Ha végignézzük ezeket a feltételeket, amelyeket az Al-Miszyar házasság előír, azt látjuk, hogy ezek a feltételek önmagukban rosszak. Ahogyan az előzőekben említettem,  ha rossz feltételt írnak a házassági szerződésben, ez nem teszi érvénytelenné a szerződést, hanem csak a rossz feltétel lesz érvénytelen. Amennyiben a felek ilyen házasságot kötnek, akkor ez rendes házasságnak számít és a nőnek nem kell köteleznie magát a rossz feltételekhez, amelyek bele vannak írva. A szerződésben beleírt rossz feltétel ellenére jogában áll megszegni és követelni a hozományt vagy a költekezést vagy a lakást. Ha a férfi ellenszegül, akkor a nőnek jogában áll szétbontani a szerződést és az ügyvédnek támogatnia kell őt, hacsak, nem mond le a jogáról és együtt marad a férjével, mivel a szerződés érvényes.

A saját jogáról való lemondásról szólt az egyik prófétai beszéd, hogy [18]a Próféta (Allah dicsérte és üdvözítette) el akart válni az egyik feleségétől Szawda Bint Zam'ától, erre azt mondta: „ó Próféta, ne válj el tőlem és cserében átadom az éjszakámat Aishának". Ezután a Próféta (Allah dicsérte és üdvözítette), amikor eljött Szawda napja, akkor elment Aishához. Szawda azért cselekedett így, mert a Próféta mellett és az Ő őrzése alatt akart maradni. Azt is akarta, hogy a túl világon a mennyországban együtt legyen a Prófétával.

Ajánlom a házaspároknak, hogy ne forduljanak ilyen fajta házasságokhoz. Inkább úgy házasodjanak össze, ahogy Allah és a Prófétája szeretné a Korán és a Szunna szerint. El kell kerülni a hamis feltétek leírását a szerződésben, egyrészt azért, mert ellenkeznek Allah és a prófétája parancsaival, másrészt pedig úgysem érvényesek azok. Olyan házassági szerződés legyen kiállítva, amely tiszta, világos és a jövőben nem lesznek miatta problémák és nézeteltérések és viták a házaspár között.

Az Al-Muhallil házassága

Mint tudjuk, hogy elválni csak kétszer szabad, a harmadik pedig nem elválást, hanem búcsút jelent a férj és a feleség között. "A válás kétszer megengedett. Akkor azonban vagy meg kell tartani a feleséget illendő módon, vagy el kell bocsátani illendő módon!" (Korán, Al-Bakara, 2:229 ájából). Ha a harmadik elválás megtörtént, akkor már nem jöhet vissza a feleség a férjéhez, csak abban az esetben, ha egy másik férfihoz megy feleségül majd elválik tőle. Ebben az esetben megint nyitva van a lehetőség arra, hogy visszamehessen a régi férjéhez, akitől háromszor elvált.

"Ha a férfi a feleségétől harmadszor elválik, akkor az asszony, mint feleség tilos a számára, amíg férjhez nem megy (intim kapcsolat szükséges) valaki máshoz. Ha az elválik tőle, akkor nem követ el egyikük sem bűnt, ha újra visszatérnek egymáshoz - ha hisznek abban, hogy mindketten betartják Allah előírásait. Ezek Allah előírásai. Allah megmagyarázza az előírásait azoknak, akik tudnak." (Korán, Al-Bakara, 2:230). Ezt a folyamatot nem szabad megszervezni és összebeszélni egy másik férfival, aki megjátssza a házasságot, aztán elválik azért, hogy vissza mehessen a feleség a régi férjéhez.

Al-Muhallil (المحلِّلَ): Egy ember, aki feleségül vesz egy nőt, azzal a szándékkal, hogy a házasság után elváljanak egymástól. Ezt azért teszi, hogy a nő megint feleségül mehessen a régi férjéhez, akitől háromszor elvált.

Al-Muhallala lahu (المُحَلَّلَ له): A nőnek a régi férje, miután háromszor elvált a feleségétől, megkért valakit, hogy házasodjon össze vele és utána váljon el tőle. Ezt azért teszi, hogy megint feleségül vehesse.

Ez a fajta házasság az, amelyet szintén azzal a szándékkal kötnek, hogy a házasság után elváljanak. Az ilyen házasság nem érvényes és tilos, mert azt mondta a Próféta (Allah dicsérte és üdvözítette): [19]„Allah megátkozta az Al-Muhallil-ot és az Al-Muhallala lahu-t". Azt mondta a Próféta (Allah dicsérte és üdvözítette): [20]„Közöljem-e veletek, hogy ki a kölcsön kért bakkecske?". Azt felelték: „Igen, közöld velünk!". Erre azt felelte, hogy ő az Al-Muhallil. Allah megátkozta az Al-Muhallil-ot és az Al-Muhallala lahu-t".

As-Sighar házasság

Ez egy olyan házasság, hogy a gyám hozomány nélkül feleségül adja a megbízóját egy másik gyámnak, aki cserében szintén hozomány nélkül a saját megbízóját feleségül adja neki. [21]A Próféta (Allah dicsérte, és üdvözítette) megtiltotta a Sighar házasságot és azt mondta: „Nincs Sighar az Iszlámban"

[22]Ibn Omartól származó prófétai beszéd, hogy a Próféta (Allah dicsérte, és üdvözítette) megtiltotta a Sighar féle házasságot. Tehát, a Sighar az, hogy az apa hozomány nélkül feleségül adja a lányát egy másik apának, aki cserében szintén hozomány nélkül az ő lányát adja feleségül neki.

A házasság egy parázna férfival vagy nővel

Az a parázna férfi [23](Zeni), aki még mindig gyakorolja a paráznaságot és emiatt sose tanúsított megbánást Allahnál, nem vehet feleségül egy tisztes muszlim nőt, aki messze áll a paráznaságtól. Ugyanúgy az a parázna nő [24](Zenije), aki még mindig gyakorolja a paráznaságot és emiatt sose tanúsított megbánást Allahnál, nem mehet férjhez egy olyan férfihoz, aki messze áll a paráznaságtól. "A parázna férfi csak parázna nővel, vagy társító nővel házasodhat! És a parázna nő ugyanígy csak parázna férfival, vagy társítóval házasodhat! Ez tilalmas a hívőknek." (Korán, An-Nur, 24:3).

Azt mondta a Próféta (Allah dicsérte és üdvözítette): [25]„a korbáccsal ütött Parázna csak olyannal házasodhat össze, mint ő".

Amennyiben a parázna férfi vagy nő egy igaz megbánást tanúsított Allahnál és ezek után nem tért vissza ehhez, akkor szabad összeházasodnia egy tisztes társsal, aki nem gyakorolta a paráznaságot. "kivéve azokat, akik megbánást tanúsítanak, hisznek, és jótetteket cselekszenek. Allah az ő rossz cselekedeteiket jótettekre cseréli. Allah Megbocsátó és Könyörületes." (Korán, Al-Furqan, 25:70).

Azt mondta a Próféta (Allah dicsérte és üdvözítette): [26]„aki megbánta a bűnét olyan, mint az, akinek nincs bűne". Más verzió szerint: [27]„a megbánás bűnbocsánatot jelent és, aki megbánta a bűnét, olyan, mint az, akinek nincs bűne". Tehát az őszinte igazmondó megbánás (hála Allahnak) letörli az előző bűnöket.

A többnejűség

Az iszlám Sharia csak négy feleséget engedett meg egy férfinak és mindaddig nem szabad ötödiket feleségül vennie, amíg a tartása alatt van négy feleség. Ha elválik az egyik feleségétől, akkor már jogában áll feleségül venni még egyet. Azt mondta a magasztos Allah: "házasodjatok meg a néktek tetsző nőkkel! Lehet két feleségetek, vagy három, vagy négy!" (Korán, An-Nisza, 4:3 ájából). Amikor Ghilan Ath-Thakafi belépett az Iszlámba, akkor tíz felesége volt. [28]A Próféta (Allah dicsérte és üdvözítette) megparancsolta neki, hogy válasszon közülük négy feleséget, akiket megtart magának, a többit pedig engedje el!

Azt mondta Kaysz Bni-L-Harisz: „Beléptem az Iszlámba miközben volt nekem nyolc feleségem. Elmentem a Prófétához (Allah dicsérte és üdvözítette) és megemlítettem neki ezt, erre azt felelte: „válassz közülük négyet".

Ha megengedhető lenne négynél több feleség, akkor összevisszaság, igazságtalanság keletkezne a sok nő jogaival szemben és a férfi nem tudna igazságot tenni közöttük. Ha pedig egy nőnél maradna és valamilyen oknál fogva másikat is szeretne feleségül venni (pl. első feleség tartósan beteg vagy belépett a változó korba vagy ha az első feleség természete nyakas, nem sikerül egyezségre jutni vele, de nem akar mégsem elválni tőle és magara hagyni őt vagy egyéb ok miatt), akkor a férfi fordulhatna tiltott kapcsolatokhoz, mint ahogyan azt látjuk és tapasztaljuk azokban a társadalmakban, ahol tilos a többnejűség. Jó néhány férfinak az egy feleség mellett van titkos szeretője vagy több szeretőt tart. A magasztos Allah azt látta, hogy a négyes szám az a szám, amellyel a férfi egyenlőséget tud fent tartani a feleségek között.

A Próféta (Allah dicsérte és üdvözítette) külön engedélyt kapott Allahtól, hogy négynél több felesége legyen, mivel az ő feladata szélesebb körű volt, a magasztos Allah nagy dolgokat bízott rá. Szét kellett terjesztenie a világban a vallást és a többes házassággal szélesedhettek a rokonsági körei. Ezzel jobban volt módja arra, hogy beteljesítse a rá bízott feladatot. Tehát a Próféta (Allah dicsérte és üdvözítette) házasságainak a célja nem olyan, mint bármelyik emberé. A Próféta (Allah dicsérte és üdvözítette) hatalmas megbízatást cipelt a hátán, amit az életében kellett elérnie és utána átadnia a következő iszlám generációknak. A Próféta (Allah dicsérte és üdvözítette) életében nagyon sokszor előrevitte a hitterjesztést és minden felé kellett ezt terjesztenie, mivel a magasztos Allah nem csak az ő népéhez küldte, hanem a világmindenséghez. Emiatt is, a sok feleség közrejátszott abban, hogy ez a kör szélesebb legyen. Sok feleség által és az ezzel járó rokoni kapcsolatokkal a különböző törzsfőnököket is a rokonságába tudta helyezni és összehangolni ezt az igazsággal, Allah szavával. "Ezen a napon kiteljesítettem nektek a vallásotokat, teljessé tettem számotokra a kegyelmemet és elfogadtam nektek vallásotok gyanánt az Iszlámot." (Korán, Al-Ma-ida, 5:3 ájából). A Próféta (Allah dicsérte és üdvözítette) nem volt szex mániás vagy pedofil, ahogy több filozófus koholta ([29]Asztaghfirullah). Egyik felesége (Allahnak kedveztek) sem volt szűz (özvegyek vagy elváltak voltak), kivéve Aishát. (Allahnak kedvezett).

Egymással rokonságban álló nők feleségül kérésének szándéka

Nem szabad feleségül venni a feleségednek a nővérét, amit a magasztos Allah megtiltott: "tilalmas továbbá: saját ágyékotokból sarjadt fiaitok feleségeivel s az, hogy két nővért együtt vegyetek feleségül" (Korán, An-Nisza, 4:23 ájából). Azt mondta a Próféta (Allah dicsérte és üdvözítette): „tilos feleségül vennetek a feleségeteknek a nagynénjét". (Muttafak Alayh). Ez azt jelenti, hogy nem szabad feleségül venni a férfinak a neje apjának vagy az anyjának a nővérét.

Van egy szabály, amit követni kell annak érdekében, hogy a rokonság közül melyik nőt szabad feleségül venni. A tudósok említettek ezzel kapcsolatban egy szabályt. Meg kell nézni a két nőnek az egymás közötti rokoni kapcsolatát, aztán azt, hogy ilyen rokoni kapcsolattal egy férfi és egy nő összeházasodhat-e? Ha igen, akkor feleségül mehetnek ugyanahhoz a férfihoz. Ha pedig nem, akkor nem.

Például, egy nő és annak a lányának a lánya. Férjhez mehetnek-e ugyanahhoz a férfihoz? Nézzük meg a rokoni kapcsolatukat! Hasonlítsunk össze egy férfit és egy nőt ezzel a rokoni kapcsolattal! Vajon össze tudnak-e házasodni? A válasz: „nem", mert egy férfi nem veheti feleségül az unokáját. Tehát, ebben az esetben ez a két nő nem mehet férjhez ugyanahhoz a férfihoz.

Egy másik példa: egy nő és annak az unokatestvére. Férjhez mehetnek-e ugyanahhoz a férfihoz? Nézzük meg a rokoni kapcsolatukat! Hasonlítsunk össze egy férfit és egy nőt ezzel a rokoni kapcsolattal! Vajon össze tudnak-e házasodni? A válasz: „igen"; mert egy nő férjhez mehet az unokatestvéréhez. Tehát, ebben az esetben már megengedett, hogy ez a két nő férjhez mehessen ugyanahhoz a férfihoz.

Tilos a férfinak feleségül vennie a lány testvérét, szintén a feleségei ne legyenek testvérek. Tilos a férfinak feleségül vennie a saját lányát, szintén az egyik felesége ne legyen lánya a másik feleségének. Szabad a férfinak feleségül vennie az unokatestvérét, szintén a feleségei lehetnek unokatestvérek és így tovább.

A házasság valamelyik feltétel kihagyásával

Ez azt jelenti, hogy a házasság megtörtént, az egyik fél megelégedése nélkül vagy gyám nélkül vagy két tanú nélkül. Mindez érvénytelenné teszi a házasságot és a szerződést. Amennyiben a férj tud erről, akkor ezt nem házasságnak, hanem paráznaságnak hívják. Ilyen esetet már említettem az előzőekben.

A házasság egy olyan nővel, akinek van férje

Ilyen házasságot nem szabad kötni, amennyiben az a nő még mindig férjnél van. Az Iszlám nem engedi meg a többférjűséget, ami az Al-Dzsahilijjában volt, ahogy fent említettem.

Az elválás utáni házasság

Ha egy férfi háromszor elválik a feleségétől -amit azt említettem korábban-, akkor a nő csak úgy mehet hozzá újra, ha férjhez megy egy másik férfihoz. Nem szabad a tiltott Al-Muhallil házasság szerint eljárnia, ami szintén szerepelt már a fentebb említettekben. Amennyiben úgy alakul, hogy elválik az új férjétől is, akkor újra visszatérhet a régihez, akitől már háromszor elvált. Ennek az a feltétele, hogy meg kellett, hogy történjen az intim kapcsolat (közösülés) a második férjjel. Mindezt -ahogy említettem az előzőekben-, nem szabad megszervezni. "Ha a férfi a feleségétől harmadszor elválik, akkor az asszony, mint feleség tilos a számára, amíg férjhez nem megy (intim kapcsolat szükséges) valaki máshoz. Ha az elválik tőle, akkor nem követ el egyikük sem bűnt, ha újra visszatérnek egymáshoz - ha hisznek abban, hogy mindketten betartják Allah előírásait. Ezek Allah előírásai. Allah megmagyarázza az előírásait azoknak, akik tudnak." (Korán, Al-Bakara, 2:230). Azt mondta Aisha (Allahnak kedvezett): [30]„Egy férfi háromszor elvált a feleségétől. Az asszony elment máshoz feleségül és elvált tőle. Megkérdezték a Prófétától: „ugye most már mehet a régi férjéhez?". Azt felelte (Allah dicsérte és üdvözítette): „nem, amíg nem kóstolja meg az új férje azt, amit az előző megkóstolt".

Házasság [31]Ihram-kor

Tilos a férfinak összeházasodnia, ha Ihramot végez Hadzson vagy Omrán, mert ez ellenkezne az Ihram szándékával. Azt mondta a Próféta (Allah dicsérte és üdvözítette): [32]„a [33]Muhrim nem házasodhat, nem közösülhet, nem lehet gyám vagy meghatalmazott egy házasságban és nem jegyezhet el egy nőt, amíg nem fejezi be az Ihramot".

A házasság egy [34]muhrim férfival

Szigorúan tilos a férfinak összeházasodnia a Muhrimjai közül akármelyikkel is. Aki ilyet tesz, annak Allah nem fogadja el a házasságát és paráznaságot követ el. Sőt ez nagyobb bűn, mint a paráznaság, mert ez a nagy bűnök közé tartozik. "Ne házasodjatok olyan asszonyokkal, akikkel atyáitok kötöttek házasságot - kivéve azt, ami már a múltban megtörtént. Szégyenletes és gyűlöletes dolog ez! Milyen rossz út!" (Korán, An-Nisza, 4:22).

[35]Al-Dzsahilijja féle házasságok

[36]Wirasza házasság

Az Iszlám előtti Al-Dzsahilijjában az történt, ha meghalt a férfi, akkor az örökösök versenyeztek azért, hogy kié legyen az elhunytnak a felesége, ki örökölje meg. Aki rátette a kezét az övé lett és azt csinált vele, amit akart. A magasztos Allah így szólt erről: " Ti hívők! Nem megengedett nektek az, hogy örököljétek meghalt atyafiaitok feleségeit az ő akaratuk ellenére" (Korán, An-Nisza, 4:19 ájából).

[37]Ar-Raht közösülés

Amikor több férfi csoportos közösülést végez egyetlen-egy nővel. Ha emiatt születik egy gyermek, akkor a nő szabja meg, hogy melyik férfira fogja rá, az apaságot. A kiválasztott férfi nem tudja visszautasítani ezt. Ennek következtében, ha akarja ha nem, ő az apja.

Az Iszlám előtti Al-Dzsahilijjában híres volt az ilyen fajta paráznaság. Erről mesélt Aisha (Allahnak kedvezett): [38]„Az Iszlám előtt gyakorolták az Ar-Raht-ot úgy, hogy tíznél kevesebb férfi belépett egy nőhöz és közösült vele. Miután befejezték a nő kinevezett valakit a nevével és azt mondta neki: „ó XY a gyerek a tiéd. A férfi nem tudta visszautasítani a gyermeket"".

Ebben hatalmas megaláztatás volt a nőnek és a férfinak is egyaránt az Iszlám előtt. Hála Allahnak, hogy ezt a megaláztatást eltávolította az Iszlám népétől, férfijaitól és nőitől! Az Iszlám magasra emelte a nő becsületét és eltávolította az ilyen alávaló cselekvésektől.

[39]Al-Isztida' közösülés

Szintén az Al-Dzshilijjában gyakorolt házasság. A férfi elvitte a feleségét egy olyan férfihoz, akinek jó tulajdonságai voltak. Például: bátor volt, bőkezű, okos stb. A férj hozzá járult ahhoz, hogy ezzel a férfival a felesége intim kapcsolatot létesítsen (közösüljön vele) azért, hogy ebből a szexuális kapcsolatból gyermek szülessen. Ez azt a célt szolgálta, hogy a gyermek hasonlatossá váljon ahhoz a férfihoz, akihez az apja elvitte az anyját. Nagy legyen a valószínűsége annak, hogy a leendő gyermek örököljön ezekből a tulajdonságokból és az apja, (aki biológiai értelemben nem is az apja) büszkélkedhessen vele.

Aisha (Allahnak kedvezett) mesélt erről: [40]„Az Iszlám előtt volt olyan, hogy amikor a férfi látta, hogy a feleségén most van a nemzőképesség, akkor azt mondta neki, hogy menjen XY -hoz és gyakorolja vele az „Al-Isztida'ot" Miután ez megtörtént addig nem közösült vele és nem érintette meg, amíg nem látszott rajta a terhessége attól a férfitől. Ha már látszott a terhesség, akkor a férje közösülhetett vele, ha akart. Ezt azért tette, hogy gyermeke szülessen a másik férfitól". Allah oltalmazzon minket a Dajjusz és a szégyen tulajdonságától! Az állatok sem tesznek ilyet. "Olyanok ők, akár a barom! Nem! Még messzebb tévelyegnek ők az igaz úttól!" (Korán, Al-Furqan, 25:44 ájából).

[41]Al-Khudn közösülés

Titkos szeretőt tartanak, amelyet szintén az Al.Dzsahilijjában alkalmaztak. Ilynenkor azt szokták mondani: „Addig jó, amíg titokban van. Amikor kiderül, akkor engem fognak hibáztatni". A Koránban róluk szól Allah: "Wa La Muttakhizati Akhdan" (Korán, An-Nisza, 4:25 ájából). Akhdan szó az Khudn szónak a többes száma. A jelentése: „szeretőt tart".

[42]Al-Badl közösülés

Azt mondja az egyik  férfi a másiknak: „Add nekem kölcsön a feleségedet, cserében én is adom neked az enyémet egy kis időre". Ez szigorúan tilos az Iszlámban.

Nyilvános paráznaság és prostitúció

Amikor a nő a nyilvánosság előtt több férfival, mint a barmok, gyakorolja a paráznaságot. Hasonlít az Ar-Raht közösüléshez viszont sokkal durvább nála. Az Ar-Raht olyan, amit tíznél kevesebb férfival gyakorol egy zárt helyen, a nyilvánosan gyakorló pedig férfiak tízeseivel teszi ezt mindenki szeme láttára. Ráadásul ezt határ nélkül gyakorolja, mivel meg van elégedve vele, nem érzi erkölcstelenségnek. Ez egy olyan közösülés, amelyet az Al-Dzsahilijja korában gyakoroltak. Ekkor jött az Iszlám és megfékezte ezt. Napjainkban szoktak gyakorolni efféle paráznaságot. Sajnos ők még mindig a tudatlanságban élnek. Termekben (swinger klubbakban) szoktak találkozni, isznak, táncolnak, cigarettáznak, hallgatják a zenét és közben ott gyakorolják ezt. Azt mondta Aisha (Allahnak kedvezett): „Van olyan közösülés, amikor sok ember összegyűlik, akik úgy közösülnek a nővel, hogy az minden további nélkül megengedi mindenkinek. Ezek a prostituáltak! Hirdetőt raknak ki az ajtajukra. Aki akar, az belép hozzájuk. Ha valamelyikük teherbe esik és megszülte a gyermekét, akkor összegyűlnek nála és hívják a többieket hozzá, aztán rá kenik a gyereket arra a férfira, akire akarják".

Hála Allahnak, aki elküldte a Prófétáját, Mohamedet (Allah dicsérte és üdvözítette) az igazsággal, aki megtiltotta az Al-Dzsahilijja közösülésének minden fajtáját és megszabta a muszlimoknak a tisztességes házassághoz szükséges feltételeket, amely jogokkal és követelményekkel van támogatva.

Írta: Nidal Mohamed Amin Abiad

Lektorálta: Aisha Bint Kovács

 


[1] Siket-némák jelbeszéddel is köthetnek házasságot azzal a feltétellel, ha az egyik vagy mindkét fél néma.

[2] Szahíh Szunan Abi Dawud.

[3] Kiadta Abu Daud és mások az "Asszilszila Sz-Szahíha" című könyvében: [2915]

[4] Kiadta Abu Daud és az Al-Hakim "Szahíh Al-Dzsami" című könyvében: [6714]

[5] Az Iszlám szerinti öltözék (kendő és ruha) viselése.

[6] Kiadta Al-Hakim a „Szahíh Al-Dzsami" című könyvében: [6716]

[7] Kiadta At-Tabarani a „Szahíh Al-Dzsami" című könyvében: [6715]

[8] Szahíh Szunan At-Tirmizi: [1089]

[9]Gyűjtötte Al-bukhari.

[10] Gyűjtötte Al-Bukhari.

[11] Szahíh Szunan Abi Daud: [1859]

[12] Közölte Ali Bin Abi Talib.

[13] Közölte Muszlim.

[14] Szahíh Szunan An-Nisza-i: [3150]

[15] Szahíh Szunan Ibm Madzsa: [1598]

[16] Közölte Muszlim.

[17] Mohamed Prófétát (Allah dicsérte, éd üdvözítette) akarta mondani

[18] Gyűjtötte Al-Bikhari és Abu Daud.

[19] Szahíh Szunan Abi Daud: [1827]

[20] Szahíh Szunan Ibn Madzs: [1572]

[21] Gyűjtötte Al-Bukhari: [5112], és Muszlim: [1415]

[22] Gyűjteötte Al-Bukhari.

[23] A parázna férfi.

[24] A parázna nő.

[25] Szahíh Szunan Abi Daud: [1807]

[26] Közölte Ibn Madzs és mások "Szahíh Al-Dzsami" című könyvében: [3008]

[27] Közölte At-Tabarani és mások "Szahíh Al-Dzsami" című könyvében: [6803]

[28] Közölte At-Tirmizi, Ibn Madzs, Ahmed és Malik az Al-Mauta' című könyvében.

[29] Allah bocsásson meg!

[30] Aishától származó prófétai beszéd. Mohamed Bassar, Yahya, 'Ubaidullah, Alkaszm Bin Mohamed és Aisha.

[31] Miután elindultunk otthonról és elértünk egy Mekkától bizonyos távolságra lévő helységet, (Mikat-Al-Muákit) az Ihram állapotába

https://eihit.com
Létrehozta: Nidal

Nidal




Szóljon hozzá!