Üdvözlünk Kedves látogató! Szeretnénk, ha részt vennél a fórumban, és leírnád a saját hozzászólásodat a témák alatt vagy máshol. Ehhez csak annyit kell tenned, hogy bejelentkezel. Ha pedig nincs fiókod, akkor regisztrálj!
A muszlim nő kendője

A Könyörületes és az Irgalmas Allah nevében.

Feltevés:

Assalamaleykum wa rahmatullah! Muszlimáknak szeretném mondani, hogy nem muszáj drága abayara pénzt kiadni, ha csak nem kifejezetten abban szeretnétek járni, ugyanis a Kegyes Koránban nincs meghatározva hogy mivel fedd el a szépségedet, csak az hogy fedd el. A Niqab pedig nem Fard, azaz nem kötelező ellentétben a hijabbal. Inkább csak az arabterületek társadalmi szokása. És úgy tudom, hogy nem muszlim országokban nem is ajánlott a Niqab viselete. Salamaleykum wa rahmatullah

Válasz: 

A muszlim nő Hidzsábja

Ezt a jegyzetet azért írom, hogy az a nő, aki nincs tisztában a Hidzsáb követelményeivel, az legyen tisztában vele és ne befolyásolják azok a nők, akik rosszul tudják a dolgot, vagy azok a nők, akik ködösíteni akarnak a vallásban.

 

Milyen a muszlim nő Hidzsábja

1- Eltakarja az egész testet.

2- A hidzsáb ne legyen díszes.

3- Ne legyen parfümözött.

4- Bő legyen, és ne legyen szűk, ami megmutatja a test formáját.

5- Vastag anyagból legyen, és ne legyen átlátszó.

6- Ne hasonlítson a férfiak ruhájához.

7- Ne legyen divatos.

8- Ne legyen hasonló a hitetlenek ruhájához.

Ezek a feltételei a muszlim nő hidzsábjának és ruhájának, ha a házon kívül van, vagy idegen emberek vannak otthon.

Az utolsó öt feltétel a férfiakra is érvényes.

 

1- Eltakarja az egész testet:

Bizonyíték a Koránból (24/31): És mondd a hívő nőknek, hogy süssék le a tekintetüket és ügyeljenek a szemérmükre és ne mutassák a díszeiket, csupán azt, ami látható és Khimarjaikkal takarják el a látszódó testrészeiket (Uel-Jedribne Bi-Khumurihinne Ale Dzsujubihine) és ne mutassák a díszeiket„ Ez a kegyes Ája azt is bizonyítja, hogy Khimart (Uel-Jedribne Bi-Khimarihinne)kell hordani.  Az Ájában azért szerepel a Khimar (Khumurihinne) többes számban, mert két része van. Az egyik az, amit rá húz a fejére, hogy eltakarja a homlokán a haját, a másik rész pedig az, amit felvesz a fejére és (az ája szerint: "takarják el a látszódó testrészeiket") eltakarja a fejét, a nyakát, a vállát, a mellét, a két karját!

Láttam már olyan Khimart, amelyik csak vállig ér. A divat elérte a Khimart is. Az a Khimar nem jó, amelyik nem bő és nem husszú. Ha csak vállig ér, akkor látszik a mell, és a két kar. Ez ellent mond az alőző Ájának.

Másik bizonyíték. A Magasztos Allah szól a Prófétának (Allah dicsérte, és üdvözítette) (33,59): "Próféta! Mondd a feleségeidnek, a leányaidnak és a hívők feleségeinek, hogy borítsák az orcájukra Dzsilbábjaik egy részét (Judnine alajhinne min dzselebíbihinne)! Így érhető el leginkább az, hogy elismertessenek és ne zaklattassanak. Allah Megbocsátó és Könyörületes"  Ez a kegyes Ája a Dzsilbábról beszél (Judnine alajhinne min dzselebíbihinne). Dzselebíbihinne szó Dzsilbábot jelent, de ragozva van, mint Dzsilbábjuk. Ez az Ája nem feltétlenül a Nikábról szól, hanem azt magyarázza, hogy ha a nő megy az utcán, akkor a Dzsilbábja egy részével takarhatja el az arcát, vagyis fogja meg a kezével a Dzsilbábja egy részét és borítsa az arcára.

 

2- A hidzsáb ne legyen díszes:

Bizonyíték a Koránból (24/31): ” ...ne mutassák a díszeiket...„ Itt minden féle díszítésről van szó különösen, ha olyan dísz van rajta, ami felhívja a férfiak figyelmét. A hidzsábon ne legyenek semmilyen díszes varrások vagy színes kis gömbök, mert ez mind az At-Tabarrudzshoz (cifrálkodáshoz) tartozik. Azt mondta Allah a Koránban: (33,33): ”És maradjatok a házaitokban és ne cifrálkodjatok úgy, ahogyan a hajdani, tudatlanság korában tették! „  At-Tabarrudzs (A cifrálkodás) az amikor a nő kimutatja díszét és szépségét, ami felizgatja a férfiak fantáziáját. Az Al-Zahabi Imám az Al-Kebe-ir című könyvéből: „A nagy bűnök csoportjához (Al-Kabairhoz) tartózik az, amikor a nő nagyon cifrálkodik, úgy hogy ha ki akar menni otthonról, akkor felöltözik a legszebb ruhájába és kisminkeli magát, hogy a legszebb alakban legyen. És aztán kimegy az utcára, hogy kísértésbe vigye a férfiakat. Ha ő békében megúszta, akkor a férfiak biztosan nem úszták meg békében.” Az Al-Kabair című könyvben a 131-dik oldalon: „Azért is megátkozódik a nő ha megmutatja a díszeit, mint az aranyat, a drága köveket.

Tilos a parfüm használata mielőtt kimegy az utcára. Mindez az At-tabarrudzshoz tartozik, ami jellemző a legtöbb nőre.” Ezekről a nőkről mondta a próféta (Allah dicsérte, és üdvözítette): „Megnéztem a poklot és azt láttam, hogy a legtöbb lakója nő”

 Az At-Tabarrudzs a nagy bűnök csoportjához (Al-Kabairhoz) tartozik, amiről a próféta (Allah dicsérte, és üdvözítette) figyelmeztetett: „Hárommal ne foglalkozz, (de csak az egyiket említem meg, ami ezzel a témával kapcsolatos): „egy nő, akinek a férje távol van, így megelégedett a sorsával és a Földi életével és az At-Tabarruzsot gyakorolta a férje távollétében”. Ne foglalkozz vele, mert ez a nő a pokol lakóihoz tartozik.

Az Iszlám nagymértékben megerősítette a figyelmeztetést az At-Tabarrudzsról, hiszen Allah (Magasztaltassék) a Koránban a társítással, a paráználkodással, és a lopással együtt említette, amelyek mind a nagy bűnök csoportjához tartoznak. A próféta (Allah dicsérte, és üdvözítette) azokkal a feltételekkel fogadta azokat a nőket, akik szeretnék felvenni az Iszlámvallást:: „Ne társíts Allahhal, ne lopj, ne paráználkodj, ne öld meg a gyermekedet, ne Szüljél a férjednek idegen gyermekeket és ne gyakorold az At-Tabarrudzsot úgy, ahogyan a hajdani tudatlan korban tették”

 

3- Ne legyen parfümözött:

Nagyon sok prófétai beszéd van, ami erről szól. Néhányat említek. Azt mondta a próféta: (Allah dicsérte, és üdvözítette) „Ha egy nő beillatosította magát és kiment otthonról. Ha átmegy egy társaságon, hogy érezzék az illatát, akkor paráználkodott”. Azt is mondta a próféta: (Allah dicsérte, és üdvözítette): „Ha egy nő beillatosította magát és elment a mecsetbe, Allah nem fogadja el az imáját, amíg nem végzi a Guszlot (a nagy mosakodást)”

A parfümözés tilos a muszlim nőnek a házon kívül, akár a ruhájára akár a testére. Ha egy parfümözött nő átmegy egy férfi mellett, felhívja magára a férfinak a figyelmét, és megmozgatja a fantáziáját, és felizgatja.

Ha a parfümözés tilos annak a nőnek, aki megy a mecsetbe, akkor annak a nőnek még pláne tilos, aki parfümözve megy a piacra vagy az utcára. Ha a nő a házából illatosan megy ki, ez a nagy bűnök csoportjához (az Al-Kabairhoz) tartozik, akkor is ha a férje engedélyével teszi.

 

4- Bő legyen és ne legyen szűk, ami elárulja a teste egy részét:

A hidzsáb célja az, hogy a nő ne hívja fel magára a figyelmet, amikor kimegy otthonról. Ezt csak a bő Dzsilbábbal lehet elérni. Igaz, hogy a szűk Dzsilbábtól nem látszik a test színe, de elárulja a teste alakját, vagy a teste egy részének az alakját.

Sok nő figyelmet fordít a felső része eltakarására, mint az arc, a fej, a has, a mell... de olyan ruhát vesz fel, amely nem takarja el a két bokáját és ezzel látszik a teste egy része menés közben vagy, amikor lépcsőre felszáll vagy ha fuj a szél, ami nem lenne szabad. Ezt a dolgot meg lehet oldani, ha egy zoknit vesz fel, ami eltakarja a lába alsó részét.

Tehát kérem szépen azokat a nőket, akik szűk ruhát vesznek fel az utcán, amely elárulja a mellüket, vagy a hasukat, vagy a kezüket, vagy a lábukat... kérjenek bocsánatot Allahtól és tanúsítsanak megbánást Allahnál és hagyják abba ezt a rossz féle öltözködést. És emlékezzenek a próféta (Allah dicsérte, és üdvözítette) mondására: „A szégyellőség és a hit egyben van, ha elmegy az egyik, a másik is elmegy”

  

5- Vastag anyagból legyen, és ne legyen átlátszó:

Azt mondta a próféta: (Allah dicsérte, és üdvözítette) „A pokol lakói közül két fajtát nem fogok látni. Az egyik: „Emberek, akiknél vannak olyan botok, amelyek hasonlítanak a tehén farkához. Vele verik a népet.” A másik pedig: „Olyan nők, akik fel vannak öltözve, de mégsem, jobbra és balra hajlítják a testüket. A fejükön olyan van, mint a ferde tevepúp. Ezek nem lépnek be a mennyországba, még az illatát sem érzik.”"

Tehát a muszlim nő ruhája ne legyen vékony. A vékony ruha szebbé, díszesebbé, és vonzóbbá teszi a nőt.

 

6- Ne legyen benne hasonlóság a férfiruhával szemben:

Azt mondta a próféta: (Allah dicsérte, és üdvözítette): „Allah megátkozta azokat a férfiakat, akik hasonlítják magukat a nőkhöz és megátkozta azokat a nőket, akik hasonlítják magukat a férfiakhoz”

Azt mondta a próféta: (Allah dicsérte, és üdvözítette): „Hárman nem lépnek be a mennyországba és Allah nem néz rájuk az utolsó ítélet napján: „Aki engedetlen a szüleivel, a férfias nő, aki hasonlítja magát a férfiakhoz, és az a férfi, aki nem féltékeny a felességére”

Ezek a prófétai beszédek világos bizonyítékok arra, hogy mennyire tilos  a férfinak hasonlítania magát a nőhöz,  és tilos a nőnek hasonlítania magát a férfihoz a házon belül vagy kívül egyaránt.

 

7- Ne legyen divatos:

Azt mondta a próféta: (Allah dicsérte, és üdvözítette): „Aki divatos ruhát vesz fel, a túlvilágon Allah rá adja ugyanezt a ruhát és utána felgyújtja”

Ez férfiakra és a nőkre is érvényes egyaránt.

8- Ne legyen hasonló a hitetlenek ruhájához:

Azt mondta a próféta: (Allah dicsérte, és üdvözítette): „Aki hasonlítja magát egy társasághoz, az közülük való”

Korán: (57,16) „Vajon nem jött-e el az idő azok számára, akik hisznek, hogy meghittséget érezzen az ő szívük Allah intése és az Igazság előtt, ami lejött, és hogy ne legyenek olyanok, mint azok, akiknek korábban Írás adatott, ám hosszúnak bizonyult nekik az idő, s megkeményedett az ő szívük és számosan közülük gonoszak lettek?”

Ezért Allah megtiltotta, hogy hasonlítsuk magunkat a hitetlenekhez, akár a viselkedésben, akár az öltözködésben. „Meséli Abdullah Bin Umru Bni-l-asz (Allah legyen kegyes vele): „Volt rajtam két ruhadarab, és látott engem a próféta (Allah dicsérte, és üdvözítette), és azt mondta nekem, hogy ez a két ruhadarab a hitetlenek öltözéke, ne vegyem fel többé””

Írta: Nidal Mohamed Amin Abiad

https://eihit.com
Létrehozta: Nidal

Szilvia Aisha


Assalam alaykom wa rahmatullahi wa barakatuh
Allah Áldjon kedves testvérem nem tudom, hogy olvasod e majd a soraimat mert igencsak sok idő eltelt. In shaa Allah jó egészségnek örvendsz és jól érzed magad in shaa Allah ezen idő alatt gyarapodtál hasznos tudással és jó cselekedetekkel.
A soraidhoz annyit tennék hozzá hogy a nőknek Nem! megengedett a nadrág viselete mert hasonlatossá teszi a férfi öltőzékkel . A mai világ "találmánya az hogy mindenki mindent hordhat. Vagy inkább azt mondanám hogy a sátán sugalmazta nekik pl a férfi szoknya skót öltözet a nőnek a nadrág viselet teljesen mindegy hogy szűk, vagy tágas, vagy rövid, vagy hosszú nadrág az nadrág marad. Persze szoknya, jilbab, alatt viselhető (muszlima fél ha elesik akkor ne lássák az emberek ) pl régebben volt olyan muszlim férfi aki több nadrágot felvett hogy ne lássák a teste körvonalait. Allah Tudja a legjobban.
Jilbab vagy hijab viselése európában: A magyar helyzetben most így is úgy is nem szeretnek. Jilbab sokkal jobb igaz hogy megnéznek esetleg beszóltak, de a többség azt gondolja apácát lát. Egy apáca megkérdezte melyik rendhez tartozom mondtam eggyikhez sem muszlim vagyok. Allah Tudja a legjobban mit mondtam pontosan Allah Bocsásson meg ha rosszul írtam, mondtam. Hijab, jilbab, khimár : Allahnak és a Küldöttének s.a.w.s. engedelmesség ! Halljuk és engedelmeskedünk !!. Muszlimok hitetlen országban tegyenek meg mindent hogy elvégezzék a Hijrát vagyis a Kivándorlást muszlim országba ahol szabadon élhet, nem korlátozzák, szabadon járhasson mecsetbe, tanulhasson .....így tovább.
A Magasztos Allah Megparancsolta hogy takarjuk el magunkat így jól kivehető ki vagy kik akik a Vezetést követik. Allah Tudja a legjobban mit rejtenek a szívek mert a ruha az ruha az istenfélelem ruhája a legjobb. Hogy csak a Magasztos Allahnak engedelmeskedünk nem számít mit mondanak a hitetlenek .
Allah Áldjon Adja neked és minden muszlim testvérünknek hogy elvégezzük Hajj (Zarándoklatot) Allah Áldása és Kegyelme és Békéje legyen szeretett Prófétánkkal ﷺ
Dicsőség és Hála Allahnak a Világok Urának mindenért.
Tisztelettel Aisha


Thomas


Salam Anita nővér ! nos hogy eggyes nem muszlim vallású emberek azért gondolják ezt , mer egyrészt egy részük egy réteg tudatlan .. és még arra sem veszik a fáradságot hogy felvilágosítják a tudatlanságuk vagy tudomást szerezzenek dolgokról. Inkább kényelmesebb buta dolgokat mondani , na és hogy a nem muszlim vallású nők .. Mielött nővérem félreértenél én hithű muszlim vagyok és azelött erős hithű keresztény család gyermeke vagyok és van a nem muszlimok közt is jól öltözködő hölgyek mert kívétel mindenhol van . És az általánosítás sem jó dolog mert attól hogy vannak olyan rétegek hogy könnyűvérűek a miniszoknya .. és hasonló ruházatot hordók attól még vannak normálisan öltözködő emberek .. Az ilyen emberek erkölcstelenek és ... a többi Allah áldjon téged nővérem és allah fénye ragyogjon be téged .. És amit leírtam ne érsd félre legyen Béke testvéreim és valóban gusztustalan némely fürdőruha de láttam sok olyat amit hordtak és takarta őket ..Ezzel nem védek senkit de ne legyünk ellenségesek egymással az olyan rétegekkel nem kell foglalkozni ..Allah áldása rátok testvéreim ! Allah akhbar !!

szoel


Assalamu aleykum kedves Nidal!

Koszonom a valaszt.
Teljesen egyetertek veled abban, hogy a nonek is Allah eloirasait kell elsosorban kovetnie, es hogy a felvetett kerdes/problema is lehet a no dzsihadja.
A no dzsihadja ezesetben ketszeres, onmagaval es a ferjel szemben. De a ferj nem az ellensege, hanem a tarsa, ezert a bekes megoldasokat kell elsokent alkalmazni, idot adni, hogy a ferj hozzaszokjon a gondolathoz, a feleseg kivansagahoz. Lehet fokozatossan ruhatarat cserelni, nem egyik naprol a masikra, igy a tarsnak is talan konnyebb hozzaszoknia a no szandekanak valtozasahoz.
Ha a no allhatatos es nem enged, nem valtoztatja meg a szandekat, de nem is kovetelodzik, Allah bizonyara turelmes lesz vele szemben, hiszen kenyszerbol halogatja az eloirt hidjabot.16/106 aja, talan ilyen helyzetben is ervenyes.
Nem tartom kizartnak ,hogy ezzel a dzsihaddal a nonek eloszor a ferjet kell a hit utjara 'terelni', es ketten egyutt folytathatjak az eletuket mar mas, az iszlamhoz kozeledo formaban.

Elgondolkodtatoak a valaszaitok, koszonom.
Allah legyen elegedett veletek!

Salam,
szoel

Nidal




Asszalamu Alaikom!


Kedves Szoel!


Aisha testvérünk jól válszolt a kérdéseidre, de én is szeretnék hozzáfűzni valamit! A férj beleegyezése nem az egyik feltétele a Hidzsáb viselésének. Ha a felesége szeretné felvenni a Hidzsábot, akkor a férje nem állhat az útjában. Melyik parancs fontosabb Allah parancsa vagy a szolgáé? A kérdésre egyértelmű a válasz, hogy nincs engedelmesség egy szolgának a magasztos Allah engedetlenségében. Az élet tele van Dzsiháddal és az ilyen nőnek ez a dzsihádja. Bizonyítsa be, hogy igen is Allahért veszi fel a Hidzsábot és nem másért. Allah mindig próbára teszi a szolgáját valamiben, és a szolgának nem szabad feladnia, hanem bizonyítania kell, hogy: „Ó Allah, Igenis, én mindig a Te parancsodat követem és mindig a Te parancsod mellett szilárdan állok” Nem az, hogy az első akadály után feladom. Ha a nő leveszi a Hidzsábot a férje miatt, akkor ezzel fontosabbnak tartja a szolga parancsát Allah parancsánál, és így lebukik a megpróbáltatáson. Ahogy mondja a közmondás: „Könnyű Katit táncra vinni, ha ő is akarja”, és az a nő akarja, aki ebben engedelmeskedik a férjének.
Allah Békéje és Áldása legyen veled.

szoel


Assalamu aleykum kedves Aihsa!

Koszonom a valaszt.
Miutan vegigolvastam a hsz-odat, eszembejutott, hogy a kalap/sapka/kendo v. barmilyen fejen hordott alkalmatossag is lehet hasonlo a teve ferde pupjahoz, nem csak a frizura.
Gondolom az eredeti hadiszben 'ferde-pupu teve' van irva, mert ferde tevet meeg nem lattam, de ferde puput mar igen.:)

Allah legyen elegedett veled!

Salam,
szoel

Aisha


Assalamu alaykum Kedves Szoel!


Tegnap fogalmaztam Neked egy választ amit aztán végül kitöröltem és átírtam egy kicsit részletesebbre,ebből kifolyólag ma került ide a forumra.


 


Első kérdésedre válaszolva, azt tudom Neked  válaszolni, hogy minden helyzet függő. Amit előzőleg írtam Neked válaszként abban úgy fogalmaztam, hogy "váló ok lehet".Az Iszlám házasságban megvan ugynúgy a nőnek és a férfinak is a joga és a kötelessége,el tudja dönteni szabadon, miben kíván élni és miben nem, döntési joga van, mérlegelve a lehetőségeit.Tehát a nő, aki ilyen helyzetbe kerül, maga méri fel, hogy milyen lehetőséget választ a körülményeinek megfelelően.Megállapodás kérdése a férjjel, hiszen Iszlám házasság törvényei állnak rendelkezésre, amit a férjnek ilyen esetben kötelessége betartani, hiszen aszerint kötött házasságot és nem csak róla van szó és a feleségéről, hanem a gyerekeiről is, ami nagyon lényeges pont.


 


"A válás kétszer megengedett. Akkor azonban vagy
meg kell tartani a feleséget illendő módon, vagy el kell bocsátani
illendő módon! Tilos a férfiaknak bármit is elvenniük abból, amit
jegyajándék gyanánt adtak nekik, ha csak nem félnek mindketten, hogy nem
tartják be Allah határait. Ha azonban féltek, hogy nem tartják be
mindketten Allah határait, nem követ el egyikük sem bűnt, ha az asszony
valamivel megváltja magát. Ezek Allah határai. Ne szegjétek meg azokat!
Akik áthágják Allah határait, azok kegyetlenek!"/ kegyes Korán: 2:229/


 


Második kérdésre válaszolva:


Azt mondta a Próféta (Allah dicsérje, és üdvözítse): „A pokolból két fajtát nem fogok látni. Az egyik: „Emberek, akiknél vannak olyan botok, amelyek hasonlítanak a tehén farkához. Vele verik a népet.” A másik pedig: „Olyan nők, akik fel vannak öltözve, de mégsem, jobbra és balra hajlítják a testüket. A fejükön olyan van, mint a ferde teve púpja. Ezek nem lépnek be a mennyországba, még az illatát sem érzik.”
A Próféta (Allah dicsérje, és üdvözítse) ezzel arra akarta  a figyelmünket felhívni, hogy vannak bizonyos fajta nők, akik bizonyos tulajdonságokkal rendelkeznek, akikhez a muszlim nőnek nem szabad hasonlítania magát.Ezzel megmagyarázta nekünk, hogy milyen tulajdonságokkal rendelkeznek az ilyen nők.Olyanok, akik úgy járnak az utcán, hogy van rajtuk ruha, de ez nem takar el semmit a testükből. Ezt a tulajdonságot mindenképpen mellőzni kell, azért, hogy Allah ne soroljon minket azok közé a nők közé, akik nem mennek be a mennyországba. A másik tulajdonság, hogy az utcán jobbra-balra hajlítják a testüket. Ezzel vonzzák az idegen férfiak tekintetét,akik az utcán vannak. Ezeknek a nőknek van külön tulajdonságuk, hogy a  frizurájukat úgy formálják, amely hasonlatos a teve púpjához. Néhány tudós véleménye szerint, úgy tekerik és olyan magasan feltopirozzák a hajukat, hogy úgy néz ki, mint a ferde teve púpja. De a konty az szabad,ha nem magasan tekeri, tupirozza a feje tetejere. Ha a copfot hátul köti, vagy két copfot csinál magának vagy többet,akkor vagy lógjon a vállára, vagy a hátára, az mind szabad. A lényeg, hogy a frizurája nem legyen hasonlatos a teve púpjához.  Allah jobban tudja!


 


Béke veled és Allah áldása!



 


 


 


 

szoel


Assalamu aleykum!

Kedves Aisha,

koszonom a valaszt.Allah legyen elegedett veled!
A meeg gyermektelen hazasparoknal a valas megoldhatja az ilyen helyzeteket, de ahol mar gyermek(ek) vannak, a no igen nehez valasztas ele kerul.

Szeretnek kerdezni egy hadiszrol is, amit nem ertek, az 5. pontban, azok a nok, akiknek "a fejen olyan van, mint a ferde teve pupja" , ez mit jelent?

Salam,
szoel

Aisha


Salam Kedves Szoel!


Egyes pont a követendő , hiszen a muszlim nőknek a hidzsab viselete kötelező!


Bizonyíték a Koránból (24/31): "És mondd a hívő nőknek, hogy süssék le a tekintetüket és ügyeljenek a szemérmükre és ne mutassák a díszeiket, csupán azt, ami látható és Khimarjaikkal takarják el a látszódó testrészeiket (Uel-Jedribne Bi-Khumurihinne Ale Dzsujubihine) és ne mutassák a díszeiket"


Ezt egy muszlim férfinak tudnia kell!Természetesen ha előfordul ilyen miatt vita es hosszabb távon nem jutnak el a béke kötésig ,bekítés után sem ismeri el a férj az Iszlám szabályok betartását,, akkor váló ok lehet a nő részéről ez a fajta viselkedés, amit a férfje tanusít.Tehát,nem tartja be az Iszlám tanításokat és ezáltal rossz útra tereli a csaladját .


A válás az Iszlámban egy külön téma egyébként , csak bizonyos esetekben megengedett.Egyébként pedig az Iszlám a házasságot áldásosnak és szentnek tekinti,arra törekszik, hogy megerősítse a házas felek kötelékét.


Allah Küldötte ( béke legyen vele ) pedig a következőt mondta: "Iblísz trónja a vízen van, és elküldi a katonáit. Az áll (katonái közül) a legközelebb hozzá, aki a legnagyobb nyomot és kísértést hagyja hátra maga után. Így a Sátán közelebb engedi magához azt a katonát. Jön az egyik katona, és jelenti, hogy miféle gonoszságokat vitt véghez. A Sátán azt mondja: nem csináltál semmit. Aztán jön egy másik katona, és jelenti: addig nem hagytam békén a férfit, amíg el nem választottam a feleségétől. A Sátán közelebb engedi magához ezt a katonát mondván: valóban, te vagy az, aki rászolgált a bizalomra"



Béke veled és Allah áldása!


 

szoel


Assalamu aleykum,

mi a kovetendo a Saria jog szerint, ha egy muszlim vallasu asszony szeretne felvenni a hidjabot, de a muszlim vallasu ferje, tiltakozik ez ellen -ilyen is van-, akkor a nonek mit kell figyelembe vennie, a ferje akaratat vagy az oltozkodesi eloirast? Eltero velemenyeket olvastam ezzel kapcs, megpedig, 1.az iszlam eloirast kell a ferj akarataval szemben kovetni, 2. a ferj egyetertesevel veheti fel a no a hidjabot.
Mi a helyes eljaras?

Salam

Niloofar


Valószínű itt Európában jobb az aranyközép út, az én véleményem szerint. Egy mindent takaró, hosszú, nem átlátszó és nem szűk kosztüm,vagy nem szűk szárú, nem átlátszó nadrág egy bő, minimum térdig érő felsővel, kendővel,nem okoz akkora feltűnést mint egy teljesen fekete, hosszú ruhába öltözött , esetleg arcot takaró fekete anyagot viselő hölgy.Azért Európában vagyunk, sokunk magyar elődökkel, azért a mi kultúránkat is össze lehet egyeztetni az iszlám előírásaival. ha meg néztem Török országot, vagy Pakisztánt, netán Iránt, egyikük sem vette át a klasszikus arab női öltözködést, a saját kultúráját ötvözték az iszlámmal, és mashallah nagyon szép lett a végeredmény, szerintem, mert tényleg a klasszikus hosszú arab ruha, az arab hölgyek kultúrája, én kicsit köpönyeg forgatásnak érzem, mikor egy teljesen Pl. magyar hölgy csak arab ruhákat hord, hogy lássák hogy Ő most muszlim..Nem elég ha Allah látja hogy ki az igazi muszlim? Igen, kell az iszlám szerinti előírt ruha,de őszintén, mint belső mint külsőleg legyen akkor már muszlim,és ehhez nem kell az hogy más népek öltözetét vegyük át..

Allah Mindekivel!