Nyolcadik rész
Amennyiben a törvényes házasságkötés megtörtént ennek feltételeivel, akkor a házasság utáni eljárások következnek, amelyek a Szunna szerint ajánlottak. Említek belőle néhányat.
Ünneplés és szórakozás
A házasság megkötése után a Szunna támogatásával örvendeznek és szórakoznak az emberek, mivel a két ember, a vőlegény és a menyasszony összekerült és Allah akaratával boldogan fognak élni. Az Iszlám támogatja a házasság hirdetését és nyilvánosságra hozatalát és ellenzi a titokban
tartását. Ezért hívta az embereket arra, hogy csináljanak nagy mulatságot és hívjanak meg embereket, akik ünnepelnek ennek az alkalmából. Azt mondta Aisha (Allah legyen elégedett vele):
[1]„feleségül ment egy nő az Anszar-hoz tartozó férfihoz, erre azt mondta Allah küldötte (Allah dicsérte, és üdvözítette): „Mutassátok, hogy tudtok mulatni! Hiszen az Al-Anszar népe szereti a szórakozást""
Ajánlatos a mulatás mellett oda vinni valakit, aki énekel a házasság alkalmából. Így még több emberhez eljut a házasság híre és mindenki tudni fogja, hogy ki-kihez ment feleségül. A jövőben nem lesznek félreértések és pletykák, mert mindenki tisztában lesz vele, hogy férj-feleségről van szó.
[2]Azt mondta Ibn Abbasz, hogy Aisha (Allah legyen elégedett vele) az Al-Anszarhoz tartozó rokonához, elküldte a szobalányát, miután férjhez adták hozzá. Eljött a Próféta (Allah dicsérte, és üdvözítette) és megkérdezte: „[3]elajándékoztátok már a lányt a férjének? Azt felelték: „Igen". Azt kérdezte: „küldtétek-e vele, aki énekelni fog?" -"nem" -Felelte Aisha. Erre azt mondta a Próféta (Allah dicsérte, és üdvözítette): „az Al-Anszar olyan nép, akik szeretnek mulatni és úgy gondoltam, hogy küldjétek vele, aki azt énekli: „Jöttünk hozzátok, jöttünk hozzátok. Béke ránk és béke rátok. Ha a barna búza nem lenne, akkor a szüzeiteket nem hizlalnátok". Ezt az éneket ajánlotta a Próféta (Allah dicsérte, és üdvözítette) szórakoztató lakodalmas ünneplésen.
Azt mondta Amer Bin Szaad:
[4]„beléptem Kurazate Bin Ka'bhoz és Abi Maszud Al-Anszarihoz, miközben egy lakodalomban voltak. Ott voltak nők, akik énekeltek. Megkérdeztem: „Mi történik nálatok, miközben a barátom a Próféta és ti is Badrból valóak vagytok?". Erre azt felelték: „ha szeretnél, ülj le és te is hallgasd velünk! Ha nem akkor menj el, mert a Próféta (Allah dicsérte és üdvözítette) házasság alkalmából megengedte nekünk ezt "
Ez nem azt jelenti, hogy a Próféta megengedett mindenféle zenét és most már minden szabad. Nem szabad a nőket a férfiakkal egy társaságba vinni és együtt énekelni és táncolni, mint ahogy napjainkban történik. Ott van a menyasszony teljes díszével, kisminkelve körül veszi valamilyen zenei együttes. A férfiak a nőkkel együtt és szorosan ünnepelnek. Ez mind visszautasítandó és tilalmas. Ez az engedély, amelyet a Próféta (Allah dicsérte és üdvözítette) adott a házasság alkalmából, nem magyarázza meg ezeket az erkölcstelen koedukációs viselkedéseket. Ami szabad az Iszlámban, a csörgődob és az ének úgy, hogy az idegen nők ne érintkezzenek az idegen férfiakkal és nem szabad túl lépni a határokat.
Lakodalom
A Szunna támogatja, hogy a házasság után a férfi pénztárcájához mérve tervezzenek lakodalmat. Azt mondta a Próféta (Allah dicsérte és üdvözítette) Abdurrahman Bin 'Auf-nak a házassága
alkalmából:
„Allah áldjon meg téged! Csinálj lakodalmat, még ha egy kecskével is kínálod az embereket". (Muttafak 'Alayh). Tehát, ez egy felszólítás a Prófétától, ami azt jelenti, hogy a lakodalom szükséges a házasság után. Azt mondta a Próféta (Allah dicsérte és üdvözítette):
[5]„az esküvőnek kell, hogy legyen lakodalma". Ez a Prófétai beszéd megerősíti a lakodalom fontosságát és szükségességét. Allah jobban tudja.
Azt mondta Anasz:
[6]„a Próféta (Allah dicsérte és üdvözítette) lakodalmat rendezett, amikor házat épített Zaynab Bint Dzsahs-nak. Ennek az alkalmából jól lakatta az embereket kenyérrel és hússal".
Azt mondta Szafiyya Bint Sayba:
[7]„a Próféta (Allah dicsérte és üdvözítette) árpát kínált néhány esküvőjének az alkalmából Madyanban".
Ha valakit hívnak a muszlimok közül egy lakodalomba, akkor el kell fogadnia a meghívást és oda kell, hogy menjen,
hacsak nincs jó és igaz oka rá, hogy ne menjen oda. Azt mondta a Próféta (Allah dicsérte és üdvözítette):
„ha valamelyikőtöket hívnak egy lakodalomba, akkor menjen oda!". (Muttafak Alayh). Itt a Próféta felszólító módban megparancsolta, ami azt jelenti, hogy ezt be kell teljesíteni. Azt is mondta:
[8]„ha valamelyikőtöket hívnak evésre, akkor fogadja el és menjen oda! Ott, ha akar, eszik, ha nem akar, nem eszik". Azt is mondta:
„aki figyelmen kívül hagyja a meghívást, az ellenszegül Allah és a Prófétája parancsának". (Muttafak Alayh).
Abban az esetben, ha ketten hívnak meg egyszerre egy lakomára, akkor menj ahhoz, akinek a bejárati ajtaja közelebb áll a tiédhez. Ha pedig az egyik megelőzte a másikat, akkor menj ahhoz, aki megelőzte! Azt mondta a Próféta (Allah dicsérte és üdvözítette):
[9]„ha ketten hívnak meg egyszerre egy lakomára, akkor menj ahhoz, akinek a bejárati ajtaja közelebb áll a tiédhez. Ha pedig az egyik megelőzte a másikat, akkor menj ahhoz, aki megelőzte".
Tehát, ha valakit hívnak a muszlimok közül egy lakodalomba, akkor el kell fogadnia a meghívást és oda kell, hogy menjen,
hacsak nincs jó és igaz oka rá, ahogy mondta a Próféta (Allah dicsérte és üdvözítette):
[10]„a lakomával versenyzők közül nem szabad elfogadnunk egyikőjük meghívását sem és nem szabad elfogyasztanunk az ételüket". Két félről van szó, akik dicsekednek, büszkélkednek, képmutatóskodnak és versenyeznek egymással. Ki készít jobb lakomát és ki tud jobban vendéget látni. A fent említett Prófétai beszéd szerint, hogyha ilyen dicsekvő és egymással versenyző emberek meghívnak egy lakomára, akkor nem szabad elfogadnunk és nem szabad megennünk az ételüket. Sajnálatos dolog, ami napjainkban elterjedt és azt látjuk, hogy az egyik család be akarja bizonyítani a másiknak, hogy az ő gyermekének a lakodalma a legjobb és sokkal többe került, mint bárki más lakodalma. Ezeknek az ételüket nem szabad elfogyasztani és a meghívásukat sem szabad elfogadni.
Ha a meghívott befejezte evését-ivását, akkor Szunna mondani a meghívónak és a családjának:
„Allahumma, bocsáss meg nekik, kegyeskedj rajtuk, áldd meg az ételüket! Az ételeteket egyék meg az üdvösök, titeket dicsérjenek az angyalok és nálatok szakítsák meg böjtjüket a böjtölők". Erre az erkölcsös viselkedésre sok ember ügyet sem vet. Tele eszi magát, aztán nem veszi a fáradságot és a tiszteletet, hogy ilyen fohásszal tisztelje meg azokat, akik vendégül látták őt. Így eltávozik anélkül, hogy egy szót is mondana.
Mit kell mondani az ifjú párnak
Abi Hurayrától származó Prófétai beszéd,
[11]hogy amikor a Próféta (Allah dicsérte és üdvözítette) gratulált egy férfinak a házassága alkalmából, akkor azt mondta neki: „Allah áldja meg neked, áldást Tegyen rád és jóban Hozzon össze benneteket". Más verzió szerint:
„jóra Hozzon össze benneteket". Azt is mondta:
[12]„ha valamelyikőtök összeházasodik, akkor mondassék neki: „Allah áldja meg neked és áldást tegyen rád".
Napjainkban elterjedt az ilyen gratuláció a házasság alkalmából: (بالرفاء والبنين) „megbékélést és sok fiúgyermeket kívánunk!". Ezt a fajta gratulációt a Próféta (Allah dicsérte, és üdvözítette) megtiltotta. 'Ukayl Bin Abi Talibtól származó Prófétai beszéd, hogy amikor összeházasodott egy Bani Dzsusból származó nővel, akkor úgy gratuláltak neki: „megbékélést és sok fiúgyermeket kívánunk!". Erre azt mondta: „ne így gratuláljatok, hanem úgy, ahogy a Próféta (Allah dicsérte és üdvözítette):
[13]„Allah áldd meg nekik és áldást tégy rájuk", mert a Próféta megtiltotta ezt". Az Iszlámban a leánygyermek születése ugyanolyan áldásos, mint a fiúgyermeké. Az Al-Dzsahilijjában, ha leánygyermekük született, akkor nagy szégyen volt a családjára. Emiatt élve eltemették. Jött az Iszlám és véget vetetett ennek a szégyenletes cselekedetnek. A Próféta (Allah dicsérte, és üdvözítette) megtiltotta és hatalmas bűnnek tartotta a leánygyermek megölését.
"és amikor az élve eltemetett kislányt megkérdezik: miféle bűnért öletett meg?" (Korán, At-Takwir, 81:8-9). "A világmindenség iránti irgalomból küldtünk el téged (ó Mohamed)." (Korán, Al-Anbiyaa, 21:107).
Istenszolgálatok, amelyekkel kezdjük a házaséletet
A vőlegénynek a menyasszonnyal két Rak'ás együttes imával ajánlatos kezdenie a házaséletét. Az ima befejezése után a férj forduljon a felesége felé és tegye a homlokára jobb kezét. Említse rá Allah nevét következőképpen:
„Biszmi-lleh" és kérjen áldást Allahtól így:
[14]„Allahumma, kérem tőled a javából, annak a javát, amit rajta keresztül Hoztál és oltalmat kérek Tőled a rosszától, annak a rosszától, amit rajta keresztül hoztál". Azt mondta Abi Aszíd, aki Abi Sza'id-nak az apja: „rabszolga koromban összeházasodtam és meghívtam személyeket a Próféta (Allah dicsérte és üdvözítette) barátai közül. Közöttük volt Ibn Mas'ud, Abu Zarr és Huzayfa. Eljött az imának az ideje és mondták az Ikamatu-Sszalatot. Abu Zarr oda állt imámként imádkozni, erre azt mondták nekem, hogy nekem kell Imámként imádkoznom és Abu Zarr álljon a hátam mögött. Azt kérdeztem: „tényleg, ez így van?". Azt felelték: „az ember a saját otthonában csak ő maga imádkozhat imámként". Így rabszolga létemre én voltam az Imám.
[15]Azt tanították nekem, hogyha jön hozzám a menyasszonyom, akkor imádkozzak két Rak'át, aztán kérjem Allahot a javából és oltalmat a rosszától!
Azt mondta a Próféta (Allah dicsérte, és üdvözítette):
[16] „ha valamelyikőtök közösülni akar a feleségével, akkor mondja azt: „Biszmilleh, Allahumma, távolítsd el tőlünk a sátánt és távolítsd a sátánt attól, akit adsz nekünk. Így, ha Allah ad nekik gyermeket, akkor a sátán az életében nem árthat neki"".
Írta: Nidal Mohamed Amin Abiad.
Lektorálta: Aisha Bint Kovács.
[1] Gyűjtötte Al-Bukhari.
[2] Közölte Ibn Madzsa: [2074] oldalon
[3] A muszlim vőlegény úgy gondolja, hogy a menyasszonya, Allahtól való szép ajándék. Ezért kérdezte a Próféta (Allah dicsérte, és üdvözítette) Aishától: „elajándékoztátok már a lányt a férjéhez?"
[4] Közölte An-Nisza-I a "Miskat Al-Maszabíh" című könyvében: [3159]. Azt mondta Naszir Sejk, hogy jó a referenciája.
[5] Közölte Ahmed és An-Nisza-I "Szahíh Al-Dzsmi" című könyvében: [2419]
[6] Gyűjtötte Al-Bukhari.
[7] Gyűjtötte Al-Bukhari.
[8] Gyűjtötte Muszlim.
[9] Közölte Ahmed és Abu Daud a "Maskatu-l-Maszabíh" című könyvében: [3223]
[10] Közölta Al-Buhayki „Szahíh Al-Dzsmi" könyvében [6671]
[11] Szahíh Szunan Abi Daud: [1866]
[12] Közölte At-Tabarani és mások "Szahíh Al-Dzsami" című könyvében: [428]
[13] Szahíh Szunan Ibn Madzs: [1547]
[14] Kiadta Al-Bukhari az "Af'ali-l-Ibad" című könyvében, Ibn Madzs, Al-Hakim és mások. Jóvá írta Naszir Sejk „Adabi-Z-Zifaf" című könyvében [21. oldal]
[15] Kiadta Ibn Shiba az "Al-Muntaszif" című könyvében és mások. Jóváírta Naszir Sejk az „Adabu-Z-Zifaf" című könyvében: [22. oldaalon]
[16] Szahíh Szunan Abi Daud: [1893]
https://eihit.com