Üdvözlünk Kedves látogató! Szeretnénk, ha részt vennél a fórumban, és leírnád a saját hozzászólásodat a témák alatt vagy máshol. Ehhez csak annyit kell tenned, hogy bejelentkezel. Ha pedig nincs fiókod, akkor regisztrálj!
Allah szeretete

Allah szolgái! Óvakodjatok Allahtól, és szeretve, tisztelve, az Ő fizetségére számítva, és a büntetésétől félve engedelmeskedjetek Neki, mert Ő az isten, akit istenesítenek a szívek, és, akit szeretve, tisztelve, és magasztalva szolgálnak. Ha a szívek, azon épültek, hogy szeressék, azt, aki jótékonykodott velük, akkor tudd meg, hogy minden létező jóság, és kegy forrása, a magasztos Allah. Korán: (16/53) „a kegy, amiben vagytok, Allahtól való”. Tehát a szolgának kell, hogy a csupa szeretetért szeresse Allahot, és, hogy egyedül Őt szolgálja, akinek nincs társa. A szolga, Ura iránti szeretetének több jele van, ami bebizonyítja ezt a szeretetet. Korán: (3/31) „mondd! Ha szeretitek Allahot, kövessetek engem, akkor Allah viszont szeret titeket, és megbocsátja a bűneiteket”. Tehát a szolga, Ura iránti szeretetének jele, hogy követi a Prófétát, megteszi, amit megparancsolt, és eltávolodik attól, amit megtiltott Korán: „mondd! Ha szeretitek Allahot, kövessetek engem”, de aki azt koholja, hogy szereti Allahot, de közben ellenkezik a Prófétájával, az hazudik! Néhány hajdan lévők mondása: „egy nép koholta Allah szeretetét, akkor Allah leküldte a szeretet Ájáját: „mondd! Ha szeretitek Allahot, kövessetek engem, akkor Allah viszont szeret titeket, és megbocsátja a bűneiteket””. Allah szeretetének gyümölcse, és haszna az, hogy ha valaki szereti Allahot, akkor Allah viszonzásul szereti, és megbocsátja a bűneit. Korán: (5/54) „ti hívők! Aki közületek, eltántorodik a vallásától, akkor Allah egy olyan népet fog hozni, akiket szeret, és akik szeretik, azok alázatosak a hívőkkel, és büszkék a hitetlenekkel, erőfejtést végeznek Allah útján, és egy gáncsoskodó gáncsoskodásától sem félnek”. Ez az Ája arra mutat, hogy a szolgának Allah iránti szeretetének négy jele van:

1-     A hívőkkel való alázatosság, azt jelenti, hogy a hívő kegyes a többi hívővel, megkönyörül rajtuk, és jótékonykodik velük.

2-    Büszke a hitetlenekkel szemben.

3-    Erőfejtést végezzen Allah útján, a lelkével, a vagyonával, a nyelvével, és a szívével.

4-    Allahért egy gáncsoskodó gáncsoskodásától se féljen, ne hassanak rá az emberek kritizálásai a sok erőfejtésért, amit a hitterjesztésért, a jóravaló megparancsolásáért, és az elvetendő megtiltásáért tesz. Tehát ne hátráltassa meg az emberek kritizálása attól, hogy folytassa Allah szolgálatát!

A szolgának a magasztos Allah iránti igazmondó szeretete, hogy elsőbbséget ad annak, amit Allah szeret annál, amit ő maga szeret, és amire a kénye-kedve vagy a természete, vagy a vagyona, vagy a rokonsága, vagy a hazája hívja. Korán: (9/24) „Mondd: „Ha apáitok és gyermekeitek és testvéreitek és feleségeitek és nemzetségetek és javaitok, melyekre szert tettetek, és a kalmárkodás, amelynek félitek a pangását, és hajlékaitok, amelyekben gyönyörűségeteket lelitek, kedvesebbek nektek Allahnál és az Ő küldötténél és az Ő útján való hadakozásnál, akkor várakozzatok, amíg Allah el nem jön a parancsával!" Allah nem vezeti az igaz útra a gonosz népet”. Tehát Allah figyelmezteti, azokat, akik elsőbbséget adnak annak a nyolc dolognak: „az apjuk, a fivérük, a testvérük, a feleségük, a nemzetségük, a javaik, kereskedelmük, és a lakóhelyük”, annál, hogy tegyék azt, amit a magasztos Allah szeretne, és elégedett lenne vele, ha megtennék, mint az erőfejtést, a vándorlást, és a hitterjesztést. Azt mondta Ibn Kethír, hogy ez az Ája „várakozzatok, amíg Allah el nem jön a parancsával!" azt jelenti, hogy várjátok meg Allah büntetését. Ezért a hajdan lévők, a vándorlók, az Anszar, és akik jósággal követték őket, azt szeretik, amit a magasztos Allah szeret. Azok saját magukat kínálták, és a vagyonukat az Allah útján való erőfeszítésért annak ellenére, hogy ez halállal és csőddel jár.  A vándorlók otthagyták a hajlékaikat, a vagyonukat, a gyermekeiket, és a hazájukat és elutaztak a vándorlási helyre. Ezzel Allah kegyét, és kedvét akarták, hogy győzelmet biztosítsanak Allahnak, és a Prófétájának. Ezekről Allah így szólt: (59/8) „ezek az igazmondók”. Tehát Allah szolgái! Hasonlítsátok össze a mi helyzetünket a hajdan igazmondók helyzetével. Sokan közülünk napjainkban elsőbbséget adnak saját maguk kényének az Allahhal való engedelmességgel szemben. Ha hívják őket, hogy jöjjenek imádkozni a mecsetbe, akkor inkább a maguk kedvét követik. Inkább otthon vannak, kényelmesen alszanak, szórakoznak, játszanak, és nem hallgatnak arra, aki hívta őket. És inkább nem ment imádkozni, hanem a sátán hívására hallgatott. Ha hívják az imára, miközben a boltjában kereskedik, vagy a munkahelyén dolgozik, inkább elsőbbséget ad az evilági dolgoknak a túlvilágnál, így ottmaradt a boltjában, vagy a munkahelyén, és az evilági dolgokat választotta, és nem ment imádkozni, és ellenkezett Ura parancsával. Korán: (62/9) „ti hívők! Ha elhangzik a hívás az imára a Pénteki napon, igyekezzetek Allah említéséért, és hagyjátok abba az adásvételt”. Korán: (24/36-37) „olyan házakban, ahol Allah megengedte, hogy felemelkedjen, és az Ő neve megemlíttessék benne, ahol magasztalhassák Őt reggelente és estelente”. Az a kereskedő, aki elveszi a pénzt tiltott módszerekkel, kamattal, becsapással, hazugsággal, az elsőbbséget adott a pénz szeretetének Allah szereteténél! A kapzsi, aki nem fizeti ki a Zakátot a pénzére, és nem fizet semmit Allah útján, az elsőbbséget adott a pénz szeretetének Allah szereteténél és elfelejtette Allah mondását: (3/180) „Akik szűkmarkúak azzal a keggyel, amiben Allah részesítette őket, azok ne véljék, hogy az jobb nekik! Nem, az rosszabb nekik! A Feltámadás Napján a kapzsiságuk körülveszi őket, amivel ők szűkmarkúan bántak! Allahé az egek és a föld öröksége. Allahnak tudomása van arról, amit cselekszetek”. És amikor valaki szól a családfőnek, hogy kötelezze a gyermekeit, hogy imádkozzanak, és hogy hozza el őket a mecsetbe, és mentse meg őket a pokol tüzétől. Korán: (66/6) „ti hívők óvjátok magatokat, és a házatok népét, egy olyan tűztől, amely tüzelője az emberek, és a kövek”. Azt mondta a Próféta (Allah dicsérte, és üdvözítette): „parancsoljátok a gyermekeiteknek az imát hét éves koruktól, és büntessétek meg érte tíz éves korukban, ha még nem imádkoznak” Közölte Abu Daud. Az a férfi, aki nem kötelezi magát, és a gyermekeit az imára, az nem törődik Allah parancsával, inkább otthon hagyja a gyermekeit, nem vesznek részt semmilyen imában, és nem ismernek semmilyen mecsetet, mert elsőbbséget ad a gyermekei szeretetének Allah szereteténél. Ő nem akarja őket megverni, és nem akarja kifejteni a dühét előttük akkor sem, ha engedetlenek az Urukkal szemben, és elhanyagolják, ami kötelező, így elsőbbséget adott a gyermekei szeretetének Allah szereteténél. A gyermekeinek dühe fontosabb Allah dühénél, mert ha nem lenne így, akkor inkább elsőbbséget adott volna Allah parancsának a gyermekei szereteténél. Emlékezzetek arra, amikor a magasztos Allah megparancsolta Ábrahámnak (Béke legyen reá), hogy vágja le a saját gyermekét, akit Allah ajándékul adott neki. Inkább engedelmeskedett az Ura Parancsának, és elsőbbséget adott Allah szeretetének a saját gyermeke szereteténél.  És amikor kiderült a szándéka és az Ura iránti őszintesége, akkor Allah megparancsolta neki, hogy inkább vágja le a birkát, és közölte vele egy másik gyermeke Izsák jövetelét, és aztán Jákob jövetelét. Mindez annak az áldása, hogy engedelmeskedett Allahnak, és elsőbbséget adott Allah szeretetének, más szereteténél.

Allah szolgái! Ahogy be kell teljesíteni Allah szeretetét, ugyanúgy be kell teljesíteni a Próféta szeretetét is. A próféta szeretete követi Allah szeretetét és hozzá tartozik. Közölte Enesz Bin Melik, hogy a Próféta (Allah dicsérte, és üdvözítette): „nem hisz valamelyikőtök, amíg nem szeret engem jobban a saját gyermekénél, az apjánál, és mindenkinél”. Közölte Bukhari, hogy ’Omar Bin Al-Khattab (Allahnak kedvezett), azt mondta a Prófétának (Allah dicsérte, és üdvözítette): „te Próféta!  Téged szeretlek mindenkinél a legjobban, kivéve magamnál” erre azt mondta a Próféta (Allah dicsérte, és üdvözítette): „Nem! Esküszöm arra, akinek a lelkem a kezében van, addig nem lesz jó, amíg engem nem szeretsz magadnál is jobban”. Erre azt mondta ’Omar: „De most már téged szeretlek, magamnál is jobban”, azt felelte a Próféta: „most igen te ’Omar!”. Ez azért van így, mert a Próféta megmutatta nekünk a jót, a megmentést, és a boldogság útját, és figyelmeztetett minket a rosszra, és a tönkremenésre. A Próféta az oka annak, hogy muszlimok vagyunk. A szeretete követeli azt, hogy kövessük őt, és engedelmeskedjünk neki. Aki koholja a Próféta szeretetét, anélkül, hogy követné, vagy anélkül, hogy ragaszkodna a Szunnájához (SZUNITA), de közben követi a (Bid’akat) találmányokat, amelyek ellenkeznek a Próféta Szunnájával (SZUNITA), az hazudik, és csak koholja a Próféta szeretetét. A Próféta szeretete megköveteli, hogy betartsuk, amit Parancsolt, és elkerüljük, amit megtiltott. Korán: (4/80) „aki engedelmeskedik a Prófétának, az engedelmeskedett Allahnak”. Tehát, aki koholja a Próféta szeretetét, de közben ellenkezik a Szunnájával (SZUNITA), és cselekszik a találmányokkal, és a szemfényvesztésekkel, az hazudik a szeretetében. A szolga, Allah és a Prófétája iránti szeretetének jelei közé tartozik, hogy azokat is szereti, akiket Allah és a Prófétája szeret, mert Allah szereti a jóságosakat, akik óvakodnak Tőle, és szereti azokat, akik megbánással fordulnak Hozzá, és szereti a tisztálkodókat. A Korán és a Szunna (SZUNITA) tele vannak azzal, hogy a magasztos Allah hogy szereti a szolgái közül a hívőket, és hogy mit szeret a tetteikből, és az erkölcsükből. Közölte Enesz, hogy azt mondta a Próféta (Allah dicsérte, és üdvözítette): „Három dolog van! Akiben létezik, az megtalálja a hit szépségét, akinek Allah és a Prófétája iránti szeretete nagyobb, mint a többinek a szeretete, és ha szereti a másikat, csak Allahért szereti, és utál visszatérni a hitetlenségbe, ahogy utálja, ha bedobják a tűzbe”. Közölte Ibn ’Abbesz (Allahnak kedveztek): „aki szeret Allahért, gyűlöl Allahért, gyámolít Allahért, és ellenségeskedik Allahért, az szövetséget kap Allahtól. A szolga addig nem találja meg a hit szépségét, (akkor sem ha sokat imádkozik, és sokat böjtöl) amíg nem lesz ilyen. És már nyilvánvaló lett napjainkban az, hogy evilági ügyekért szeretik az embereket, de nem Allahért”. Tehát azt gyámolítja Allah, aki szereti Őt, és Ő érte szereti a többieket, és gyámolítja az Ő szövetségeseit, és ellenszegül az Ő ellenségeivel. De aki nem ilyen azt Allah nem gyámolítja, és ha Allah nem gyámolítja, akkor Allah ellenségei kötnek vele szövetséget. Korán: (2/257) „Allah gyámolítója a hívőknek, kiveszi őket a sötétségekből a fényre, és a hitetleneknek a gyámolítói a bálványok, és a sátánok, azok kiveszik őket a fényből a sötétségekre, azoknak a pokoltűz lesz az osztályrészük, és ott vannak mindörökké”.

Allah áldjon engem, és titeket a hatalmas Koránnal, és hozzon nekem és nektek hasznot, abból, amelyben Áják, és bölcs említések szerepelnek. Mondom, amit hallotok, és közben bocsánatot kérek magamnak, nektek, és minden muszlimnak, tehát ti is kérjetek Tőle bocsánatot. Óvakodjatok Allahtól, és tudjátok, hogy Allah szeretetének jelei, hogy gyűlöljük azokat, akiket Allah gyűlöl, akár ember, vagy tett, vagy beszéd. Korán: (31/18) „Allah nem szeret minden önteltet és dicsekvőt”, Korán: (3/57) „Allah nem szereti a kegyetleneket”. Korán: (2/205) „Allah nem szereti a rontást”. Tehát a hívőnek, aki szereti Allahot, kell, hogy gyűlölje, akit Allah gyűlöl. Korán: (60/1) „ti hívők! Ne tartsátok az én ellenségemet, és a ti ellenségeteket gyámolítóknak”. Korán: (60/13) „ti hívők ne gyámolítsatok egy olyan népet, akiken Allah dühe van”. Korán: (85/22) „nem találsz olyan népet, akik hisznek Allahban, és a végső napban, akik szeretik azokat, akikre Allah, és a Prófétája haragszik, akkor sem, ha azok apáik, vagy gyermekeik, vagy testvéreik, vagy nemzetségeik”. Tehát Magasztaltassék! Ezekkel az Ájákkal kötelez minket arra, hogy gyűlöljük az Ő ellenségeit, akik fogadást tettek Allah ellen, akiken dühe van a hitetlenek közül, a képmutatók közül, és a felfuvalkodók közül, akkor is, ha a legközelebb állnak hozzánk. Ugyanúgy Magasztaltassék! Kötelezte a hívőket, hogy gyűlöljék az engedetlenségeket, mint a hitetlenséget, a gonoszságot, és az Allahhal szemben való ellenszegülést, azért mert Allah nem szereti, és azért mert a szolga attól fél, hogy visszaesik a hitetlenségbe, amitől Allah megmentette, ahogy fél attól, hogy bedobják a tűzbe. Ahogy szerepel a Prófétai beszédben, tudjátok, hogy minden szeretet, amely Allahhal való engedetlenségen alapult, az utolsó ítélet napján átfordul ellenséggé. Korán: (25/27-29) „aznap a kegyetlen az öklét harapdálja, azt mondja Bárcsak a Prófétával választottam volna utat, jaj nekem bárcsak ne választottam volna XY-t barátnak. Félrevezetett engem az intéstől, miután az eljött hozzám. A sátán az embernek a cserbenhagyója”. Korán: (29/25) „És azt mondta: „Csupán azért választottatok magatoknak Allahon kívül bálványokat, mert kölcsönös szeretet fűz össze benneteket az evilágon. Aztán a Feltámadás napján megtagadjátok és megátkozzátok egymást. A lakhelyetek a Pokol tüze lesz és nem lesznek segítőitek!”. Tehát óvakodjatok Allahtól, és jól fontoljátok meg kiket szerettek, és kikkel jártok, mert az ember azzal van az utolsó ítélet napján, akit szeret. A tudással rendelkező Ibn Al-Kajjim (Allah kegyeskedjen vele) megemlítette a tíz okot, amelyek elhozzák Allah szeretetét.

1.       Korán olvasása, és végrehajtása.

2.     Allahoz való közeledés a kötelező dolgok megtevése után, az önkéntes munkálkodással.

3.     Mindenképpen állandó legyen Allah említése a szívben, a nyelvvel, és a munkálkodással.

4.     Elsőbbsége legyen azoknak a dolgoknak, amelyeket a magasztos Allah szeret, azoknál, amit a kényünk-kedvünk szeret.

5.     Az elmélyedés Allah Neveiről, és Tulajdonságairól, mert, aki ismeri Allahot a Neveivel, a Tulajdonságaival, és a Tetteivel biztosan megszereti.

6.     Az elmélyedés a magasztos Allah szolgáira gyakorolt kegyeiben, mert a kegyére való gondolkodás arra vezet, hogy szeresd a kegyeskedőt.

7.     A megalázkodás a magasztos Allah kezei között.

8.     Az éjszakai felkelés, amikor négyszemközt Allahhal egyedül vagy, kéred Őt, és olvasod a Szavait, és bocsánatkéréssel fejezed be az éjjel utolsó egyharmadában, amikor a Magasztos Maga lejön a legalsó égboltra.

9.     Az igazakkal, a szeretetreméltókkal, és az igazmondókkal való kapcsolattartás, ezek példaképek legyenek előtted.

10.  Az eltávolodás mindentől, ami az ember szíve és a magasztos Allah közé állhat.

Tehát tartsátok be (Allah kegyeskedjen veletek) ezeket az okokat, hogy Allah szeretetéhez jussatok (magasztaltassék), és távolodjatok az ellenkezőjétől.

https://eihit.com
Létrehozta: Nidal