Üdvözlünk Kedves látogató! Szeretnénk, ha részt vennél a fórumban, és leírnád a saját hozzászólásodat a témák alatt vagy máshol. Ehhez csak annyit kell tenned, hogy bejelentkezel. Ha pedig nincs fiókod, akkor regisztrálj!
United States - Cambridge - Massachusetts Ge:2024.11.21 Hi:1446.05.19
Első rész
Azoknak kínálom, akiknek a szokások és a hagyományok miatt a vallási jogaikat elnyomták.
Azoknak kínálom, akik nem találják meg a jó kifejezést, hogy megvédjék magukat és a jogaikat, így tudás és bizonyíték hiányában a legtöbb esetben nem tudják megszerezni ezt és ahelyett, hogy a jog mellettük állna, így ők (a szenvedők) lesznek a vádlottak és a nyakukba varrnak hatalmas adósságokat, amelyeket fizetniük is kell.
Azoknak a nőknek, akik nem találják meg azt a bíróságot, amihez fordulniuk kellene, hogy megszerezhessék a jogaikat, így egész életükön keresztül felfüggesztve marad az ügyük.
Azoknak a férfiaknak, akiknek még nem jutott el értelmezésben odáig Allah Könyve és a Próféta Szunnája, amiről valójában szól, a jogokról, és a kötelezettségekről a házaséletben. Úgy fogják fel, hogy: "Verjétek meg" Így, tudatlanságukból fordulnak a veréshez és bántalmazzák a feleségüket.
Azoknak a férfiaknak, akik úgy értelmezik a házaséletet, hogy csupa rabszolgatartás és megalázás a feleségüknek, gyermekeik anyjának.
Mindazoknak kínálom, akik elfelejtették a közöttük lévő kegyes kapcsolatot. Nem tartják a feleségüket jó bánásmódban és nem válnak el békésen. Uralkodik rajtuk a rossz természetük, kegyetlenkednek és bántalmaznak.
Mindazoknak a férfiaknak és nőknek kínálom, akik a házas életük során csak a saját jogaikat látják, és figyelmen kívül hagyják a másik fél jogait.
Ajándékozom a jegyzetemet győzelemként a szenvedőknek, akinek egyébként is megíratott a győzelem a kegyetlenek ellen. Talán ez a jegyzet mindenkinek a hasznára válik, mint útmutatás, irányítás, és felvilágosítás.
A magasztos Allah azt vezérli a jó útra, akit akar.
Előszó
Több ok miatt írom ezt a jegyzetet:
Nagyon sokan kérdeztek tőlem házassági problémákról és válásról, hiszen ezek folyamatos és ismétlődő problémák. Az emberek mindig találkoznak vele, ezért nem lehet elhanyagolni vagy figyelmen kívül hagyni. Tehát a házasság és a válás fenn áll és folytatódik az ítélet napjáig. Ezért szükség van erre a jegyzetre, amely foglalkozik ezekkel a különböző és ismétlődő problémákkal és a velük járó problémák megoldásával.
Az igazságtalanság terjedése különösen a nőnek a jogaival szemben. Ez az igazságtalanság sokszor az Iszlám törvény nevében történik, amikor az Iszlámnak semmi köze nincs ehhez.
A bíróság, a működés, és a végrehajtás hiánya, amely az iszlám törvény szerint járna el, amely a személyes ügyekkel, és a házassági problémákkal foglalkozna.
A legtöbb társadalomban és a legtöbb esetben a hagyományok és a szokások uralkodnak az iszlám törvény helyett. Legtöbbször ezeknek a törvényeknek nagyobb súlya van az emberek szemében, mint Allah ítélete.
Az önálló iszlám törvény kutatásának a hiánya miatt, amely a Koránra és a Szunnára alapul, eltávolodva a különböző bonyolult ágazatok követésétől, amely könnyű és egyszerűsített módszerekkel foglalkozik a házassággal és a válással kapcsolatban, több pontból álló, amely az eljegyzéssel kezdődik, és a gyermek születésével végződik vagy akár több dologra is kiterjed. Tartalmazza a megoldásokat és válaszokat a legtöbb alapvető és komoly problémára, amellyel találkoznak a házaspárok a házas életük során, amely megkönnyítené a házaspároknak, hogy utána járjanak, meg is találják, és meg is értsék a problémájuk megoldását, esetleges eltérő, tudományos és műveltségi szintjüktől függetlenül.
Ezek az okok összességében késztettek engem arra, hogy egy kutatást írjak erről, "Felvilágosítás nőknek a házasság szabályairól. Ügyek és teendők" címmel. Ennek a jegyzetnek elsőbbséget adok a többi munkám mellett, mert nagyon fontosnak tartom a jó és békés kapcsolatot férj és feleség között. Kérem Allahot, hogy a munkámmal nyissa ki a jót és zárja be a rosszat és útmutatás legyen sok embernek! A magasztos Allah, Halló, Közel van, és Meghallgatja a fohászomat.
Allah dicsérd meg Mohamedet, az írni-olvasni nem tudó Prófétánkat, a háza népét, és a kortársait. Ámen.
Néhány alapvető megoldást fogok sorolni, amihez a muszlim házaspárnak fordulnia kell:
Az emberek bátorítása a házasságra
Folytatódjon, épüljön, szépüljön, és virágozzon az élet a házasság Szunnájával! Ezért bátorított a törvénykező a házasságra. Azt mondta a magasztos Allah: "Ha attól féltek, hogy nem tudtok méltányosan bánni a női árvákkal, akkor házasodjatok meg a nektek tetsző nőkkel. Lehet két feleségetek, vagy három, vagy négy! Ha pedig attól féltek, hogy nem tudtok igazságosak lenni egyszerre többhöz, akkor vegyetek feleségül csak egyet, vagy elégedjetek meg azzal, ami jobbotok birtokol. Ezzel tudjátok leginkább elkerülni azt, hogy igazságtalanul cselekedjetek." (Korán, An-Nisza, 4:3). "Allah saját magatokból támasztott nektek feleségeket. És adott néktek a feleségeitektől fiakat és unokákat. És mindenféle jóval látott el titeket. Vajon a hamisban hisznek, és hálátlanok Allah kegyével szemben?" (Korán, An-Nahl, 16:72).
Azt mondta a Próféta (Allah dicsérte, és üdvözítette): „Ti fiatalok! Aki közületek tud családot alapítani, az házasodjon" (Muttafak Alayh). A tudósok megegyeztek ebben a prófétai beszédben. Azt is mondta: [1]„Vegyetek feleségül termékeny és barátságos nőket, mert én veletek sokasítom a nemzeteket" Más verzió szerint: „Vegyetek feleségül termékeny és barátságos nőket, mert én veletek sokasítom a Prófétákat az ítélet napján" Azt is mondta: [2]„Házasodjatok össze, mert én veletek sokasítom a nemzeteket, és ne legyetek olyanok, mint a szerzetes életű keresztények" Azt is mondta: [3]„A házasság az én Szunnámhoz tartozik, tehát, aki nem cselekszik a Szunnám szerint, az nem tartozik hozzám. Tehát házasodjatok meg, mert én sokasítom veletek a nemzeteket az ítélet napján és, akiben megtalálhatóak a feltételek (Ze-Túl), az minden további nélkül nősüljön meg"
Azt mondta Aisha (Allah kegyeskedjen rajta): [4]„A Próféta (Allah dicsérte, és üdvözítette) megtiltotta azt, hogy valaki gyakorolja az [5]At-Tabattul-t"[6]Szaad Bin Hasim elment a hívők anyjához Aishához és megkérdezte tőle: „Mit szólsz az At-Tabattul-hoz? Azt felelte: „Ne tedd! Nem hallottad Allah mondását:"Küldtünk már teelőtted küldötteket és adtunk nekik feleségeket és utódokat. És egy küldött sem hozhatott egy Áját (egy jelet), csak Allah engedelmével. Minden határidőnek írása van." (Korán, Ar-Ra'd, 13:38). Tehát nincs Tabattul!"
At-Tabatul szónak a jelentése az, hogyha valaki azért nem házasodik meg, mert az istenszolgálatnak szeretné szentelni az életét. Úgy gondolja, hogy a házasság eltereli a figyelmét attól, hogy jól végezze az istenszolgálatait.
Bátorítás a házasságra
A házasság kötelező annak, aki tud házasodni, vannak rá lehetőségei és fél a kísértésektől.
Aki tud házasodni, de házasság nélkül nem esik kísértésbe, annak nem kötelező a házasság, van neki külön felmentése (Szunna Mu-akkada). Amennyiben szeretné, akkor megházasodik, ha nem szeretné, akkor nem, de ajánlatos megházasodnia.
Aki pedig nem tud házasodni és nem tudja beteljesíteni a házasságban a kötelességeit, annak nem szabad összeházasodnia. Annak ajánljuk a böjtöt, ahogy mondta a Próféta (Allah dicsérte, és üdvözítette) a prófétai beszédében: „Aki nem tud megházasodni az böjtöljön, mert a böjt védelem" Muttafak Alajh.
Allah megsegítése annak, aki sürgős házasságot szeretne kötni félve a kísértéstől: Aki azért nem házasodik meg, mert a szegénység miatt attól fél, hogy nem tud költekezni a házasságra, de neki sürgős lenne, mert egyébként beleesne a tiltott dolgokba, annak azt mondjuk, hogy: „testvérünk ne tedd ezt, mert Allah garantálta, hogy segít neked!" Aki Allahtól kap garanciát, annak nem kell félnie, mert azt mondta a Próféta (Allah dicsérte, és üdvözítette): [7]„Három embernek van joga Allahnál a segítésre. A szolga, aki kéri a gazdájától a szabadulást, a férfi, aki házasságot szeretne kötni félve a kísértéstől, és a Mudzsehid Allah útján"
A veszekedésből fakadó nézeteltéréseket Allah és a Prófétája elé kell vinni
A muszlimoknak fontos, hogy a közöttük történő nézeteltérések során a Korán és a Szunna szerint járjanak el: "Ó azok, akik hittek! Engedelmeskedjetek Allahnak és engedelmeskedjetek a Küldöttnek, és a közületek való képviselőiteknek! És ha valamiben összekülönböztök, akkor vigyétek azt Allah és a Küldött elé, ha hisztek Allahban és a Végső Napban. Ez jobb és illendőbb értelmezés." (Korán, An-Nisza, 4:59).
Ez a kegyes Ája több ügyre mutat:
A muszlimoknak kell, hogy a közöttük történő nézeteltéréseket Allah és a Prófétája elé vigyék úgy, hogy megnézzék a Koránban és a Próféta Szunnájában a megoldást a problémájukra.
A Koránban és a Szunnában, található a megoldás a hívőknek minden problémájukra. Hogy kérhetné a magasztos Allah, hogy vigyük a problémánkat Allah és a Prófétája elé, ha nem lenne megtalálható benne az összes megoldás a nézeteltérésekre és problémákra?
Allah és a Prófétája elé való vitel, a vele való megelégedés, aztán annak az akarata alá való alávetettség jelenti az Allahban és az utolsó napban való igaz hitet. Nem teljesül be a hit csak ezzel: „ha hisztek Allahban és a Végső Napban"
Erre a feltételre rámutatott sok Korán idézet. "De nem, az Uradra! Mindaddig nem lesznek hívők, ameddig nem tesznek téged döntőbírának abban, ami vita tárgyát alkotja közöttük, nem éreznek feszélyezettséget a lelkükben amiatt, hogy mit döntöttél, s teljes alázattal alá nem vetik magukat annak." (Korán, An-Nisza, 4:65). "Mondd: "Ha szeretitek Allahot, akkor kövessetek engem! Akkor Allah is szeretni fog benneteket és megbocsátja bűneiteket." Allah Megbocsátó és Könyörületes." (Korán, El-'Imran, 3:31).
Tehát amennyire követjük a Próféta Szunnáját, annyira teljesül be a szeretete. Mindegyik szükséges és nélkülözhetetlen és nagy jel a Próféta követéséhez és szeretetéhez egyaránt. Az egyik (a Próféta követése) érvényes a másik (a szeretete) érvényességével és érvénytelen a másik érvénytelenségével. Akik pedig ellenszegülnek vele, azokat fenyegeti a társítás és a hitetlenség a túlvilágon, nagy kínzás lesz az osztályrészük. "Ne tartsátok magatok között a küldött hívását ugyanolyannak, mint egymás hívását! Allah ismeri azokat, akik elosonnak, mások háta mögött keresve menedéket. Akik ellenkeznek az Ő parancsával, vigyázzanak, nehogy valami kísértés érje, vagy fájdalmas büntetés sújtsa őket." (Korán, An-Nur, 24:63)."Vajon a tudatlanság kora ítélkezését áhítozzák? Ki ítélkezne jobban Allahnál egy olyan nép fölött, amelynek bizonyossága van a hitében?" (Korán, Al-Ma-ida, 5:50).
A házasság előtt meg kell győződni arról, hogy az illető nem csak muszlim, hanem hívő-e vagy nem. Amennyiben nem hívő, akkor nem fogják a jövőben érdekelni Allah és a Prófétája parancsai és nem fogja kötelezni magát a Korán és a Szunna parancsaihoz. Ha az illetőről kiderül, hogy hívő ember, akkor minden további nélkül ajánlatos vele házasságot kötni. Ebben az esetben istenfélő emberről van szó, aki kötelezi magát Allah és a Prófétája parancsaihoz. Az ilyen emberrel nem lesz probléma.
Hogy nézel utána és miből következteted, hogy egy adott vélemény jó-e vagy sem
Sok olyan ügy van, ami a házassággal és a válással kapcsolatos. Ha utána nézünk, akkor sok megoldást találunk, amit a tudással rendelkező emberek mondtak meg. Ezek a mondások különböznek az erősségben és a gyengeségben, abban, hogy mennyire közelítenek a témához vagy messze térnek tőle. Ennek ellenére a hitelességből és az óvakodásból kiindulva, nem szabad ilyen hamisan és felületesen foglalkozni a bizonyítékkal! Aki utána néz, keresi azt a bizonyítékot, amellyel megvalósul a vágya, vagy amivel felmenti magát a problémája alól, figyelmen kívül hagyva azt, hogy ez a bizonyíték megfelel-e a valóságnak vagy nem, és megfelel-e a Korán és a Szunna előírásainak vagy ellentmond-e neki. A végén az érdeklődő azt mondja, hogy: „nekem felmentésem van az XY tudóstól" vagy:"az én bizonyítékom az XY tudósnak a véleménye.' Ez rossz viselkedés és emiatt az illető beleeshet az igazságtalanságba, és a bántalmazásba.
Az igaz és helyes viselkedés ebben az ügyben az, hogy akár mit mond a tudós, a véleménye feleljen meg a Koránban és a Szunnában foglaltak szerint és a legközelebb álljon hozzá. Annak ellenére is, hogy ebben ellentmondás van-e esetleg azok felé a tudósok felé, akiknek a véleménye különbözik a többi tudósétól, vagy akiknek a véleménye eltér a többi tudós véleményétől. Tehát, megoldás kövesse az írást, alávesse magát a Korán és a Szunna parancsa alá, és nem szabad, hogy ellentmondjon neki. Az előző témánk, amit fentebb már megemlítettünk, hogy Allah és Prófétája elé kell vinni az ügyünket, amiben összekülönböztünk, elég bizonyíték erre.
Tudniillik, a mostani tudósok közül vannak, akik rendelkeznek olyan képességekkel, hogy az olvasót meg tudják győzni, de nem rendelkeznek azzal a képességgel, hogy a Koránból és a Szunnából hozzanak bizonyítékot, amivel be tudnák bizonyítani a véleményük igazságát. A sok, a többoldalú és különböző piszkozatok sorolása és leírása után, több vélemény közötti összehasonlítás nélkül, az olvasó elé dobják mondandójukat, hogy:" itt van előtted több tudósnak a véleménye, kövesd azt a véleményt, amelyik közel van az igazsághoz!" Ilyenkor az olvasónak jobban összekeverednek az agyában a dolgok, mint mielőtt utána nézett. Ezek a tudósok nem igaziak és nem kutatók.
Jelenség, amely nem illik a hívőkhöz
Vannak olyan férjek, akik igazodnak Allah törvényéhez, amennyiben megtalálják benne azt, amivel megvalósíthatják a javaikkal, az anyagi és személyes ügyeikkel kapcsolatos dolgokat. Ha ezek a javak megszűnnek valami miatt esetleg, akkor elfordulnak Allah törvényétől, és a hagyományos törvényekhez kezdenek el igazodni. Úgy gondolják, hogy abban megtalálják azt, amit nem találtak meg Allah törvényében, vagy kimenetet kereshetnek abból, amit Allah törvénye szerint kötelességük lenne megadni a másik félnek. Ilyen erkölccsel a képmutató rendelkezik (menedéket kérek Allahnál ettől). Hisznek a Korán egy részében, ahol megtalálhatják és beteljesíthetik a vágyaikat és megtagadják a másik részét, ahol nem valósulhatnak meg benne a javaikkal és hamis vágyaikkal kapcsolatos elképzeléseik. "Az Írásnak egy részében hisztek, egy másik részét pedig tagadjátok?" (Korán, Al-Bakara, 2:85 ájából).A házasság előtt kell, hogy az illető jó párt válasszon magának
Lehet a házasság az első lépés vagy a boldog élethez, példás családhoz, civilizált és jó módú társadalomhoz, vagy boldogtalan élethez, elmaradt családhoz, - amelyen uralkodnak a problémák és a veszekedések -, bűnözéshez, és visszamaradott, gonoszság által uralkodott társadalomhoz. Tehát a család a társadalomnak egyik magja. A társadalom nem más, mint több családból álló emberek csoportja. Ha a család jó, akkor a társadalom is jó, ha pedig rossz, akkor a társadalom is rossz és tönkremenésre van ítélve.
Hatalmas emberi üzenetet közvetít a házasság, amellyel épül a föld, és fennállnak a civilizációk. Nem szabad korlátozni ezt, az élvezet határain belül, mert az élvezet egy kevés ideig tart, csak egy eszköz bizonyos célra, de a nagy felelősségek, amelyek a házasság miatt fennállnak, azok állandóak. A legfőbb cél az legyen, amivel a feleknek leginkább foglalkozniuk kell!
Emiatt az Iszlám megparancsolta a férfinak és a nőnek egyaránt, hogy jó párt válasszon magának. Mindkettő nézzen magának olyan társat, aki jó erkölccsel és erős vallással rendelkezik, aki óvatos Allah parancsaival szemben, aki ha kötelezi magát a házassághoz és együtt él a társával, jósággal és megértéssel viszonyul hozzá! Óvakodó Allah parancsaival szemben, jóságos a társához akkor is, ha esetleg válásra kerül a sor kettejük között.
Azt mondta a Próféta (Allah dicsérte, és üdvözítette): „Négy ok miatt veszik feleségül a nőt: „a pénzéért, a származásáért, a szépségéért, és a vallásáért. Tehát ragaszkodj a vallásoshoz, akkor sok jót látsz"" [8]Muttafak Alaih. Azt is mondta: „Az élet több örömből áll és a legjobb öröme az igaz nő" Közölte muszlim. Azt is mondta: [9]„Válasszátok az igaz nőt, aki (Al-Akfa-a) megállja a helyét a vallásában és az erkölcsében" [10]Kérdezte Omar: „Ó Próféta! Milyen legyen a pénz?" Azt felelte: „Legyen nektek hálálkodó szívetek, emlegetős nyelvetek, és hívő feleségetek,aki segít nektek a túlvilági ügyetekben!" Azt is mondta: [11]„Ha eljön hozzátok egy férfi lánykérés ügyben, akinek a vallásával és az erkölcsével meg vagytok elégedve, akkor adjátok hozzá a lányt feleségül. Ha pedig nem teszitek ezt, akkor kísértés és romlás lesz a földön" Erre azt mondták: „Akkor is, ha vannak rossz tulajdonságai, a férfiasságon, az erkölcsön, és a valláson kívül?" Azt felelte: „Ha eljön hozzátok egy férfi lánykérés ügyben, akinek a vallásával és az erkölcsével meg vagytok elégedve, akkor adjátok hozzá a lányt feleségül!" Ezt ismételte háromszor. Más verzió szerint: [12]„Ha eljegyezte a lányotokat egy olyan férfi, akinek a vallásával és az erkölcsével meg vagytok elégedve, akkor adjátok hozzá a lányt feleségül. Ha pedig nem teszitek ezt, akkor kísértés és romlás terjed a földön" Ez azt jelenti, hogy akkor sok család között terjedne a romlás, valamint a házasság nélküli kapcsolat a férfiak és a nők között. Napjainkban sajnos ezt több társadalomban is tapasztalhatjuk. Sok lett a romlott erkölcsű család, amelyek elrontják és tönkre teszik a társadalmunkat és eltelítik bűnözéssel, rontással és ferde hajlamúsággal. Ez a dolog már beteljesült és sok ilyen esettel találkoztunk már. Mindez azért van, mert hiányzik az erkölcs és a vallás, mint mércéje az elfogadásnak vagy a visszautasításnak. Mostanában megváltoztak a szabályok és már más mérce szerint mérnek. Napjainkban a mérce nem a vallás és az erkölcs, hanem a pénz. Ezzel elromlott az egész társadalom. Most már azt mondják: „Ha eljön hozzátok egy férfi lánykérés ügyben, akinek a gazdagságával, a pénzével, és az állásával meg vagytok elégedve, akkor adjátok hozzá a lányt feleségül, akkor is, ha nincs sem vallása sem erkölcse" Sokan vannak már, akik ezt a szabályt alapul veszik. Aztán, amikor megisszák ennek a levét és megtörténnek a házassági problémák, veszekedések, és az erőszakos viselkedések, akkor megbánják, amikor már nem használ a megbánás.
Azt mondta a Próféta (Allah dicsérte, és üdvözítette): [13]„Akik az evilági életre számítanak, azoknak a mérvadójuk a pénz. Akik pedig számítanak az evilági és a túlvilági életre, azoknak a mérvadójuk az egyenesség, az óvakodás, a javulás, és a magas erkölcs"
Azt mondta Aisha a hívők anyja (Allahnak kedvezett): „a házasság rabszolgatartás, tehát tudjátok meg kihez adjátok a szemetek fényét". Ez a beszéd nem a Prófétától ered, hanem Aishának (Allah legyen elégedett vele) a véleménye. Aisha sem a Prófétáról mesélte, ezért nem minősül Prófétai beszédnek.[14]
Néhány hajdan lévő jó muszlim mondása: „Aki feleségül adja a drágáját egy hitvány férfinak, ezzel megszakíttatja vele a rokoni és szülői kapcsolatot." Ez azt eredményezi, hogy a férfi a rossz erkölcse miatt el fogja tiltani a feleségét a szüleitől vagy a szüleit tőle.
A lánynak és a gyámjának utána kell járni, biztosnak kell abban lenni, hogy a férfinak a vallása és az erkölcse jó, amelyek közé három alapvető követelmény tartozik:
Legyen imádkozó férfi, aki soha nem hagyja el az imáját.
Ne legyen kém egy ellenségnek, vagy ne dolgozzon a hitetlenek javára, akik kémkednek a muszlimok ellen.
Ne káromolja Allahot és a vallást.
Aki ezzel a három tulajdonsággal nem rendelkezik, akkor annak a férfinak szigorúan tilos oda adni a lányt feleségül.
A férfinak is kell, hogy utánajárjon és biztos legyen abban, hogy a nő, akit feleségül szeretne venni, rendelkezik- e jó vallással és jó erkölccsel és megvan-e benn a három fent említett tulajdonság. A nők közül is vannak, akik nem imádkoznak, kémkednek, és káromkodnak. Erről (Insa-a-llah) később fogunk bővebben beszélni és bizonyítékokkal is alá támasztani. Néhány alapvető megoldást fogok majd felsorolni, amihez a muszlim házaspárnak fordulnia kell.
Írta: Nidal Mohamed Amin Abiad.
Lektorálta: Aisha Bint Kovács.
[1] Sahih Szunan Abi Dawud 1806
[2] Kiadta Al-Buhayki és mások is Szahih Al-Dzsami-ban 2941
[3] Kiadta Ibn Madzsa Szahih Al-Dzsamiban 6805
[4] Szahih Szunan An-Nisza-i 3012
[5] At-Tabattul az, amikor valaki az istenszolgálat miatt elkerüli a házasságot.
[6] Szahih Szunan An-Nisza-i 3015
[7] Szahih szunen An-Niszai: 3017
[8] Aösszes tudós egyet ért ezzel, és megegyezett benne
[9] Közölte Ibn Madzsa, Hakim, Buhaiki, Szahih Al-Dszami könvben: 2928
[10] Szahih szunan Ibn Madzsah 1505
[11] Szahih Szunan At-Tirmizi 866
[12] Szahih Szunan At-Tirmizi 865
[13] Szahih Szunan An-Nisza-i: 3024
[14] Al-Ghazali „Ihya-a Ulum Ad-Dín" írja a könyvében: „a házasság rabszolgatartás, tehát tudjátok meg kihez adjátok a szemetek fényét". Közölte Abu Omar At-Tukani „Muasarat Al-Ahlin" című könyvében, hogy Aishától és Aszma-a Abi bakr lányától ered. Nincs semmi bizonyíték arra, hogy a Próféta (Allah dicsérte, és üdvözítette) mondta volna ezt.