Testvéreim, ma szeretnék beszélni az ima kegyéről és fontosságáról, mert nagyon fontosnak tartom ez imádság betartását, és azért, hogy azok a muszlimok, akik nem imádkoznak, azonnal kezdjenek imádkozni, hiszen az a muszlim, aki nem imádkozik az nem lép be a mennyországba, és tagadóként hal meg. Ennyire fontos, emiatt különítek róla egy teljes előadást. Kérem Allahot, hogy hasznossá tegye nekem, és a muszlim testvéreimnek! Ámen! Hála Allahnak, aki megszabta a kötelező dolgokat a szolgáinak, anélkül, hogy Neki szüksége lenne rájuk. És a legjobb fizetséggel megjutalmazza azokat, akik őszintén betartják a parancsait. És megbünteti az ellenszegülőket azzal, amit megérdemelnek. Tanúsítom, hogy nincs más isten, csak Allah. Ő az Egyedüli, akinek kétség nélkül nincs társa, és tanúsítom, hogy Mohamed –Allah dicsérte és üdvözölte- az Ő szolgája és Küldötte, akit a magasztos Allah kegyelemként küldött a szolgákhoz, azért hogy ő általa teljessé tegye a kegyet a hívőkre, jobbá tegye az élet körülményeit, és teljessé tegye a vallást. Allah dicséretei és üdvözlései legyenek rá, a háza népére, a kortársaira, és azokra, akik a legjobban követik őt a feltámadás napjáig.
Ó testvéreim, legyetek elővigyázatosak Allah parancsaival, és tudjátok, hogy a magasztos Allah elfogadott nektek olyan vallást, amelyen kívül nem fogad el semmilyen más vallást. Elfogadta nektek az Iszlámot vallásnak, és aki az Iszlámon kívül más valláshoz folyamodik, nem fogadtatik el tőle, és a túlvilágon a vesztesek közé fog tartozni. Az Iszlám, az Allahnak való megadást jelenti, és nyilvánvalóan, titokban, a mondásban, és a tettben az Ő akaratának való alávetettséget jelenti. Az akida nagyon fontos az Iszlámban, hiszen, akinek nincs jó akidája, az nem tud egyenes úton járni. Tehát az Iszlám akida, és tett, hiszen, ha valaki tudja az akidát, de nem gyakorolja a mindennapi életében, ennek az akidája hiányos, hiszen az akidához tartozik az is, hogy gyakorolni kell azt a mindennapi életben. Ha pedig ennek ellenére nem gyakorolja, akkor a tudása hiábavalóvá válik. És ahogy az Iszlám nem teljesül munkálkodás nélkül, ugyanúgy nem teljesül akida nélkül. Azt mondta Allah Küldötte –Allah dicsérte és üdvözölte-: "Ötön épül az Iszlám: nincs más isten, csak Allah, és Mohamed az ő szolgája és Küldötte, az Imádság betartása, a Zakát megadása, Ramadán böjtölése, és a Zarándoklat megtevése, persze, ha van rá lehetőség". Ezek az oszlopok, amelyekre épülhet az Iszlám, és nélkülük nem áll fenn a vallás. Erről már volt szó, de azért ismétlem, mert fontos.
Testvéreim! Ebből a prófétai beszédből kiderült, hogy az imádság az Iszlámnak egyik pillére, sőt közvetlenül a két tanúságtétel kijelentése után következik. Tehát az Imádság a vallásnak egyik nagy pillére, hiszen azt mondta Allah Küldötte –Allah dicsérte és üdvözölte-: "az ügynek a teteje, az Iszlám, és az oszlopa az ima." Gyűjtötte (الترمذي) Al-Tirmizi (2616), (ابن ماجه) Ibn Maja (3973), és jóváírta Al-Albani a (صحيح الترغيب) sahih al-targhib című könyvében (2866). Ezt az imát a magasztos Allah kötelezővé tette a Küldöttének –Allah dicsérte és üdvözölte- és az ő népének, és megírta, hogy időszakonként kell letenni, hiszen azt mondja a magasztos Allah a Koránban: "az ima mindig is időközönként előíratott volt a hívők számára." (Korán, An-Nisza, 4:103 ájából). Tehát az ima egy meghatározott időben kötelező letenni, és csak, akkor érvényes, ha időben tesszük le. Nincsen olyan ok, amiért el lehet hagyni az imát, amelyet a magasztos Allah közvetlenül, és közvetítő nélkül szabott Allah Küldöttének –Allah dicsérte és üdvözölte- és az ő követőinek, miután felhágott a hetedik ég tetejére, a legmagasabb helyre, és a legjobb időben. Az, hogy a magasztos Allah kötelezővé tette az imádságot, nagy jel arra, hogy Allah szereti az imát, és hogy érdemes az embernek sok időt szánni az imára, hiszen az ima egy kapcsolat a szolga és a Teremtője között. Emiatt az ember megtalálja benne a lelkének a pihenését, és a szívének a nyugodtságát, és emiatt az ima volt a prófétának a szeme fénye. Naponta ötször imádkozik az ember, de a magasztos Allahnak a kegyéből ötven imának számolja.
Az ima közvetlen kapcsolat az ember és az Ura között, hiszen közölte Abu Hurayram hogy hallotta Allah Küldöttét mondani: "ha valaki feláll imádkozni, akkor a magasztos Allah fogadja őt az arcával. Amikor az imádkozó azt mondja: "(الْحَمْدُ للّهِ رَبِّ الْعَالَمِينَ), vagyis hála Allahnak, a teremtmények Urának", akkor a magasztos Allah azt mondja: "a szolgám hálálkodik nekem". És amikor azt mondja: "(الرَّحْمـنِ الرَّحِيمِ), vagyis a könyörületesnek és az irgalmasnak", akkor a magasztos Allah azt mondja: a szolgám magasztal engem". És amikor az imádkozó azt mondja: " (مَالِكِ يَوْمِ الدِّينِ), vagyis az Ítélet Napja urának!", akkor a magasztos Allah azt mondja: "a szolgám dicsér engem". És amikor azt mondja: "(إِيَّاكَ نَعْبُدُ وإِيَّاكَ نَسْتَعِينُ), vagyis téged szolgálunk, és hozzád fordulunk segítségért", akkor a magasztos Allah azt mondja: "ezt, Én és a szolgám közé ketté osztom, és a szolgámé legyen az, amit csak kér!". És amikor azt mondja: "( اهدِنَــــا الصِّرَاطَ المُستَقِيمَ صِرَاطَ الَّذِينَ أَنعَمتَ عَلَيهِمْ غَيرِ المَغضُوبِ عَلَيهِمْ وَلاَ الضَّالِّينَ), vagyis vezérelj minket az egyenes úton, azoknak az útján, akik iránt kegyesnek mutatkoztál, s ne azokén, akiket haragvásod sújt, sem a tévelygőkén!", akkor a magasztos Allah azt mondja: "ez a szolgámé, és a szolgámé legyen az, amit csak kér!". Közölte Muszlim a szahih muszlim című könyvében (395). Muszlim testvéreim, van-e ennél erősebb kapcsolat, mint az a kapcsolat, amikor a magasztos Allah a trónjáról válaszol annak, aki a földön van minden koránidézet elmondása után, azért, hogy vigyázzon a te imádra. Testvéreim, emiatt az ima akadályozza mindazt, ami gyalázatos, és elvetendő, de csak akkor, ha úgy tartják, ahogy a magasztos Allah parancsolta, hiszen ezzel megillatosítja magát a közte és Allah közti kapcsolattal, amely miatt az Urától átvette a hitének az erősségét, a szívének a fényét, és az erkölcsének a jóságát.
Muszlim testvéreim, aki ápolja az imáját, úgy ahogy Allah megírta, akkor az Ítélet Napján fénnyé, bizonyítékká, és megmentéssé válik az ő számára. Közölte Abu Hurayra, hogy hallotta Allah Küldöttét mondani: "Ha valamelyikőtöknek a háza mellett van egy folyó, és naponta ötször mosakszik benne, akkor szerintetek, marad-e rajta kosz? Erre azt felelték, hogy nem marad rajta semmilyen kosz. Erre azt mondta: Ugyanez van az öt imával, a magasztos Allah letörli általa a vétkeket." Közölte Al-Bukhari a sahih Al-Bukhari című könyvében 528. Tehát Allah Küldötte –Allah dicsérte és üdvözölte- hasonlította az öt imát egy olyan folyóhoz, amely a házad mellett van, és naponta ötször mosakszol benne. Allah Küldötte –Allah dicsérte és üdvözölte- azt kérdezi: "Ezek után marad-e rajtad valami kosz?". Mindenki azt felelte, hogy nem marad. Tehát ez az öt ima megmossa, és letörli a bűnöket az imádkozóról, és ezzel bűn nélkül marad. Van-e ennél jobb kegy? Az ima letörli a két ima között elkövetett kis bűnöket.
Ez az öt imának a sok kegye, amit említettem, csak egy kis része a teljes kegynek, ahhoz képest, hogy a fizetsége milyen hatalmas. És csoda, hogy az Iszlám népe közül vannak olyanok, akik nem tudják, vagy nem akarják tudni ezt. Ezek az emberek mindaddig elhanyagolták az imádságot, amíg nem lett jelentéktelen az ő szemükben, emiatt nem fontos nekik, és nem szánnak rá rövid időt sem, sőt néhányan már gúnyolódnak is azzal, aki imádkozik. Tehát hol van már a vallás egy olyan muszlimban, aki már nem imádkozik. Az ima könnyű, és nem igényel sok időt, és ráadásul sok fizetség jár érte Allahtól. Azt mondta a magasztos Allah: "Forduljatok a türelemhez és az imádsághoz segítségért! Nehéz dolog ez, kivéve a meghittséget érzők számára," (Korán, Al-Bakara, 2:45). Allah Küldötte –Allah dicsérte és üdvözölte- olyan volt, hogy ha fontos ügyre szánta magát, előtte felállt imádkozni. Tehát hol van a vallás egy olyan emberben, aki elhanyagolja az imát, amelyről eljött az ítélet Allahnak a Könyvében és a Küldöttének a Szunnájában. Hallgassátok, hogy mit mond a magasztos Allah azokról, akik abba hagyták az imádkozást, és már nem imádkoznak, idézem a Koránból: "És olyan ivadék követte őket, amely elhanyagolta az imádkozást és a szenvedélyeit követte. Ők a tévelygés állapotát fogják megtapasztalni, kivéve, akik megbánással fordulnak Urukhoz, hisznek, és jótetteket cselekszenek, azok majd a Paradicsomba lépnek be és megméretésük során nem szenvednek el semmiféle jogtalanságot. Éden kertjeibe lépnek be, amelyeket az Irgalmas megígért a szolgáinak, anélkül, hogy megmutatta volna nekik (Bil-Ghaib). Amit Ő megígér, az beteljesedik." (Korán, Mariyam, 19:59-61). Ebben a koránidézetben azt mondja a magasztos Allah, hogy miután elküldte a prófétákat, akik igaz útra irányították az embereket, és emiatt jó nemzet következett, akik imádkoznak, és jótetteket cselekszenek, idő elmúltával olyan ivadék követte őket, akik elhanyagolták az imát és leértékelték, és már nem imádkoztak, és a saját szenvedélyeit követték. Tehát követték a kedvüket, és a sátán nyomdokait, aki eltávolította őket az ima végzésétől, és nehezítette nekik az életüket, mivel eltávolította őket a magasztos Allah útjától. Tehát követték a kedvüket, a kényüket, követték a különböző élvezeteket, a zenehallgatással telítették az idejüket, és így tovább. Emiatt a magasztos Allah azt ígérte nekik –a koránidézet szerint-, hogy az ilyen emberek a tévelygés állapotát fogják tapasztalni, hiszen azt látjuk, hogy akik nem imádkoznak, azok nem boldogok, mindig idegesek, nyugtalanok, nem érzik magukat jól, semmi nem megy nekik, és boldogtalanok, pontosan, ahogy a magasztos Allah magyarázta a koránidézetben. Viszont a magasztos Allah mindig tárva nyitja a kegyelmének a kapuit, hiszen azt mondja, hogy létezik egy kiút ebből a helyzetből, mert folytatja a koránidézetet mondván, kivéve, akik mindezek után, megbánással fordulnak Allahhoz, megbánják azt, amit követtek, és ismét hisznek. Ez nagy bizonyíték arra, hogy, akik nem imádkoznak, azok nem hisznek, és ők nem hívők. Tehát kivéve, akik megbánják, és ismét kezdenek hinni, és kezdenek jó dolgokat cselekedni, kicserélik a hitetlenséget hittel, a gonoszságot irgalommal, a hűtlenséget őszinteséggel, a haragot és a veszekedést békével, a szomorúságot boldogsággal, gyűlöletet szeretettel, az összevisszaságot egyenes viselkedéssel, a hitetlenséget imával, és mindaddig cselekednek így, amíg nem nyugodnak bele Allah békéjében, és a szeretetében, akkor az előbb említett koránidézet szerint a magasztos Allah bevezeti őket a Paradicsomba, és nem szenvednek el semmilyen igazságtalanságot. Tehát ebből az a koránidézetből világosan arra lehet következtetni, hogy aki nem imádkozik, az nem hívő. Máshol a Koránban a magasztos Allah azt mondja: "Jaj az imádkozóknak, akik elhanyagolják az imájukat," (Korán, Al-Ma'un, 107:4-5). Allah Küldötte –Allah dicsérte és üdvözölte- közölte velünk, hogy aki elhanyagolja az imádságot, annak nincsen sem fénye sem bizonyítéka sem megmentése az ítélet napján, és Fáraóval, Hámánnal, Karonnal, Ubajj Bin Khalaffal, és a hitetlenség nagy főnökeivel fog gyülekezni. Közölte (عبد الله بن عمرو) Abdullah Bin Amru. Tehát hol van a vallás egy olyan emberben, aki mindennek ellenére elhanyagolja az imát, és talán tanúsítja azt, hogy nincs más isten, csak Allah, és Mohamed az Ő Küldötte, de ilyenkor azt mondjuk, hogy ez a tanúságtétel nem elég neki Allahnál, amíg teljesen nem adja meg magát Allahnak, és amíg nem veti alá magát az Ő törvénye alá, mert a hit az, ami már beépült a szívben, és ezt igazolják a tettek. A képmutatók is szokták kiejteni a tanúságtételt de, ahogy mondja a magasztos Allah a Koránban: "Csak keveset említik Allahot" (Korán, An-Nisza, 4:142 ájából). A képmutatók azt szokták mondani Allah Küldöttének –Allah dicsérte és üdvözölte-, amikor jöttek hozzá: "Amikor a képmutatók hozzád jönnek, azt mondják: "Tanúsítjuk, hogy Allah küldötte vagy. Allah tudja, hogy te valóban az Ő küldötte vagy." Allah azonban tanúsítja, hogy a képmutatók igenis hazudnak." (Korán, Al-Munafiqun, 63:1). A képmutatók is szoktak imádkozni, hiszen azt mondja Allah a Koránban: "Ha felállnak az imára, akkor ímmel-ámmal állnak hozzá" (Korán, An-Nisza, 4:142 ájából). Ezek után is azt hiszed, hogy a képmutatók muszlimok? És hogy meg vannak mentve a tűztől? Akkor hallgasd, hogy mit mond a magasztos Allah a képmutatókról, idézem: "Allah összegyűjti a képmutatókat és a tagadókat mind egy szálig a Gyehenna tüzébe." (Korán, An-Nisza, 4:140 ájából) Azt is mondja Allah: "A képmutatók a pokoltűz legmélyebb bugyrában lesznek és nem fogsz találni nekik segítőt," (Korán, An-Nisza, 4:145).
Muszlim testvéreim, sokan közületek tudjak Allahnak, és a Küldöttének –Allah dicsérte és üdvözölte- a parancsait, mint az ima betartása, a Zakát megadása, Ramadán böjtölése, a Zarándoklat megtevése, a szülőkkel való jó bánásmód, a rokonsági kapcsolat ápolása, a szomszédokkal való jóllét, az emberekkel való jó viselkedés, a helyénvaló dolgok elrendelése, az elvetendő dolgok visszautasítása, és így tovább. És sokan tudják Allah törvényét is, mint az adásvétel törvénye, bérlet, házasság, elválás, és így tovább. Viszont ügyet sem vetnek a megoldásokra, és az irányításokra, amelyeket a magasztos Allah közölt velünk a hatalmas Koránban, és a hiteles Szunnában, és követik azt, amit a kedvük diktál.
Azt mondja a magasztos Allah a Koránban: "Ez lesz a büntetésük azért, mert szembeszegültek Allahhal és az Ő küldöttével. Bárki szembeszegül Allahhal és az Ő küldöttével, az elnyeri büntetését. Allah büntetése rettenetes." (Korán, Al-Anfal, 8:13). Így jár, aki Allah törvénye helyett követi a saját kedvét és az igazság helyett a kényelmesebb utat választja. Nem tudjak, hogy az a sok kényelem, jóllét, és gazdagság, amit Allahtól kapnak, csupán fokozatos kihívás, ahogy mondja Allah Küldötte –Allah dicsérte és üdvözölte-: "Allah ad nekik mindent, amit csak kívánnak fokozatos kihívásként azért, hogy amikor eljön a halál, elviszi őket, és onnan már soha nem engedi el őket", aztán recitálta a Koránból: "Ilyen a te Urad büntetése, amikor megbünteti a városokat, ha kegyetlenek. És az Ő büntetése fájdalmas és gyötrelmes." (Korán, Hud, 11:102).
Emiatt testvéreim, ha haljátok az igazságot, akkor vessétek alá magatokat annak, hiszen azt mondja a magasztos Allah: "Azt mondta: "Induljatok lefelé innen a földre mindannyian! Egymás ellenségei lesztek! És ha majd útmutatás jő el tőlem hozzátok, aki követi az útmutatásomat, az nem tévelyeg és nem lesz szerencsétlen." (Korán, Ta-ha, 20:123), mert azok, akik nem követik az igazságot, és elfordulnak, azokról a magasztos Allah azt mondja: "Aki azonban elfordul az intésemtől, annak az élete zaklatott lesz, és a Feltámadás Napján vakon fogjuk őt feltámasztani." Azt fogja mondani: "Uram! Miért támasztottál föl engem vakon, holott látó voltam?" Erre Allah azt feleli: "Aki azonban elfordul az intésemtől, annak a megélhetése szűkös lesz, és a Feltámadás Napján vakon fogjuk őt feltámasztani." Azt fogja mondani: "Uram! Miért támasztottál föl engem vakon, holott látó voltam?" Allah azt mondja: "Eljöttek hozzád a mi jeleink s te elfelejtetted azokat. És ugyanígy ma el vagy felejtve."" (Korán, Ta-ha, 20:124-126).
Tehát testvéreim, legyetek elővigyázatosak Allah parancsaival kapcsolatban, kövessétek a parancsait, akkor is, ha nem egyeznek meg a kedvetekkel. És kerüljétek el azokat a dolgokat, amelyeket megtiltott, akkor is, ha megegyeznek a kedvetekkel. Ne akarjátok azt, hogy az igazság kövesse a kedveteket, hanem a kedvetek kövesse az igazságot. Ezt a dolgot Allah Küldötte –Allah dicsérte és üdvözölte- magyarázta, hiszen azt mondta: "Mindaddig nem hisz valamelyikőtök, amíg nem lesz hobbija az, amit hoztam" Közölte (عبدالله بن عمرو بن العاص) Abdullah Bin ’Amru Bnil ’Asz. Azt mondta a magasztos Allah a Koránban: "Ha az Igazság az ő kényüket követné, akkor romlásnak indulnának az egek és a föld, s minden lakójuk. De nem! Az ő intésüket hoztuk el hozzájuk. Ám ők elfordulnak az intéstől." (Korán, Al-Muminun, 23:71). Tehát, ha az igazság követné az ő kényüket, akkor romlásnak indulna a világ, és minden. Emiatt testvéreim nem szabad követni a kedvünket, hanem az igazságot kell követni. Ha minden ember követné a saját véleményét, akkor összevisszaság keletkezne a társadalomban. De, aki követi Allah Küldöttének –Allah dicsérte és üdvözölte az irányításait, az nem téved el, hiszen azt mondja a magasztos Allah a Koránban: "Ó azok, akik hittek! Engedelmeskedjetek Allahnak és engedelmeskedjetek a Küldöttnek, és a közületek való képviselőiteknek! És ha valamiben összekülönböztök, akkor vigyétek azt Allah és a Küldött elé, ha hisztek Allahban és a Végső Napban. Ez jobb és illendőbb értelmezés." (Korán, An-Nisza, 4:59).
https://eihit.com |