Üdvözlünk Kedves látogató! Szeretnénk, ha részt vennél a fórumban, és leírnád a saját hozzászólásodat a témák alatt vagy máshol. Ehhez csak annyit kell tenned, hogy bejelentkezel. Ha pedig nincs fiókod, akkor regisztrálj!
United States - Fairfield - Connecticut
Ge:2024.11.23 Hi:1446.05.21
1:15 2:49 7:4110:11 0:33 2:02
A hit az Utolsó Napban

A hit az Utolsó Napban

Fog következni egy nap, amikor vége lesz a világnak. Ennek a napnak az időpontjával csak a magasztos Allah rendelkezik, és ezt az időpontot nem mondta senkinek. Azon a napon minden ember meghal, Allah fel fog támasztani mindnyájunkat, és mindenki felelni fog Allah előtt. Azon a napon a hívők pihennek Mennyországban –Kérjük Allahot, hogy juttasson minket a Mennyországba-, és kínlódnak a tagadók a Pokolban –Allah oltalmazzon minket a Pokol Tűzének a kínjától!-.

Az utolsó napban való hit három részre oszlik:

1- Hinni kell a feltámadásban, amikor másodszor fújják a kürtöt. Ennek hatására mezítláb, meztelenül, és körülmetéletlenül kel fel minden ember, és a világ Ura felé indul. Azt mondta Allah a Koránban: "Ahogy véghezvittük az első teremtést, megismételjük azt. Ígéret ez, amely minket terhel. Így cselekszünk." (Korán, Al-Anbiyaa, 21:104).

feltámadás nyilvánvaló igazság, amelyre rámutatott az Korán, a Szunna, és a muszlimok Közössége. Azt mondta Allah a Koránban: "Aztán, ezek után, bizony meg fogtok halni. Aztán, a Feltámadás napján föl fogtok támadni." (Korán, Al-Muminun, 23:15-16).

Azt mondta Allah Küldötte –Allah dicsérte és üdvözölte- "A feltámadási napon az emberek mezítláb, és meztelenül gyülekeznek". Azon a napon a magasztos Allah igazsággal fog bírálni az emberek között, és senki nem fog igazságtalanul járni. A bűnös, aki az e-világi életben azt hiszi, hogy azzal, hogy meghal, utána nem fog felelni a rossz tetteiért, és a kegyetlenségéért, amelyet gyakorolt az emberekkel szemben. Meghal, és azt hiszi, hogy megúszta a büntetést. Erre a túlvilágon meg fog lepődni, amikor a többiekkel feltámad, és isteni bíróság elé fog állni, amelynek a bírója az Igazságos Allah. Tehát az feltámadás napján, minden bűnös megbűnhődik a bűnéért. Azt mondta a magasztos Allah a Koránban: "Azt gondoltátok vajon, hogy játékból teremtettünk benneteket, és hogy nem lesz visszatérésetek hozzám?" (Korán, Al-Muminun, 23:115). Azt mondta a magasztos Allah a Küldöttének: "Aki elrendelte neked a Korán hirdetését, az bizonyosan visszahoz téged a visszatérés helyére! Mondd: 'Az én Uram a legjobb tudója annak, hogy ki hozza az útmutatást, és ki van nyilvánvaló tévelygésben!'" (Korán, Al-Qasas, 28:85).

2- Hinni kell az elszámolásban, és a büntetésben: Az ember elszámol a tetteiért, és eszerint vagy bűnhődik, vagy boldogul. Ezt a dolgot bebizonyította a Korán, a Szunna, és a muszlimok közössége.

Azt mondta a magasztos Allah a Koránban: "Hozzánk lesz az ő visszatérésük, és a mi dolgunk az lesz, hogy elszámoljunk velük." (Korán, Al-Gashiya, 88:25-26). Azt is mondta: "Aki a túlvilágon valami jótettel jön elő, annak tízszer annyi lesz a jutalma. Aki pedig valami rossz cselekedettel jön, annak a fizetsége ugyanannyi lesz csupán. Nem fognak jogtalanságot szenvedni." (Korán, Al-An'am, 6:160). Azt is mondta: "És igazságos mérlegeket állítunk föl a Feltámadás Napján. És egyetlen lélek sem fog igazságtalanságot elszenvedni semmiben. Ha az egy mustármag súlya lenne is - előhozzuk! Elegek vagyunk a számonkérésben!" (Korán, Al-Anbiyaa, 21:47).

Azt mondta Allah Küldötte –Allah dicsérte és üdvözölte-: "Úgy jár el a hívő az elszámolás napján, hogy a magasztos Allah elszigeteli őt a többiektől és egy fátylat borít rá, aztán megkérdezi tőle: 'szolgám, emlékszel-e arra a bűnre, amit követtél.' –'igen Uram.' –válaszol a hívő. Utána a magasztos Allah előhozza neki a másik bűnt, amit a hívő megint beismer. A magasztos Allah addig hozza elő neki a bűnöket, amíg a hívő nem hiszi azt, hogy a Pokolba fok kerülni. Eztán a könyörületes, és a megkönyörülő Allah azt mondja Allah neki: 'mindezeket a bűnöket az evilági életben titokban tartottam neked, és nem tudott róla senki. Viszont ma megbocsátom neked', és ezután kapja meg a könyvét, amely tele van jótettekkel. Viszont a tagadókat, és a képmutatókat a magasztos Allah mindenki szeme láttára előhívja, és azt mondja: 'Ezek azok akik, nem mondtak igazat Allahnak, ugye Allah átka legyen a kegyetlenekre!'"

Azt mondta Allah Küldötte –Allah dicsérte és üdvözölte-: "Aki szemügyre vesz egy jótéteményt és meg is teszi, Allah megírja magánál azt, mintha tíz jótéteményt tett volna meg, és hétszázszorosára meg is többszőrösíti azt, és még többre is. De aki szemügyre vesz egy rossz téteményt és meg is teszi, Allah csak egy rossztéteményt ír neki."

A muszlimok, mindannyian hisznek az elszámolásban, és a büntetésben, hiszen ez teljes igazságot jelent, mert a magasztos Allah leküldte a könyveket, és a prófétákat, és azt várja az emberektől, hogy fogadják el a Tőle leküldött könyveket, és prófétákat, és engedelmeskedjenek ezeknek a prófétáknak, és cselekedjenek ezek szerint az égi könyvek szerint! Ha nem lenne elszámolás napja, és nem lenne sem büntetés, sem jutalom, akkor ez ellenkezne az Igazságos Allahnak az egyik tulajdonságával, hiszen azt mondta a Koránban: "bizony kérdőre vonjuk azokat, akikhez elküldetett az üzenet és kérdőre vonjuk a küldötteket is. És bizony –valóságos tudás alapján- elbeszéljük nekik az eseményeket, hiszen nem voltunk mi távol azoktól" (Korán, a magaslatok, 7:6)

3- Hinni kell a Mennyországban, és a Pokolban: Ez az a két dolog, amely örökkön örökké kíséri az embert.

Mennyország az a szálláshely, ahol kényelmesen élnek az emberek, hiszen Allah teremtette azoknak az embereknek, akik a földi életben hívők voltak, és óvakodtak Allahtól. Ők azok, akik hittek abban, amit Allah szabott nekik, és engedelmeskedtek Neki és az Ő prófétájának. Ők azok, akik őszinték voltak Allahhal szemben, és követték az Ő prófétáját. A Mennyországban van olyan, amit szem sose látott még, fül sosem hallott még, és senkinek az eszébe sem jutott. Azt mondta a magasztos Allah a Koránban: "Akik azonban hisznek, és jótetteket cselekszenek, azok a teremtmények java. Fizetségük az ő Uruknál Éden kertjei lesznek, amelyek alatt patakok folynak, és örökké ott időznek. Tetszését leli bennük Allah, és ők is tetszésüket lelik benne. Ez azt illeti meg, aki féli Urát." (Korán, Al-Baiyina, 98:7-8). "Egy lélek sem tudja, hogy milyen öröm rejtőzik fizetségképpen az emberek számára azért, amit cselekedtek." (Korán, As-Sajda, 32:17).

A pokol a szenvedésnek a szálláshelye, amelyet a magasztos Allah előkészített a kegyetlen tagadóknak, akik megtagadták Allahot, és ellenszegültek az Ő prófétáinak. Ott sokfajta szenvedés létezik, amely senkinek az eszébe nem jut. Azt mondta a magasztos Allah a Koránban: "És óvakodjatok a Pokol tüzétől, amely készen áll a tagadók számára." (Korán, El-'Imran, 3:131). "És mondd: 'Ez az igazság, amely az Uradtól jön. Aki akar, az higgyen, és aki akar, az ne higgyen! A kegyetleneknek a túlvilágon tüzet készítettünk elő, amelynek a füstsátra körülveszi őket. És ha segítségért könyörögnek, akkor vizet kapnak segítségül, amely olyan, mint az olvasztott érc, és sütni fogja az arcukat. Szörnyű ital és szörnyű pihenőhely!'" (Korán, Al-Kahf, 18:29). "Ha azonban Allahot és az Ő küldöttét kívánjátok, és a túlvilági lakhelyet - bizony, Allah óriási fizetséget készített azoknak, akik jóravalóak közöttetek." (Korán, Al-Ahzab, 33:29). "Allah átka van a tagadókon és a Pokol tüzét készítette elő nekik. Örökké benne fognak időzni és nem találnak sem gyámolítót, sem segítőt. Azon a napon, amikor arcuk nyárson sül a tűzben, azt mondják: 'Bárcsak engedelmeskedtünk volna Allahnak, és a küldöttnek!'" (Korán, Al-Ahzab, 33:64-66).

Az utolsó napban való hithez tartozik a halál utáni eseményekben való hit, mint:

a- A sír megpróbáltatása: A temetés után a halott megkérdezése az ő Istenéről, az ő vallásáról, és az ő prófétájáról. Ebben a helyzetben a magasztos Allah kiegyensúlyozottságot ad a hívő halottnak. A hívő így válaszol: "Allah az én Istenem, az Iszlám az én vallásom, és Mohamed –Allah dicsérte és üdvözölte- az én prófétám". A tagadó így válaszol: "Haha, nem tudom". A képmutatók, és azok, akiknek kétségük volt a vallásban azt mondják: "Nem tudom, de hallottam, hogy az emberek mondtak valamit erről, és én utánuk mondtam."

b- A sír szenvedése, és jólléte: A sír szenvedése a kegyetleneké, a képmutatóké, és a tagadóké. Azt mondta a magasztos Allah a Koránban: "És ki vétkesebb, mint az, aki hazugságot kohol Allah ellen, vagy azt mondja: 'Kinyilatkoztatásban részesültem' - holott nem kapott semmiféle kinyilatkoztatást; és aki azt mondja: 'Le fogok küldeni valami ahhoz hasonlót, amit Allah küldött le.' Bárcsak látnád, amikor a kegyetlenek a halál kínjaiban vergődnek, és az angyalok kinyújtják feléjük a kezüket, mondván: 'Adjátok ki a lelketeket! Ma a megaláztatás büntetését kapjátok viszonzásul azért, hogy Allahhal szemben valótlanságot mondogattatok, és fennhéjázva elvetettétek az Ő jeleit.'" (Korán, Al-An'am, 6:93).

Azt mondta Allah Fáraó népéről: "a tűz, amelyhez elővezettetnek reggel és este. És azon a napon, amikor beáll az Óra, ilyen szó hallatszik: 'Részeltessétek a legsúlyosabb büntetésben Fáraó népét!'" (Korán, Ghafir, 40:46).

Azt mondta Allah Küldötte –Allah dicsérte és üdvözölte-: "Ha nem temetnétek a halottaitokat, akkor fohászkodtam volna Allahnak, hogy ti is annyit halljatok a sírkínzásból, amennyit én is hallok." Utána felénk fordította az arcát, és azt mondta: "kérjetek menedéket Allahnál a tűz szenvedése elől!" –"menedéket kérünk Allahnál a sír szenvedése elől" –mondták ők. Erre azt mondta nekik: "kérjetek menedéket Allahnál a rejtett, és a nyilvánvaló kísértések elől!" – "menedéket kérünk Allahnál a rejtett, és a nyilvánvaló kísértések elől" –mondták ők. Erre azt mondta nekik: "kérjetek menedéket Allahnál az Antikrisztus kísértése elől!" – "menedéket kérünk Allahnál az Antikrisztus kísértése elől!" Gyűjtötte muszlim 2868.

A sír jólléte pedig az igazmondó hívőké. Azt mondta Allah a Koránban: "Akik azt mondják: 'a mi Urunk Allah', aztán egyenes úton járnak - azokhoz lejönnek az angyalok mondván: 'Ne féljetek és ne legyetek szomorúak! Örvendezzetek a Paradicsomnak, amelyre ígéretet kaptatok!'" (Korán, Fussilat, 41:30).

"Ha a haldokló lelke a torkához érkezik, ti pedig körülnéztek akkor miközben mi közelebb vagyunk hozzá, mint ti, de nem látjátok vajon, ha nem vár benneteket a túlvilágon Ítélet, miért nem térítitek vissza azt a testbe - ha az igazat mondjátok? Ha ő közeliekhez tartozik, akkor nyugalom, fűszeres illatú növények és a gyönyörűség kertjei várják őt." (Korán, Al-Waqi'a, 56:83-89).

Azt mondta Allah Küldötte –Allah dicsérte és üdvözölte- a hívőről, aki a hitén hal meg: "miután a sírjában van, jön hozzá a két angyal, és a hívő halott sikeresen válaszol, akkor szól az égből egy hang: 'igazat mondott a szolgám! Hozzatok hát neki cuccot a Paradicsomból, öltöztessétek a Paradicsomból, és nyissatok neki egy kaput a Paradicsom felé, ahonnan a Paradicsom minden féle illata, és finomsága megérkezik hozzá.' És Allah szélesíti neki az ő sírját azért, hogy kényelmesen érezze magát ott." Közölte Abu Daud a "szunan abu Daud" című könyvében 4753.

4- Az utolsó napban való hitnek a gyümölcse:

a- A hívő szereti letenni az Allahnak való engedelmességet, és vigyáz rá azért, hogy az utolsó napon a boldogok közé tartózzon!

b- A hívő messze tartja magát az Allahhal szembeni engedetlenségtől, és ez tetszik neki. Ezzel megússza utolsó napi szenvedést, amely azoknak jár, akik engedetlenek Allahhal szemben.

c- A hívő nem sajnálja, hogy nem vesz részt sok evilági dologban, mert tudja, hogy a túlvilágon sokkal jobb örömmel fog részesülni.

A tagadók megtagadták a halál utáni feltámadást is, mert azt állítják, hogy ez nem lehetséges. És ez az állítás érvénytelen. Érvénytelenségét bebizonyította a vallás, a valós történetek, és a Logika.

a- Kezdjünk a vallási bizonyítékkal: Azt mondta Allah a Koránban: "A tagadók azt állítják, hogy nem támaszttatnak föl halottaikból. Mondd: 'De igen, az Uramra, bizony föl lesztek támasztva! Aztán értesültök arról, hogy mit tettetek. Könnyű ez Allahnak.'" (Korán, At-Tagabun, 64:7). A szentkönyvek mindegyik beismeri ezt.

b- A valós történetek szerinti bizonyíték: Allah közölte a szolgáival a Koránban, hogy Ő az evilági életben feltámasztotta a holtakat. Az al-Bakara fejezetben öt példa található erről:

i- Az első példa: Azt mondta Mózes népe Mózesnek –Allah dicsérte és üdvözölte-: Csak akkor hiszünk neked, amikor szabad szemmel látjuk Allahot. Azt mondta Allah Izrael fiainak: "Emlékezzetek arra, amikor azt mondtátok Mózesnek: 'Nem hiszünk neked addig, amíg nem látjuk Allahot szabad szemmel.' És akkor lecsapott rátok a mennydörgés a szemetek láttára. Azután feltámasztottunk benneteket a halálotok után, talán hálásak lesztek." (Korán, Al-Bakara, 2:55-56).

ii- A második példa: A meggyilkolt ember története, aki miatt Izrael fiai különböztek. A magasztos Allah megparancsolta nekik, hogy vágjanak le egy tehenet és a tehén egy darabjával üssenek a halottra. Ezzel feltámad a halott, és megmondja nekik, hogy ki a gyilkos, hiszen a magasztos Allah azt mondta a Koránban: "Emlékezzetek arra, amikor megöltetek valakit és viszály támadt közöttetek a gyilkost illetően! Allah azonban napfényre hozza azt, amit elrejtettetek. Mi azt mondtuk: 'serek a halottra a tehén egy darabjával! Így támasztja föl Allah a halottakat és mutatja meg nektek a jeleit. Talán így megjön az eszetek.'" (Korán, Al-Bakara, 2:72-73).

iii- A harmadik példa: Azoknak a története, akik elmentek otthonukról félve a haláltól. Számuk néhány ezer. A magasztos Allah halálba küldte őket, és utána életre keltette. E történet érdekében azt mondta a magasztos Allah a Koránban: "Vajon nem láttad-e azokat, akik halálfélelemben ezrével hagyták el lakhelyeiket?" Allah így szólt hozzájuk: "Haljatok meg!" Aztán föltámasztotta őket. Bizony, Allah kegyes az emberekhez. A legtöbben azonban nem hálásak." (Korán, Al-Bakara, 2:243).

iv- A negyedik példa: Annak az embernek a története, aki átmenőben volt egy falun, ahol se növény se zöld ág se volt, és azt mondta, hogy ébreszthetné fel ezt Allah, miután kihalt? Ezért a magasztos Allah száz évig küldte őt halálba, aztán feltámasztotta őt. Ezt a történetet a magasztos Allah közölte velünk a Koránban: "Vagy nem láttad-e azt, aki elhaladt egy város mellett, amely romokban hevert, és azt mondta: 'hogy éleszthetné ezt föl Allah, miután kihalt?' Allah pedig halált bocsátott reá száz esztendőre. Azután föltámasztotta őt és azt mondta: 'Mennyi ideig időztél halálos álmodban?' –'Egy napot, vagy még annyit sem időztem.' – így mondta az. Allah pedig azt mondta: 'Nem! Száz esztendeig időztél így. Nézz ételedre és italodra! A száz esztendő ellenére nem romlottak meg. És nézz a szamaradra! S hogy intő jellé tegyünk téged az emberek számára, nézz a szamár csontjaira, hogyan keltjük életre azokat, s aztán fölruházzuk hússal!' Miután mindez megvilágosodott előtte, azt mondta: 'Tudom, hogy Allah mindenre képes.'" (Korán, Al-Bakara, 2:259).

v- Az ötödik példa: Ábrahám története, amikor megkérte Allahot, hogy mutassa meg neki, hogy hogy támasztja föl a halottakat? Ezért a magasztos Allah megparancsolta neki, hogy vágjon le négy madarat, aztán vágja szét őket, és a roncsait a körülötte lévő hegyekre ossza szét, és aztán hívja őket magához, és meglátja, hogy mindegyik madár darabjai összeegyesülnek, és tökéletes élő madarakká visszaalakulnának. És így repülve jönnek Ábrahámhoz, hiszen azt mondja a magasztos Allah a Koránban: "És emlékezzetek arra, amikor Ábrahám azt mondta: 'Mutasd meg nekem, hogyan támasztod föl a holtakat!' Allah pedig mondta: 'Talán nem hiszed el?' –'De igen' - mondta: 'ám hadd nyugodjon meg a lelkem!' –'Végy hát négy madarat, fordítsd magad felé és vágd le azokat! Aztán helyezz belőlük minden hegyre egy darabot! Majd hívd azokat, és szaporán jönnek hozzád! Tudd meg, hogy Allah Hatalmas és Bölcs!'" (Korán, Al-Bakara, 2:260).

Ezek olyan példák, amelyek arra mutatnak, hogy Allah feltámasztja a holtakat. Jézus Mária fia is Allah tudásával, és parancsával feltámasztotta a holtakat, és a holtak kimentek a sírokból.

c- A Logika szerinti bizonyíték két részre oszlik:

i- Az egyik: Allah a teremtője az egeknek, és a földnek, és, ami közöttük van. És Ő képes még egyszer újra teremteni azokat, hiszen azt mondta a Koránban: "És Ő az, aki véghezviszi a teremtést kezdetben, aztán megismétli azt. Ez könnyebb neki. Ő példázza a legmagasztosabbat az egekben és a földön. Ő a Büszke és a Könyörületes." (Korán, Ar-Rum, 30:27). "Azon a napon úgy hajtjuk össze az eget, ahogyan az írnok göngyölíti össze az irattekercseket. Ahogy véghezvittük az első teremtést, megismételjük azt. Ígéret ez, amely minket terhel. Így cselekszünk." (Korán, Al-Anbiyaa, 21:104).

A magasztos Allah úgy válaszol annak, aki megtagadja azt, hogy Allah vissza tudja állítani a csontokat, miután porrá válnak: "Példabeszédet mond nekünk, és elfelejti azt, hogy ő teremtmény. Azt mondja: 'Ki kelti életre a csontokat, miután már elporladtak?' Mondd: 'az kelti életre, aki először alkotta, és akinek minden teremtésről tudomása van'" (Korán, Ya-sin, 36:78-79).

ii- A másik: Amikor a föld kihal, és nincs rajta zöld ág, akkor a magasztos Allah küld egy esőt, amiért ez a halott föld megremeg, és életre kel, és minden fajta fák, és nővények nőnek rajta. Aki életre kelti a földet, miután meghalt, az képes arra, hogy holtakat életre keltse. Azt mondta Allah a Koránban: "És az Ő jelei közé tartozik az, hogy a szárazság miatt alázatosnak látod a földet. Amikor azonban vizet bocsátunk le rá, mozgásba lendül, és zsendülni kezd. Az, aki életre kelti azt, bizony életre kelti a halottakat. Mindenekfölött hatalmas!" (Korán, Fussilat, 41:39). "És áldott vizet bocsátottunk le az égből, és kerteket sarjasztottunk általa és learatni való gabonát, és magasba nyúló pálmafákat, amelyeken fürt-fürt hátán terem szolgáink ellátására. És vele keltettük életre a holt vidéket. Ekképpen lesz a halottak előjövetele." (Korán, Qaf, 50:9-11).

A vallás ködösítői megtagadták a sír szenvedését, és jóllétét koholva az, hogy ez nem lehetséges, mert, ahogy mondják, hogy ez ellentmond a valóságnak, mert, ahogy koholják, hogy ha kinyitják valakinek a sírját, nem látnak semmi különöset azon kívül, hogy elporladt. Ez a beszéd visszautasítandó a vallás, az érzelem, és a logika szerint.

i- A vallás szerint: Volt szó róla az "utolsó napban való hit" című fejezetben.

ii- Az érzelem szerint: Az alvó ember, amikor álmodik, és látja magát szűk helyen, vagy széles szobában, vagy esik a magas épületről, ő pedig az ágyán alszik. Az alvás olyan, mint, a halál. Nem hiába nevezi Allah az alvó embert halottnak. Azt mondta Allah a Koránban: "Allah szólítja magához a lelkeket, amikor meghalnak, és amelyik még nem halt meg, azt álmában szólítja magához. Visszatartja azt, akinek eldöntötte a halálát és elbocsátja a másikat egy megszabott határideig. Bizony, jelek vannak ebben azok számára, akik elgondolkodnak." (Korán, Az-Zumar, 39:42).

iii- A logika szerinti: Attól, hogy az ember alszik a szobájában az ágyán, az álmában nagyon messzire tud menni. Ha a földi életünkben ez történik velünk, akkor miért ne történjen a halál után is.

A hét ég, a föld, és mindazok, akik rajta vannak, mind magasztalja Allahot, de mi még sem haljuk őket, hiszen azt mondja a magasztos Allah a Koránban: "Őt magasztalja a hét ég, és a Föld, és ezek lakói. Nincs semmi, ami ne az Ő dicsőségét zengené. Ti azonban nem értitek az ő magasztalásukat. Bizony, Ő mindig is megóvó és megbocsátó volt." (Korán, Al-Isra, 17:44). A dzsinnek közül a sátánok járnak a földön, és az egekben is. Az előző próféták idejében a dzsinnek felhágtak az égre és hallgatóztak, hogy a magasztos Allah milyen parancsokat adott az angyaloknak. Miután tudták Allah jövőbeli parancsait, azután elmentek jövendölni ezekkel a hírekkel. Van közöttük, aki hívő, és van, aki tagadó. A tagadók azok a sátánok. Ezért a magasztos Allah a Koránban figyelmeztetett minket a sátán követésére mondván: "Ti Ádám fiai! Ne kísértsen meg benneteket a sátán, amiképpen a ti ősszüleiteket kísértése által kiűzette a Paradicsomból, levéve róluk a ruhájukat, hogy megmutassa nékik szemérmüket. Bizony, ő lát benneteket, ő és az ő serege, ott, ahol ti nem látjátok őket. A sátánokat azok gyámolítójául rendeltük, akik nem hisznek." (Korán, Al-A'raf, 7:27).

Sok minden létezik a világon, amit nem látunk, és nem hallunk, akkor miért tagadjuk a túlvilági dolgokat, ugyanazzal az indokkal, hogy nem látjuk, és nem halljuk.


https://eihit.com
Létrehozta: Nidal

Nidal




Kedves olvasó, szólj hozzá!