Üdvözlünk Kedves látogató! Szeretnénk, ha részt vennél a fórumban, és leírnád a saját hozzászólásodat a témák alatt vagy máshol. Ehhez csak annyit kell tenned, hogy bejelentkezel. Ha pedig nincs fiókod, akkor regisztrálj!
A kamat

 

  Ti emberek, óvakodjatok Allahtól.

Allah szolgái! A magasztos Allah bölcse és tudója, annak, amit megparancsolt, és amitől megtiltott. A hívőknek hinniük kell, abban, amit Allah megtiltott a könyvében, és abban, amit a Prófétája megtiltott a Szunnájában. Mert a hívő tényleg hisz ebben, és megengedi, amit Allah megengedett, és megtiltja, amit Allah megtiltott. És tudja, hogy a vallás az, amiről törvénykezett a magasztos Allah és a Prófétája (Allah dicsérte és üdvözítette).
Egy ember megkérdezte a Prófétától: „Próféta! Ha megtiltom magamtól a tilos dolgokat, és megengedem magamnak a megengedett dolgokat, akkor belépek-e a mennyországba? Azt felelte a Próféta (Allah dicsérte, és üdvözítette): „igen””. A magasztos Allah megalázta azokat, akik nem kötelezik magukat, ahhoz, hogy megtiltják, amit Allah megtiltott. Korán: „akik nem tiltják meg, amit Allah és a Prófétája megtiltott és nem hajtják végre az igazvallást, azután hogy az írás megadatott nekik. Tehát tesztvérem! A hívő megtiltja magától, amit Allah megtiltott, és hisz is benne.
Testvérem! Amit Allah megtiltott az, tiltott dolog, és nem függ bizonyos időszaktól, hanem ezek a tiltott dolgok fennállnak, amíg a magasztos Allah nem örökli a Földet és, ami rajta van. Allah a legjobb öröklő.
Tehát a tiltott dolgokat nem lehet átalakítani engedelmes szolgálatokká. A tiltott dolgok ugyanúgy tiltottak, ahogy tegnap is tiltottak voltak. És ez tiltott lesz az utolsó ítélet napjáig.
A magasztos Allah megtiltotta a házasságot az anyával, a saját lányával, a nővérével, a testvére lányával, a nővére lányával, a szülei nővérével, a felesége anyjával, és az apja és a gyermeke feleségével. Szabad-e a muszlimnak azt mondani, hogy lesz majd egy olyan kor, amikor szabad lesz összeházasodnia az embernek az anyjával vagy a lányával vagy a nővérével. Allah távolítsa el tőlünk ezt a szörnyűséget! A tiltott dolgok azok tiltott dolgok maradnak a végtelenségig. Nem jöhet olyan kor, amikor a tiltott dolgok átváltoznak megengedetté, mert ez ellenkezne Allah törvényével. Nem javíthatja a muszlim nép utolsó korát más, mint, ami megjavította az elejét.
Testvérem! Amit Allah megtiltott, legyen neked a kizárólagos dogmád, hogy tartozzál azok közé, akik hisznek Allahban, a Könyvében, és a Prófétájában.
Testvéreim! A tiltott dolgok megtiltásától való elfordulás, tartalmazza a kamattal való foglalkozást, mert Allah megtiltotta a Könyvében, és a Próféta is megtiltotta Szunnájában. És a kamat tilalma nyilvánvaló, hogy az iszlám vallástól származik. A hívő tudja, hogy a kamat tiltott (Haram), és kétség nélkül tudja, hogy nem szabad foglalkozni vele. És eltávolodik a kamattól engedelmeskedve Allahnak és a Prófétájának. A kamattól való eltávolodás, a hitet jelképezi. Korán: (2/278) „Ti hívők! óvakodjatok Allahtól és engedjétek el a fönnmaradt uzsora követeléseteket, ha hívők vagytok!” Tehát az igaz hit hívja a muszlimot, hogy ne foglalkozzon a kamattal. Mert a kamat tiltott Allah törvénye szerint, sőt az Iszlám előző törvényei szerint is tiltott volt. Nem volt Próféta, akinek Allah nem tiltotta volna a népét a kamattól. Ezért Allah azt mondta a zsidókról a Koránban: (4/161) „és mivel uzsorát szedtek, amitől pedig el voltak tiltva és azért, mivel csalárd módon felhabzsolták az emberek javait. Fájdalmas büntetést készítettünk elő közülük a hitetleneknek a túlvilágon.”
Testvérem! Allah megtiltotta a kamatot a büszke Könyvében, és a Próféta megtiltotta a Szunnájában. Tehát, aki azt hiszi, hogy szabad, miközben hallja a Korán Ájáit, és a Próféta beszédeit, ebben az esetben ő kivándorol az Iszlámból, és az iszlám népen kívül teszi magát, mivel hazudtolja és visszautasítja Allahot és a Prófétáját.
Szeretett testvéreim! Allah megtiltotta a kamatot, mivel sok súlyos próbatétellel, és sok romlással jár. Korán: (2/279) „Ha azonban megbánást tanúsítotok és lemondotok az uzsoráról, akkor megillet benneteket a tőkétek és nem követtek el kegyetlenséget és ti sem szenvedtek el jogtalanságot.”. Így, Allah kegyetlenségnek nevezte a kamatot. Igenis a kamattal való foglalkozás, kegyetlenség a szó minden értelmében. Foglalkozol valakivel, és többet veszel el tőle, mint amennyit adtál neki. A Kamattal való foglalkozás kegyetlenség az emberiségnek. Melyik kegyetlenség nagyobb, mint a kamattal való foglalkozás kegyetlensége. Megkeményíti a szívet, bezárja a jóság kapuit, megállítja a jóravaló tevését, megállítja Allah áldását, és okozza a bevétel elmenetelét. Korán: (2/276) „Megfosztja Allah az áldásától a kamatot”. A kamattal való foglalkozás sokasítja a gyilkosságot, és a megvesztegetéseket és okozza a kapzsiságot a szolgákban. A kamattal való foglalkozás, nem adásvétel, hanem kegyetlenség, és bántalmazás. A kamat miatt alakul hatalmas nagy tőkéscsoport, és egy másik, amelyik nagyon szegény. A kamattal való foglalkozás ok Allah büntetésére, és ok a magasztos Allah haragvására, és ok hogy beálljon a komor helyzet és a csőd. Allah oltalmazzon minket az ilyenektől. Allah azért tiltotta, mivel tudja, hogy milyen hatalmas romlás van belőle. A kamat bűne, az Allahhal való társítás bűne után következik. Korán: (3/130-132) „Ti hívők! Ne szedjétek a többszörös duplázott kamatot, és legyetek óvatosak Allahtól talán boldogultok, és óvakodjatok a tűztől, amelyiket Allah készített a hitetleneknek, és engedelmeskedjetek Allahnak és a Prófétájának, talán részt vesztek az irgalomban”
Szeretett testvéreim! A kamat nem gazdasági üzlet, hanem kegyetlenség, és vagyonszívás, és hamis bevétel. A kamattal szétrombolod az emberek lelkivilágát, büszkeségét, és lelkiismeretét. A kamat lustává teszi a népet, eltávolítja őket a hasznos bevételektől, eltávolítja őket, hogy sikeres dolgokban és hasznos üzletbonyolításban részt vegyenek. Az emberekkel való együttműködésből származó kamat haszna jogtalannak minősül.
Testvérem! Allah szánt neked valamennyi tőkét és a tulajdonodba tette, de a magasztos Allah megtiltotta neked, hogy ezt a pénzt alárendeld valami emberrel szembeni kegyetlenség alá, hanem irányít téged, hogy a pénzed hasznos legyen neked és másnak.
Korán: (2/278) „Ti hívők! óvakodjatok az Allah szerinti tettekkel és engedjétek el a fönnmaradt uzsora követeléseteket, ha hívők vagytok!” Korán: (2/276) „Allah Megfosztja az áldásától a kamatot, viszont neveli (a túlvilágon) az adakozást (a Szadakát). Allah nem szeret egyetlen istentagadót és bűnöst sem.”. A Próféta (Allah dicsérte és üdvözítette) megátkozta, aki szedi a uzsorát, és, aki odaadja, és, aki írja a kamatszerződést, és megátkozta a két tanút, aki tanúsítja a szerződés megkötését.
Testvérem! Akik bátorítanak a kamatra, és, akik foglalkoznak a kamattal, megmagyarázzák a rossz cselekedetüket, a kegyetlenségüket, és az igazságtalanságukat azzal, hogy a kamat meg van tiltva a fogyasztónak, de nincs megtiltva a gyártónak. Mindez nem igaz, mert ugyanúgy tiltott a kevés kamat, ahogy a sok kamat is tiltott. Ugyanúgy tilos foglalkozni a kamattal a muszlimoknak mint, ahogy tilos más vallásúaknak is. Mert a kamat összeszedése kegyetlenség és igazságtalanság, akár a fogyasztónak vagy a gyártónak. Minden fajtája tiltott Allah törvényében.

Akik foglalkoznak a kamattal, megmagyarázzák a cselekedetüket, hogy azt mondja neked: „mind a két fél meg van elégedve” ezzel a rossz cselekedettel. Mi pedig azt mondjuk neki: „Testvérem! Még ha az elégedettség meg is van közöttük, de ez, Allahhal való engedetlenség, és ez, megakadályozza Allah parancsa beteljesítését, mert a magasztos Allah megtiltotta a muszlimoknak a kamattal való foglalkozást, akkor is, ha mind a két fél elégedett. A kamat tiltott dolog és két fél elégedettsége nem teszi szabaddá, amit Allah megtiltott. Nem teszi a paráznaságot megengedett tetté, ha mind a két fél elégedett”

Testvérem! A kamat nem adásvétel. És, akik azt mondják, hogy a kamat adásvétel, azoknak itt van a magasztos Allahtól a válasz. Korán: (2/275) „ők azt mondták, hogy az adásvétel olyan, mint a kamat, de Allah megengedte az adásvételt, és megtiltotta a kamatot”

Szeretett testvérem ne ámítson téged, amit mondanak, hogy ők kínálnak neked lehetőséget, hogy a szükségletedet beteljesítsed. De mindez kamattal történik, és mindaddig a kamat követi a másik kamatot, amíg nem lesz belőle olyan kamat, aminek a hatalma alatt élsz, és a végén nap mint nap megelégszel vele, és addig folytatódik a kamatozás, amíg nem semmisíti meg a vagyonodat, és ami a tulajdonodban van. Képzeld el, elveszítesz mindent, ami nálad van a kapzsiság miatt.

Testvérem! Ne lapátoljon át téged, amit mondanak, hogy ez nagyon jó alkalom. Esküszöm Allahra, hogy ez fáradozás, és szenvedés, ez kegyetlenség, annak, aki jön, és ámul ezekben a megkönnyítésekben, és azt hiszi, hogy ez könnyű dolog, de majd, miután belemegy kiderül, hogy milyen kár volt, és kiderül, hogy milyen veszélyes dolog ez, és, hogy ártott magának.

Testvérem! Mindenféleképpen kell a muszlimnak, hogy óvakodjon a kamattól, ahogy Allah akarja, és, hogy eltávolodjon tőle. A Próféta (Allah dicsérte és üdvözítette) a Szunnájában megtiltotta a kamatot a búcsú Zarándoklatkor: „ugye minden kamat, a tudatlanság korától származik, és a lábam alatt van. És a legelső uzsorázó közülünk, ’Abbasz Bin Abdul muttalibnak az uzsorája” ’Abbasz (Allahnak kedvezett) mielőtt belépett az Iszlámba, olyan volt, mint a többi tudatlan korszakban élők. Olyanok voltak, hogy ha adtak a szegénynek pénzt, többet követeltek vissza, és ha nem tudja kifizetni időben, akkor azt mondták neki: „vagy most kifizeted, vagy ha halogatod, akkor, még késedelmi kamatot is kell fizetned”. Ez az uzsora (Al-Kard) kamat, ami a tudatlanság korában volt az Iszlám előtt. Jöttek a Korán Ájái megtiltani a kamatot, és megtiltani a muszlimokat a kamattól, és figyelmeztetni a népet a rosszától. A kamat súlyos megpróbáltatás, és kegyetlenkedés a szolgákkal szemben.

Itt van a Szunna, ami megtiltja a hasznos (Al-Fadl) kamatot két különböző árú között. Az aranyat csak ugyanolyan értékű aranyért lehet eladni, vagy ugyanolyan értékű pénzért. Készpénzben, kéztől kézre, és ugyanannyit kap amennyit eladott. Az ezüstöt csak ugyanolyan értékű ezüstért lehet eladni, vagy ugyanolyan értékű pénzért. Készpénzben, kéztől kézre, és ugyanannyit kap amennyit eladott. És nem lehet eladni a búzát, a komlót, a datolyát, és a sót, Csak ugyanolyan értékű pénzért, készpénzben, kéztől kézre, és ugyanannyit kap amennyit eladott. És nem lehet lecserélni a sót a búzával vagy mással. Mindezeket nem lehet lecserélni jobb vagy rosszabb minőségűvel, és utána rápótolnak neked, vagy te rápótolsz nekik, mert ez az arányos (Al-Niszbeh) kamat lenne. Ha pedig mindenképen akarsz hozzájutni, ahhoz a dologhoz, akkor add el, ami nálad van, és vedd meg tőle, ami tetszik neked.

Az Iszlám megtiltotta a kamatot, és megtiltotta a muszlimokat, hogy foglalkozzanak vele. Tehát a muszlim legyen óvatos az Allah szerinti tettekkel.

Szeretett testvérem! Ne mondd azt: „a kamat rossza már általános, és az ártalma általános, és a veszélysége általános, tehát én tulajdonképpen azt teszem, amit a többiek”. Testvérem mentsd meg magad Allah kínzásától, ne ámítsanak téged, azok, akik tönkre mentek! Mentsd meg magad Allah kínzásától, és legyél óvatos a kamattal való foglalkozással. A magasztos Allah azért tiltotta meg a kamatot, mert nem fontos az embereknek. Másképpen, tiszta úton is lehet pénzhez hozzá jutni, olyan pénzhez, amiben sok kegy és áldás van. Így el lehet kerülni a kamatot. Ha a muszlimok gondolnának arra, hogy egymásnak is tudnának segíteni, pl. Foglalkoztat magánál egy vagy több szakembert, és azért ad neki pénzt vagy nyit neki boltot, aminek mindketten hasznát vennék. De a kapzsiság uralkodik sok emberen, ezért befekteti a pénzét a Bankban, hogy kényelmesen kapjon évente bizonyos százalékot, és megvigasztalja magát, hogy így a kényelmesen élő emberek közé tartozik, és nem tudja, hogy azok közé tartozik, akikre Allah átka beteljesedett. És így elveszítette magát, az életét, a túlvilágát, és a jó végződését.

Testvérem! Légy óvatos Allahtól, és szabadítsd a foglalkozásodat a kamattól, és teljesen távolodjál tőle. És ha ezt megteszed, akkor engedelmeskedtél Allahnak, és Allah ehelyett megkönnyít neked ennél jobb munkát, amivel tudsz jobban boldogulni. Tehát légy óvatos és távolodjál a kamattal való foglalkozástól. És legyél elővigyázatos a kamattal, és azzal, ami közelít téged hozzá. Ha így teszed, ez a hit jele. És, aki elköveti a kamatot, tudja meg, hogy háborút indított Allah, és a Prófétája ellen. Néhány hajdan lévő muszlim mondása: „tapasztalat mutatta, hogy a kamattal foglalkozó emberek nem hagyják el jó végződéssel az életüket”. Oltalmat kérünk Allahtól a rossz végződés ellen. Allah megírja nekik a halálkori rossz végződést, és lehet látni rajtuk haldoklásukkor a megbánást, és a rosszlétet, amiről a magasztos Allah még többet is tud.

Tehát legyünk óvatosak Allahtól a haszon összeszedésében. És tisztítsuk meg pénzünket a kamattól. Mert a muszlimnak kell, hogy elszámoljon saját magával, és kell, hogy megmentse magát a pokoltűztől, mielőtt már hiába lenne minden, és mielőtt eljön a halál.

Kérem Allahot, hogy tisztítsa meg a bevételeinket minden rossztól, és, hogy tartson minket az Iszlámmal. Oltalmat kérünk Allahtól az ilyen rossz foglalkozásoktól. Allah mindenre képes.

Allah áldjon meg minket és titeket a hatalmas Koránnal, és hozzon nekünk hasznot a benne lévő Ájákból és a bölcs említéseiből. Mondom a mondókámat, és közben kérek bocsánatot a hatalmas, és a nagyságos Allahtól nekem, nektek, és minden muszlimnak minden bűnért, tehát, ti is kérjetek Tőle bocsánatot, és bánjátok meg a bűneiteket, és meneküljetek Allahhoz. Ő a Megbocsátó és a Könyörületes.

Sok, jóságos, és áldott hála legyen Allahnak, amelyet a magasztos Urunk szeret, és amellyel elégedett. Tanúsítom, hogy nincs más isten Allahon kívül. Ő az egyedüli, és nincs neki társa. És tanúsítom, hogy Mohamed az Ő szolgája és Prófétája. Allah dicsérte és üdvözítette Őt, a háza népét, és a kortársait sok dicsérettel és üdvözlettel az utolsó ítélet napjáig.

Allah szolgái! A mi Prófétánk, a kamatot a hét elvetendő dolgok egyikévé tette. Azt mondta a Próféta (Allah dicsérte, és üdvözítette): „mellőzzétek a hét elvetendő dolgot:” Allahhal való társítást, a varázslást, az emberölést, amit Allah megtiltott, kivéve, ha jogos, és a kamattal való foglalkozást”” így a kamat a hét elvetendő, és tönkretevő dolgok egyike.

Tehát testvérem! Figyeljél, arra, ami a tulajdonodban van. Figyeljél az üzletedre. Figyeljél a javadra, van-e benne kamat. És ne ámítsanak téged a kamattal foglalkozó emberek, mert a kamat súlyos megpróbáltatás, és a kamattal foglalkozó emberek azt koholják, hogy jót cselekszenek. Nem! Ők ártanak az embereknek.

Testvérem! Legyél elővigyázatos a kamattal, és távolodjál el tőle, akár a vállalkozásban, akár másban, és csak olyan vállalkozásba vágjál bele, amit kibírsz anyagilag. És ne, hogy becsapjanak téged, és nyerő paramétereket mondjanak neked, amiért beteljesítheted a terveidet. Óvakodjál Allahtól, és távolodj a kamattól, és légy elégedett abban, amit Allah adott neked. Korán: (5/100) „mondd! Nem egyenlő a rossz és a jó, még ha tetszik is neked a rossz bősége” ne ámítson téged, amit megkönnyítenek neked. Esküszöm Allahra, hogy nem azért könnyítik neked, mert szeretnek téged, hanem, azért, mert vadászni akarnak rád. Most még könnyű de majd, amikor sok tartozásod lesz, amit nem tudsz visszafizetni, akkor csődöt mondasz, és szegény leszel, miután gazdag voltál. Légy óvatos Allah szerint olyan foglalkozással, amit a magasztos Allah és a Prófétája megtiltott. Távolodjál el tőle engedelmeskedve Allahnak, és félve a büntetésétől. Így viselkedik a hívő.

Kérem Allahot, hogy tartson mindenkit a vallására, és hogy jó végződéssel legyen a végünk.

 

 

https://eihit.com
Létrehozta: Nidal