Üdvözlünk Kedves látogató! Szeretnénk, ha részt vennél a fórumban, és leírnád a saját hozzászólásodat a témák alatt vagy máshol. Ehhez csak annyit kell tenned, hogy bejelentkezel. Ha pedig nincs fiókod, akkor regisztrálj!
A női dzsilbábnak a színe

Azt mondta Ibn Shihab: „Azt mondta Urua Bin Az-Zubayyr, hogy (A hívők anyja) Aisha azt közölte vele: "A nők mindig elmentek a mecsetbe imádkozni hajnali imát, amit a Próféta (Allah dicsérte, és üdvözítette) tartott" Aztán, amikor haza mentek, a világosodás kezdete ellenére sem ismert rájuk senki" Közölte Bukhari.

Azt mondta Sejk Ibn Baz: „Kérdezem én, melyik az a szín, ami miatt hajnalban nem lehet látni a nőt, ha nem a fekete?"

Amikor befejezték az imát akkor még sötét volt, de éppen, hogy lehetett látni a világosodást, és az öltözékük fekete színe miatt nem lehetett észrevenni a hajnali imát éppen befejező nőket. Ez is azt bizonyítja, hogy fekete Dzsilbábot hordtak a nők.

Az természetes, hogy ha a nő fekete ruhát vesz fel, akkor nem lehet megkülönböztetni őket a sötétség miatt, de ha valami világos színű ruha lett volna rajtuk, akkor lehetett volna látni őket.

 

Abdullah Bin Kathir hallotta, hogy azt mondta Mohamed Bin Kaysz: „Valamikor a Próféta felesége Aisha azt kérdezte: „meséljek- e nektek a Prófétáról és rólam egy történetet?" Azt feleltük, hogy igen. Erre azt mondta: „azon a napon, amikor az én éjszakám következett, akkor nálam volt a Próféta, aztán levette a ruháját és a cipőjét és lefeküdt. Egy idő elteltével azt hitte, hogy alszom. Lassan felvette a ruháját aztán a cipőjét és óvatosan kinyitotta az ajtót és kiment. Aztán lassan bezárta.  Erre én gyorsan felkeltem és felvettem a Khimáromat, eltakartam az arcomat és aztán követtem őt. Elment [1]Al-Baki'-ba aztán állva maradt egy jó darabig, aztán háromszor felemelte kezét fohászkodni. Aztán elment onnan, akkor én is elmentem. Ha gyorsan ment, akkor én is gyorsan mentem. Ha sietve ment, akkor én is siettem. Visszament hozzám, akkor én megelőztem és hazaérkeztem. Bementem és lefeküdtem. Megkérdezte a Próféta: Mi van veled te Aisha, miért ver olyan gyorsan a szíved? Azt feleltem: „Nincs semmi" Erre azt mondta. Ha nem mondod te, akkor Allah fogja közölni velem." Azt feleltem: „Ó Próféta! Az apámat és az anyámat áldoznám te érted" elmeséltem neki, hogy mi történt. Erre azt mondta a Próféta: „tehát, te voltál a feketeség, amit láttam magam előtt?" Azt felelte: „Igen" Erre megbökött engem a mellemen, ami egy kicsit fájt és azt mondta: „Ó Aisha, azt hitted, hogy a [2]Próféta igazságtalan lesz veled a te éjszakádon?" Azt feleltem: „Amit azt emberek magukban tartanak, azt úgyis Allah tudja" Azt felelte: „Igen, miközben melletted feküdtem, akkor jött hozzám [3]Gábriel angyal, amikor te láttál engem. Akkor hívott és kint várt. Azért nem ment be, mert, akkor te levetted a ruhádat. Én pedig azt hittem, hogy elaludtál, és nem akartalak felkelteni, hogy ne hiányozzak neked. Azt mondta nekem: „Az Urad megparancsolja neked, hogy menj Baki'-ba fohászkodni a halottakért a temetőbe" Erre én is megkérdeztem, hogy ó Próféta mit kell ilyenkor fohászkodni a halottakért? Erre azt felelte: „Mondd azt: „Béke legyen a temető muszlim és hívő lakóival. Allah kegyeskedjen az elődeinken és az utódainkon. Mi is Allah akaratával fogunk követni titeket"" Közölte Muszlim és Annisza-i.

A Próféta mondata: „Tehát, te voltál a feketeség, amit láttam magam előtt?" bebizonyítja, hogy Aisha fekete Khimárt hordott.

Al-Ifk nevezetű Prófétai beszéd: [4]Amikor a Próféta feleségét Aishát gyanúsították a paráznasággal, aztán a magasztos Allah ártatlanná nyilvánította a Koránban, mindabban, amit koholtak róla: [5]Azt mondta Aisha: [6]„Amikor a Próféta kiment, akkor elvitte magával valamelyik feleségét. Sorsolást végzett úgy, hogy minden feleség adott egy nyilat, és amelyik nyilat kihúzta, azt a feleségét elvitte magával. Azt mondta Aisha: „Valamelyik portya végzése előtt sorsolt és kijött az én nyilam. Így elmentem a Prófétával. Ez akkor volt miután a Hidzsáb kötelezettsége kinyilatkoztatott. Beültem a [7]Hawdadzsomba és felemelték a teve hátára. Elindultunk, és amikor a Próféta (Allah dicsérte és üdvözítette) befejezte a portyát, a karavánunk közeledett Medina városához. Eldöntötték, hogy haza induljunk. Akkor én elindultam a szükségletemet elvégezni, el is hagytam a hadsereget. Amikor befejeztem, akkor siettem vissza és közben a nyakláncom beakadt a faágba és elszakadt. Kezdtem keresni, és emiatt elkéstem. A katonák megfogták a Hawdadzsommat és felrakták a tevém tetejére. Mivel könnyűsúlyú vagyok, nem vették észre, hogy nem ülök benne és elindultak. Megtaláltam a nyakláncomat és azonnal elindultam a hadsereg felé, de nem találtam ott senkit. Ott maradtam a helyemen és nem mozdultam el onnan, mert úgy gondoltam, hogy nem találnak ott és majd visszajönnek értem. Miközben ültem, elálmosodtam és elszunyókáltam. A hadsereg mögötti őr (Szafwan Bin Al-Mu'attal Asszalami Az-Zakwani) észrevette egy alvó ember feketeségét.  Amikor közeledett hozzám, akkor megismert (mert látott engem a Hidzsáb előtti kinyilatkoztatáskor). Akkor rögtön eltakartam Khimarommal az arcomat. Esküszöm Allahra, hogy egy szót sem szólt hozzám és nem hallottam tőle egy szót sem. Leültette a tevéjét és rászálltam a hátára, utána vezette a tevéjét, amíg nem érkeztünk a hadsereghez.""

Ez a Prófétai beszéd bebizonyítja, hogy a nőnek takarnia kell az arcát az idegen férfiak előtt, és hogy Aisha (a hívők anyja) fekete dzsilbábot hordott (észrevette egy alvó ember feketeségét).

Ebből az következik, hogy a Próféta és a kortársainak a feleségei, és akik elvándoroltak, és az Anszar, mind fekete ruhával öltözködtek, ha kimentek a házukból. A bizonyítékok pedig nagyon világosak.

Kedves nővérem, ha ezt betartod, akkor ezzel követed a hajdan lévő jó és tisztes muszlim asszonyok példáját, és ezzel a Próféta tisztes felesége Aisha és a többi tisztes felesége példáját. Ezzel az Al-Anszar és a Muhadzsirin tisztes asszonyai példáját követed.

Ha az [8]Al-Firdauszba szeretnél belépni, akkor tudd meg, hogy nem lépsz be oda csak Aishával, Szafiyyával, Aszmával, Szamiyyaval, és a többi hajdani jó és hívő asszonnyal együtt. Kövesd az ő példájukat mindenben és távolodj a kedved és az ettől eltérő véleményű nők követésétől!

Tehát te, Allah szolgája óvakodj az Urad (Allah) szerinti tettekkel, és vigyázz magadra, mint egy drága gyémántra, amit nem láthat, és nem szerezhet senki csak jogosan.

Honnan származik a Dzsilbáb és a Khimar:

A Dzsilbáb nem egy népi arab öltözék, hanem ez egy muszlim öltözék és nem fogható egy nemzethez. Az Ája kinyilatkoztatása után kezdték a muszlim nők hordani a Dzsilbábot, és Khimarral takarták az arcukat. Amikor kinyilatkoztatott ez az Ája: Korán (24/31): "És mondd a hívő nőknek, hogy süssék le a tekintetüket, ügyeljenek a szemérmükre és ne mutassák a díszeiket, csupán azt, ami látható és Khimarjaikkal takarják el a látszódó testrészeiket és ne mutassák a díszeiket", akkor hordták a nők a Dzsilbábot, és a Khimart. Ez egy nagy bizonyíték azoknak, akik azt koholják, hogy ez arab öltözék. Ezzel tévelygésbe akarják vinni a muszlimokat és fokozatosan eltávolítani őket a vallásuktól. Tehát a Dzsilbáb eredete a Korán, és ez a muszlim nők öltözéke, és nem kell koholmányokat és hazugságokat terjeszteni ezzel kapcsolatban.

Azt mondta a Próféta (Allah dicsérte és üdvözítette):[9]„Vegyetek fel fehér ruhákat, mert a tisztaságra mutat, és tekerjétek vele a halottaitokat!"

Azt mondta Al-Baraa Bin Azib (Allahnak kedvezett):[10]„Láttam a Prófétát, úgy hogy a haja a füléig ért és volt rajta vörös hilla (abaya). Életemben nem láttam szebbet ennél"

Azt mondta Ibn Al-Kayyim, hogy néhány tudós felveszi a vörös abaját, mert azt hiszik, hogy ez a Szunnából van, pedig tévednek, mert a vörös Hilla, amiről szól a Prófétai beszéd, a jemeni Hilla, és a jemeni vörös Hillát nem teljesen vörössel festik, hanem más színekkel összekeverik. Ugyanezt mondta At-Tabari.

Mivel a fehér ruha a férfiakra jellemző, ezért a nők kerüljék el! Ne vegyen fel divatos ruhát, mert ez tilos a férfiaknak és a nőknek egyaránt, mert az mondta a Próféta (Allah dicsérte, és üdvözítette):[11]„Aki felvesz egy divatos ruhát, arra Allah ráad egy megalázó ruhát a túlvilágon" A legjobb ruha a muszlim nőnek az a ruha, amely nem hívja fel magára az emberek figyelmét, mert azt mondja Allah (33/59):Így érhető el leginkább az, hogy elismertessenek és ne zaklattassanak." Lehet látni az utcán olyan nőket, akik a testüket takarják el, és közben szűk nadrág van rajtuk, ami ellenkezik Allah parancsával. A legjobb szín, amit a nők felvehetnek, a fekete szín, mert ez a [12]Szahabiyyátnak az öltözéke. Ez nem azt jelenti, hogy a többi szín tilos, hanem nem ajánlatos.

Subhanallah, a Próféta több beszédében a varjakhoz hasonlítja a nőket. Ez a hasonlítás nem csak a varjú alakját akarja, hanem a színét is magában foglalja.

Azt mondta Omar Bi Al-Asz (Allahnak kedvezett): „Miközben mentünk a Prófétával (Allah dicsérje, és üdvözítse) azt mondta: „Mit láttok?" Azt felelték: „Látunk sok varjat és közöttük egyet, aminek a csőre és a két lába vörös" Erre azt mondta a Próféta: „A nők közül nem lép be a mennyországba, kivéve, aki közülük olyan, mint ez a varjú a többi varjú közül"" Ez azt jelenti, hogy a nők közül kevesen lépnek be a mennyországb.. 

Az Állandó bizottságnak döntvényei közül:

(17/100): Nem szabad a nőnek kimenni a házából, olyan ruhával, amely ékesítve és díszítve van, amellyel felhívja az idegen férfiak figyelmét, izgatja és kísértésbe viszi őket a vallásukban. Ezzel veszélynek teszi ki magát is.

(17/109): A muszlim nő fekete öltözéke nem kötelező, tehát ha más színben öltözik, akkor olyan színű öltözék legyen rajta, ami nem hívja fel az idegen férfiak figyelmét, és nem viszi őket kísértésbe. A nők nem azért veszik fel a feketét, mert ezt kell felvenni, hanem azért, mert ezzel nem hívják fel magukra a figyelmet. Abu Dawudtól származó Prófétai beszéd, hogy a Próféta és a kortársai feleségeik fekete öltözékben voltak.

(4101): Azt mondta Ummu Szalama: „Amikor lejött ez a kinyilatkoztatás (24/31): Khimarjaikkal takarják el a látszódó testrészeiket", akkor az Anszar nők tekerték a fejükre a ruhát, mint a varjak" Az állandó bizottságnak (17/110) döntvénye szerint, hogy ez a Prófétai beszéd a fekete színt akarja feltüntetni.

 

 


[1] Al-Baki': A Medina város temetője a Próféta kora óta, és a legközelebb áll a (Nabawi) Próféta mecsetéhez.

[2] Az eredeti arab Prófétai beszédben, úgy szerepel: „Azt hitted, hogy Allah és a Prófétája igazságtalanok lesznek veled a te éjszakádon?" Mivel a Próféta nem kénye kedve szerint beszélt és cselekedett, ezért mondta azt, hogy Allah és a Prófétája.

[3] Gábriel arab kiejtése (Dzsibríl): Ő a sugalló angyal, aki az égen keresztül átadta a kinyilatkoztatást Allahtól a Prófétának.

[4]Közölte Orwa Ibn Az-Zubayr, Szai Bin Al-Musib, Alkama Bin Wakkasz, Ubajdullah Bin Abdullah Bin OtbaBin Maszud, és a Próféta felesége Aisha

[5] Közölte Ta-ifa, Orwa, és Aisha

[6] Gyűjtötte Al-Bukhari. oldal száma: 4141. Közölte Aisha.

[7] Hawdadzsnak hívják azt a kis kabint, amiben utaznak a teve hátán.

[8] Al-Firdausz: A paradicsom. A legszebb és a legmagasabb mennyország, amelyet Allah a saját kezével megformált, és a legjobb hívő szolgáinak szánt.

[9] Közölte Imám Ahmed, Abu Dawud, At-Tirmizi, An.Niszai, és Ibn madzsa.

[10] Al-Baraa Bin Azib (Allahnak kedvezett). Közölte Muszlim és Al-Bukhari.

[11] Közölte Amed Imám

[12] a Próféta kortársainak a feleségeik.

https://eihit.com
Létrehozta: Nidal

esther


Salaam alaykum
Megértettem mindent,amit olvastam és el is fogadom.Nagyon foglalkoztat ez a dolog ,mivel engem is érint ezért szeretném megosztani a véleményem és persze kérni a javítást és helyes útbaigazítást.
A Koránban írottak felől természetes,hogy nem lehet kétség,különben nem muszlim a muszlim.Amit a tanításból megértek az,hogy a nőnek visszafogottnak kell lennie.Tehát nem hívhatja fel magára a figyelmet,kerülnie kell az olyan helyzeteket,vagy viselkedési formát,amivel megmozgathatja a férfi fantáziáját,akár akaratán kívül is.Lehet egy nőnek tiszta a szándéka,nem tudhatja,hogy a férfi,aki előtt elhalad mire gondolhat.
Mivel manapság más az elterjedt viselkedés és a divat,elkondolkodom azon,mi az,ami nem kelti fel egy férfi érdeklődését. A lányok,nők olyan viseletekben járnak amivel semmit nem takarnak,viselkedésük is már olyan szinten van,hogy ők mennek a férfiak után.Ez sajnos már kezd természetes lenni.És már nem ez indítja be a férfi vágyát,hanem egy ápolt,visszafogott,szolid öltözetű nő.Mert már ez lesz az újdonság.Ezért gondolom azt,ha egy ilyan környéken-ahol csak a tévéből tudják mi az hogy muszlim(és ugye ez nem a megfelelő tájékozottság)-jelenek meg hijab-ban,felkeltem az emberek érdeklődését és megmozgatom a fantáziákat.Nem az emberek véleménye érdekel,hanem tényleg szeretném elkerülni a feltűnést-úgymond elvegyülni a tömegben.Helytelen az a gondolat,hogy azt szeretném,ne a kendő miatt tudják,hogy muszlim vagyok,hanem a viselkedésemből?
Nem szeretnék rossz úton járni...
Assalam alaykum wa Rahmatullah wa Barakatuh

szoel


Assalamu aleykum w'rahmatullahi w'barakato!

Allah legyen elegedett veletek!
Koszonom a tema bovebb kifejteset, hadiszeket, utalasokat.

Zsazakom Allah b'khair w'salam!

Salam,
szoel